Auto - Moto

Με 2.400 κάμερες και ΑΙ αλλάζουν οι δρόμοι της Αθήνας – Τέλος στα «ρουσφέτια» με τις κλήσεις

Το ψηφιακό «δίχτυ» με τις κάμερες θα απλωθεί πάνω από όλους τους κεντρικούς άξονες.
SHUTTERSTOCK

Σε «νέα εποχή» θα περάσει σταδιακά το επόμενο διάστημα ο τρόπος βεβαίωσης των τροχονομικών παραβάσεων, καθώς οι περίπου 2.400 κάμερες που θα τοποθετηθούν στους δρόμους της Αττικής και ο ψηφιακός μετασχηματισμός με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να «κόψουν» τις παλιές «συνήθειες» του σβησίματος κλήσεων.

Ο επί σειρά ετών αστυνομικός της Τροχαίας και συνδικαλιστής της ΕΛ.ΑΣ.(ΕΑΣΥΑ), Νίκος Ρήγας, εξηγεί στο iΕidiseis ότι «πρόκειται για ένα σχέδιο πιλοτικό που ξεκινάει τώρα και το οποίο θα ξεδιπλωθεί το επόμενο διάστημα. Σε πρώτη φάση θα τοποθετηθούν περίπου 400 κάμερες σε 17 Δήμους της Αττικής, με έμφαση σε περίπου 40 κόμβους. Δημιουργείται ένα ενιαίο επιχειρησιακό-συντονιστικό κέντρο που θα λαμβάνει όλα τα δεδομένα από τις κάμερες και θα επεξεργάζεται το υλικό. Οι κλήσεις θα αποστέλλονται μέσω sms στο κινητό ή email με τη βοήθεια του gov. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει πλαίσιο για να μπορούν οι πολίτες να κάνουν ένσταση επί της βεβαίωσης της παράβασης».

Οι κάμερες και το πληροφοριακό σύστημα πάνω στο οποίο θα βασιστεί η λειτουργία τους θα χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη και θα τοποθετηθούν σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας, όπως αυτά έχουν χαρτογραφηθεί από την Τροχαία. Πρόκειται για τα σημεία όπου καταγράφονται τα περισσότερα ατυχήματα. Ενδεικτικά αναφέρονται οι διασταυρώσεις της λεωφόρου Κηφισίας με την οδό Εθνικής Αντιστάσεως στο Ψυχικό, της Μεσογείων με τη Χαλανδρίου, της Συγγρού με την Αγίας Φωτεινής στην Καλλιθέα.

Το ψηφιακό «δίχτυ» θα απλωθεί πάνω από όλους τους κεντρικούς άξονες (Βασιλίσσης Σοφίας, Ποσειδώνος, Μεσογείων, Βάρης-Κορωπίου, Μαραθώνος, Κηφισίας, Βουλιαγμένης, Αλεξάνδρας, Πατησίων, 3ης Σεπτεμβρίου, Πανεπιστημίου).

Οι παραβάσεις θα βεβαιώνονται ψηφιακά και έτσι δεν θα υπάρχει περιθώριο «σβησίματος» κλήσεων, καθώς όλα θα γίνονται μέσω του gov.gr. Όπως λέει ο κ. Ρήγας, «βασικός στόχος είναι να αντιμετωπιστεί η επικίνδυνη οδήγηση, η οδήγηση χωρίς χρήση κράνους, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη. Η Τροχαία δεν θα χρειάζεται πλέον να σταματά συνέχεια μηχανές για να κόβει κλήσεις για κράνος αλλά ούτε θα ασχολείται με παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ηλεκτρονικά. Έτσι θα εξοικονομηθεί προσωπικό που θα μπορεί να συνδράμει σε περιοχές -όπως είναι μικρότεροι Δήμοι- που μέχρι σήμερα δεν είχαν έντονη παρουσία Τροχαίας. Επίσης, θα μπορέσει να ασχοληθεί με άλλους ελέγχους για άτομα που οδηγούν χωρίς δίπλωμα, τεχνικούς ελέγχους, αλκοτέστ. Γενικά πρόκειται για ένα πρόγραμμα που κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και θα επιφέρει μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων».

Ο αστυνομικός της Τροχαίας επισημαίνει επίσης κάτι εξίσου σημαντικό: «Οι κάμερες αυτές θα βοηθήσουν και στην αντιμετώπιση της εγκληματικότητας. Και αυτό διότι θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν όπου απαιτηθεί για την ταυτοποίηση ή αναζήτηση ατόμων που έχουν διαπράξει εγκληματικές ενέργειες». Όταν ολοκληρωθεί η προμήθεια, τοποθέτηση και λειτουργία των 2.400 καμερών η Αστυνομία θα έχει στη διάθεσή της χιλιάδες «μάτια».

Τέλος, το ίδιο σχέδιο περιλαμβάνει τοποθέτηση καμερών σε λεωφορεία για την καταγραφή παραβατών που εισέρχονται στις λεωφορειολωρίδες. Έτσι, όταν ένα αυτοκίνητο εμποδίζει ή δυσκολεύει με την παρουσία του τη διέλευση των λεωφορείων αυτομάτως θα φωτογραφίζονται οι πινακίδες κυκλοφορίας του και θα ταυτοποιείται μέσω του επιχειρησιακού κέντρου για να βεβαιωθεί η σχετική κλήση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Λευτέρης Αυγενάκης Chevron Left
Η γκάφα και τα fake news του Αυγενάκη