Ελλάδα

Έκρηξη μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη: Τα τρία σενάρια για την πύρινη κόλαση

Στο κάδρο των ερευνών της Πυροσβεστικής η έκρηξη στα τρένα λίγα δευτερόλεπτα μετά την σύγκρουση στα Τέμπη

Για τρίτο 24ωρο συνεχίζονται οι έρευνες της Πυροσβεστικής στο σημείο της φονικής σύγκρουσης της εμπορικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη. Τα συνεργεία αναμένεται να στρώσουν χαλίκι λόγω της λάσπης που έχει δημιουργηθεί από τη βροχή, έτσι ώστε οι γερανοί να απομακρύνουν τα συντρίμμια. Η διαδικασία θα γίνει με ιδιαίτερη προσοχή για τυχόν ανεύρεση πτωμάτων και ανθρώπινων μελών επιβατών που βρήκαν τραγικό θάνατο.

Αντικείμενο της έρευνας θα αποτελέσει η μεγάλη έκρηξη που προκλήθηκε μετά την μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών και έχει καταγραφεί σε βίντεο ντοκουμέντο. Σύμφωνα με πηγές της Πυροσβεστικής, μεταξύ άλλων, θα εξεταστούν δύο παράγοντες που θα ήταν ικανοί να προκαλέσουν τέτοια ζημιά.

Ο πρώτος παράγοντας αφορά στις πολύ μεγάλες ποσότητες λαδιού μέσα σε μεγάλα δοχεία που βρίσκονται στις ψήκτρες, τα οποία δοχεία είναι υπό πίεση και χρησιμοποιούνται για το σύστημα πέδησης των τρένων, ενώ ο δεύτερος παράγοντας αφορά στους συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειες που τροφοδοτούν το τρένα με ρεύμα.

Αυτό που θα ερευνηθεί ωστόσο, είναι και η ύπαρξη φιαλών υγραερίου, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν την μεγάλη έκρηξη και λόγω των θερμοκρασιών που αναπτύχθηκαν, να εξαϋλώθηκαν.

Αυτό το σενάριο μπαίνει στο κάδρο, έπειτα από τον εντοπισμό δύο ακέραιων φιαλών. Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές ενημέρωσης, με βάση συγκεκριμένη ΚΥΑ, μπορούν να φορτωθούν φιάλες ωστόσο υπό προϋποθέσεις.

Σημαντικότατη χαρακτηρίζεται η έρευνα που γίνεται από την Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών ως προς την ταυτοποίηση των επιβατών που έχασαν την ζωή τους, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται μέχρι στιγμής στους 57.

Από αυτούς εντοπίστηκαν οι 56, που είχαν δηλωθεί στην Αστυνομία ως αγνοούμενοι. Η διαφορά στον αριθμό (με τον εντοπισμό δηλαδή ακόμα ενός νεκρού) υπάρχει γιατί δεν αποκλείεται κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μην δηλώθηκε από συγγενή του. Ο αριθμός των ταυτοποιημένων σορών από τους συνολικά 57 νεκρούς, έχει ξεπεράσει τις 30, με την ενημέρωση των συγγενών να γίνεται δια ζώσης. Ωστόσο, από εδώ και πέρα όποιος από τους επιβάτες δεν ταυτοποιείται με κάποια σορό θα θεωρείται αγνοούμενος. Μετά την επίσημη ταυτοποίηση, οι σοροί θα παραδίδονται στις οικογένειες, έπειτα από την απαιτούμενη διοικητική διαδικασία –πχ έκδοση πιστοποιητικών θανάτων.

Πενήντα δύο συγγενείς επιβατών έδωσαν δείγμα DNA ενώ ελήφθησαν 55 δείγματα από σορούς. Οι διασώστες περισυνέλλεξαν περίπου 18 σακούλες με ανθρώπινα μέλη, από τα οποία οι επιστήμονες έλαβαν 26 δείγματα. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ακόμα και αν κάποια σορός ήταν αναγνωρίσιμη, η ταυτοποίηση έπρεπε να γίνει με τη μέθοδο DNA .

Οι κατηγορίες για τον 59χρονο σταθμάρχη

Την ίδια ώρα αντιμέτωπος με βαρύτατες κατηγορίες βρίσκεται ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας, μετά τη χθεσινή δίωξη που του ασκήθηκε από την εισαγγελία, για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη μέχρι ισόβια. Παράλληλα του αποδόθηκαν κατηγορίες για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες κατά συρροή και εξ αμελείας. Το Σάββατο αναμένεται η απολογία του ενώπιον του ανακριτή, μετά την προθεσμία που έλαβε ενώ μέχρι τότε θα παραμείνει κρατούμενος.

Η έρευνα ωστόσο επεκτείνεται προς πάσα κατεύθυνση, μετά την νέα παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Ντογιάκου, για ευθύνες και άλλων προσώπων. Σύμφωνα με πληροφορίες θα αναζητηθούν τυχόν παραλήψεις τελευταίων ετών για δικλίδες ασφαλείας που έπρεπε να υπάρχουν αλλά και για τον τρόπο επιλογής και τοποθέτησης του σταθμάρχη στην συγκεκριμένη θέση.η ανακύκλωση θα μπορούσε να λύσει την έλλειψη μετάλλων μπαταρίας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Μετρό: Κανονικά τα δρομολόγια την Παρασκευή 3/3 - Ποιοι απεργούν
Το δυστύχημα καρμπόν πριν 7 χρόνια στην Ιταλία - Είχαν τα ίδια «συστήματα» στα τρένα
Chevron Right