Σε σοβαρές καταγγελίες αλλά και αποκαλύψεις με φόντο την τραγωδία στα Τέμπη, προχώρησε συγγενής βοηθού μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι οι μηχανοδηγοί γίνονται αποδέκτες απειλών «για να μην μιλάνε».
«Περιμένω το κράτος να μας δώσει απαντήσεις για την έλλειψη συστημάτων ασφαλείας και για το τι προκάλεσε την έκρηξη. Από αυτά χάθηκαν τα παιδιά και το κράτος πρέπει να απαντήσει επίσημα και όχι να κρύβεται πίσω από ιδιώτες ερευνητές. Κάθε μέρα ζούμε μικρά Τέμπη κάποια στιγμή πρέπει να γίνουμε κανονικό κράτος», τόνισε στο OPEN ο Παναγιώτης Βερζαμάνης, νονός του Νίκου Ναλμπάντη, ο οποίος ήταν βοηθός μηχανοδηγού του Intercity.
Τέμπη: «Θα το δω να έρχεται από απέναντι και θα πηδήξω»
Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο ίδιος, ο Νίκος Ναλμπάντης είχε εκφράσει την ανησυχία ότι θα συμβεί κάποιο ατύχημα.
«O Νίκος χάθηκε 29 χρονών. Ήταν μόνο 1,5 χρόνο στα τρένα. Τον πρώτο χρόνο έκανε τη θεωρητική του εκπαίδευση. Τον Σεπτέμβριο ανέβηκε στα τρένα. Τον Νοέμβρη άρχισε να εκφράζει ανησυχίες γιατί η θεωρία απείχε πολύ από την πράξη. Αυτά που του έδειχναν στη θεωρία δεν ίσχυαν στην πράξη. Δεν υπήρχαν συστήματα ασφαλείας. Είχε πει στη σύζυγό μου ‘νονά θα το δω να έρχεται από απέναντι και θα πηδήξω. Θα γίνει κάτι μεγάλο. Θα μας δείχνουν οι τηλεοράσεις. Θα προσπαθήσουν να κατηγορήσουν τους μηχανοδηγούς, να μην τους αφήσετε’».
Καταγγελία για απειλές προς τους μηχανοδηγούς για «ομερτά»
Παράλληλα, ο Παναγιώτης Βερζαμάνης αποκάλυψε επίσης ότι μέχρι και σήμερα μηχανοδηγοί διώκονται πειθαρχικά, με στόχο να μην φανερώνουν τα προβλήματα που ταλανίζουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
«Ακόμα και σήμερα οι συνάδελφοί του ζουν σε ένα καθεστώς τρομοκρατίας. Προσπαθούν να σφραγίσουν το στόμα των μηχανοδηγών και των συνοδών. Τους απειλούν με πειθαρχικά. Έχει τοποθετηθεί η αγία τριάδα στην εταιρεία των Ιταλών για να μην ανοίγουν στόματα. Τους απειλούν για να μην μιλάνε και να μην αναδεικνύουν την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το δίκτυο», κατήγγειλε ο ίδιος.
«Ο Κυρανάκης ήταν κάτασπρος όταν βγήκε από το τρένο»
«Δεν μπορώ να ακούω τους πολιτικούς άρχοντες να παίζουν με την ασφάλεια όλων, εργαζομένων και επιβατών και να μην σέβονται τη μνήμη των παιδιών που χάθηκαν. Τα τρένα δεν έπρεπε να κυκλοφορούν. Να παραδώσουν μία στοιχειωδώς ασφαλή γραμμή, που σήμερα δεν υφίσταται. Δεν θα ξεχάσω την εικόνα του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη όταν έκανε το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη και βγήκε στην αποβάθρα της Θεσσαλονίκης άσπρος, φοβισμένος λες και έβγαινε από το τρενάκι του τρόμου, λέγοντας ότι είμαστε ακόμα πολύ πίσω. Και ρωτώ σαν πολίτης τι είναι αλήθεια. Είναι αλήθεια αυτά που έλεγε ο Σταϊκούρας ότι το 80% λειτουργεί; Είναι αλήθεια τα λόγια του Κυρανάκη;», πρόσθεσε.