Ελλάδα

Χωρίς ταξί στις 15 Απριλίου – Απεργία με φόντο τις λεωφορειολωρίδες

Απεργία στα ταξί τη Μεγάλη Τρίτη. Το «θερμό» τηλεφώνημα του Λυμπερόπουλου σε Κυρανάκη. «Τον πήρα να του ζητήσω τον λόγο».
Χωρίς ταξί στις 15 Απριλίου - Απεργία με φόντο τις λεωφορειολωρίδες
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/ΙΝΤΙΜΕ

Χειρόφρενο τραβούν οι οδηγοί των ταξί της Αθήνας τη Μεγάλη Τρίτη 15 Απριλίου, καθώς το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) προχωρά σε «προειδοποιητική» 24ωρη απεργία, αλλά και συγκέντρωση στο υπουργείο Μεταφορών.

Ειδικότερα, το συνδικαλιστικό όργανο διαμαρτύρεται για τον αποκλεισμό της κυκλοφορίας των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, καλώντας τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη να αλλάξει στάση και να ικανοποιήσει το αίτημά τους.

Απεργία στα ταξί: Το «θερμό» τηλεφώνημα του Λυμπερόπουλου σε Κυρανάκη

Υπενθυμίζεται άλλωστε, ότι της κήρυξης απεργίας προηγήθηκε ένα ιδιαίτερο «θερμό» τηλεφώνημα του προέδρου του ΣΑΤΑ Θύμιου Λυμπερόπουλου στο γραφείο του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, όπως αποκάλυψε το iEidiseis.

Όπως έγραψε, λοιπόν, το iEidiseis, ο «νυν και αεί», βετεράνος, διαχρονικός και αιώνιος πρόεδρος των ταξί, Θύμιος Λυμπερόπουλος, δεν δίστασε να απειλήσει τηλεφωνικά ότι «ετοιμάζεται για πόλεμο».

Ο  «καπετάν Θύμιος» λοιπόν κατά τη διάρκεια του τηλεφωνήματος ανέβασε θερμοκρασίες που σπάνε τα… θερμόμετρα. Ήταν έξαλλος και απειλούσε «θεούς και δαίμονες» για το «μεσανατολικό» θέμα των λεωφορειολωρίδων. Δηλαδή, ότι οι ταξιτζήδες θα τα κάνουν «γυαλιά καρφιά» έξω από το Υπουργείο αν δεν ικανοποιηθεί περίπου το «ελευθέρας» των ταξί στις λεωφορειολωρίδες.

Το τηλεφώνημα έρχεται σε μια συγκυρία όπου η κυβέρνηση, έστω και με μεγάλη χρονοκαθυστέρηση, επιχειρεί να βελτιώσει την κατάσταση που επικρατεί στις δημόσιες συγκοινωνίες. Είτε με κάμερες για τον έλεγχο της κυκλοφορίας, είτε με αύξηση του στόλου με σύγχρονα λεωφορεία.

Να υπενθυμίσουμε ότι το ήδη υφιστάμενο πλαίσιο απαγορεύει πλήρως την είσοδο των οχημάτων ταξί εντός της λεωφορειολωρίδας.

Καταλαβαίνοντας την ευαισθησία των ταξιτζήδων, ο νέος υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης προσπάθησε να προτείνει μια μέση λύση. Γι’ αυτό τον λόγο είχε δηλώσει νωρίτερα σε ραδιοφωνική συνέντευξη: «Αυτό το οποίο επεξεργαζόμαστε είναι ότι εφόσον μιλάμε για λίγα δευτερόλεπτα στάσης για να πάρεις έναν επιβάτη, ο οποίος εκείνη τη στιγμή βρίσκεται στη λεωφορειολωρίδα και άρα δεν παρεμποδίζεται το λεωφορείο, αυτό είναι κάτι που θεωρούμε λογικό».

Πρόσθεσε μάλιστα πως «Αναγνωρίζουμε ότι τα ταξί κάνουν συγκοινωνιακό έργο και πρέπει να μπορούν να πλησιάσουν το πεζοδρόμιο, ο επιβάτης που θέλει κάπου να πάει να μπορεί να μπει στο ταξί που περνά».

Όμως η κατευναστική δήλωση του υπουργού, αντί να καλμάρει τα νεύρα του «καπετάν Θύμιου» φαίνεται ότι για άγνωστους και ανεξερεύνητους λόγους, θόλωσε το μυαλό του ακόμη περισσότερο. Με αποτέλεσμα τα απειλητικά τηλεφωνήματα, τα πολεμικά τελεσίγραφα και τα λοιπά θερμά επεισόδια που ακολούθησαν.

Άντε τώρα στα καλά καθούμενα, που απ’ ότι φαίνεται λήγει το Ουκρανικό και στη Γάζα πάνε για εκεχειρία, να έχουμε στα καθ’ ημάς τον «πόλεμο του Θύμιου» για τις λεωφορειολωρίδες…

«Πήρα τον Κυρανάκη να του ζητήσω τον λόγο»

Μιλώντας το πρωί της Παρασκευής (11/4) στην ΕΡΤ, ο κ. Λυμπερόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Εγώ πήρα τον διευθυντή του κ. Κυρανάκη να του ζητήσω τον λόγο. Του είπα ότι είπατε μια βόμβα, με παίρνει ανάστατος ο κόσμος και μου λένε θα τα κάνουν γυαλιά-καρφιά».

Σύμφωνα με τον κ. Λυμπερόπουλο «ενώ ο διευθυντής του κ. Κυρανάκη με είχε διαβεβαιώσει ότι ο ψηφισμένος ΚΟΚ που είχε φτιάξει ο κ. Οικονόμου (ο πρώην υφυπουργός Μεταφορών) είχε περάσει όλους τους φορείς, είχε περάσει τη διαβούλευση και είχε πάει στον γραμματέα της κυβέρνησης, δεν θα αλλάξει τίποτα, θα μπουν τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ξαφνικά βγαίνει ο κ. Κυρανάκης χωρίς καμία συνάντηση μαζί μας, χωρίς να μας έχει ενημερώσει, και λέει ότι δεν θα μπαίνουν τα ταξί μέσα. Δεν είναι λειτουργικό αυτό που λέει ο κ. Κυρανάκης» για να εξηγήσει σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ότι «το ταξί δεν μπορεί και να βγει από τη μεσαία λωρίδα, είναι όλοι σημειωτόν, θα κλείσει το λεωφορείο».

Κατά τον συνδικαλιστή «αυτό που είχαμε συμφωνήσει είναι το αντίθετο, τα έμφορτα ταξί θα πέρναγαν μέσα από τις λεωφορειολωρίδες. Χωρίς να συζητήσουμε, χωρίς να μας ενημερώσει – είμαι 40 χρόνια συνδικαλιστής – πηγαίνει στον γραμματέα της κυβέρνησης. 9 μήνες δουλειά με τον κ. Οικονόμου και αλλάζει την πολιτική».

Αν και παραδέχθηκε ότι έγινε τηλεφώνημα στο γραφείο του κ. Κυρανάκη και ότι η φράση «γυαλιά-καρφιά» όντως ειπώθηκε, ο κ. Λυμπερόπουλος υποστήριξε για τη διαρροή του διαλόγου ότι «αυτά είναι βρώμικες δουλειές κάποιων συνεργατών, ειδικά του διευθυντή του κ. Κυρανάκη».

«Το σοβαρό είναι ότι οι πολιτικοί χάνουν την αξιοπιστία και αυτό φαίνεται από την αλητεία που έκανε το υπουργείο αλλάζοντας αποφάσεις από τον έναν υπουργό στον άλλο. Είμαστε Ελλάδα; Είμαστε Ευρώπη; Όλα τα ταξί στην Ευρώπη περνάνε και όχι μόνο τα έμφορτα. Γιατί στην Ελλάδα ο Κυρανάκης λέει όχι; Τη στιγμή που εγώ για να εξυπηρετήσω εσάς πρέπει να έχω τη δυνατότητα να σας πάω πιο γρήγορα και πιο οικονομικά στο σπίτι σας. Η μελέτη του ΟΑΣΑ αποδεικνύει ότι στα 12 αυτοκίνητα ένα είναι λεωφορείο, 2-3 ταξί και τα υπόλοιπα ΙΧ, πού εμποδίζουν δηλαδή τα έμφορτα ταξί. Ούτε στην Αλβανία δεν γίνονται αυτά» επέμεινε ο κ. Λυμπερόπουλος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Επιστολή πέντε πρώην βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σε Φάμελλο και Χαρίτση Chevron Left
Επιστολή πέντε πρώην βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σε Φάμελλο και Χαρίτση: «Βρείτε τα»