Για εκφοβισμό καταγγέλλουν φοιτητές και μεταπτυχιακοί σπουδαστές Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, τον πρύτανή του Πολυτεχνείου, Ιωάννη Χατζηγεωργίου.
Οι φοιτητές ανέβασαν στα social media δύο βίντεο, στα οποία ο κ. Χατζηγεωργίου φέρεται να ακούγεται αποκαλώντας τις φοιτήτριες ως «Εscorts» -ορολογία που παραπέμπει σε σεξεργασία. Επίσης, φέρεται να ζητάει ονοματεπώνυμα φοιτητριών και φοιτητών για πειθαρχικούς σκοπούς.
«Εγώ λέγομαι Γιάννης Χατζηγεωργίου, είμαι ο πρύτανης αυτού του μαγαζιού», ακούγεται να λέει.
«Το μισογυνικό σχόλιο αποτελεί τη συμπυκνωμένη έκφραση μιας κουλτούρας που εξιδανικεύει την καταπίεση. Η πρυτανεία του κ. Χατζηγεωργίου δεν υπηρετεί τον διάλογο ή την ελευθερία της έκφρασης· αντίθετα, επιβάλλει τη σιωπή, την υποταγή και τον φόβο», σημειωνόμουν οι φοιτητές που έκαναν την καταγγελία. Οι ίδιοι προσθέτουν:
«Ο πρύτανης του ΕΜΠ Ι. Χατζηγεωργίου φανερώνει το πραγματικό του πρόσωπο ξανά. Βλέπετε “η απελευθέρωση των δημόσιων πανεπιστημίων προς τους ιδιώτες” συνοδεύεται και απο την αγοραία φύση των ανθρώπων που διοικούν. Συνοδεύεται από τη κατάπτωση του πνεύματος και την άρση της ελεύθερης κυκλοφορίας των ιδεών».
Επί του παρόντος, δεν υπάρχει αντίδραση στις καταγγελίες από την πλευρά του πρύτανη.
Δείτε τα βίντεο:
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η ανακοίνωση των φοιτητών
Ο πρύτανης του ΕΜΠ, Ι. Χατζηγεωργίου, συνεχίζει να αποδεικνύει την πλήρη ασέβειά του προς τη φοιτητική κοινότητα και τους εργαζόμενους, επιβάλλοντας ένα καθεστώς αυταρχισμού και εκφοβισμού.
Σε πρόσφατο περιστατικό που καταγράφηκε σε βίντεο, δεν δίστασε να αποκαλέσει φοιτήτριες που τον ακολούθησαν για να τον ρωτήσουν σχετικά με την παρουσία του στον αυτοοργανωμένο χώρο του Μηχανουργείου ως «escorts», λέγοντας στο συνεργάτη του: «Οι κυρίες, από ό,τι φαίνεται, θέλουν να μας συνοδεύουν. Escorts, είναι.»
Η χρήση αυτού του όρου δεν αποτελεί απλώς προσβολή· αντανακλά μια βαθύτερη κουλτούρα μισογυνισμού, όπου στοχεύοντας στην έμφυλη υποβάθμιση στιγματίζονται οι γυναίκες που εργάζονται στη σεξεργασία και αναπαράγονται στερεότυπα που υποτιμούν τον επαγγελματικό τους κλάδο. Αυτό το περιστατικό έρχεται ως συνέχεια στο χαρακτηρισμό φοιτητ(ρι)ών και αγωνιστ(ρι)ών ως “μη συμβατά μοσχεύματα” κατά την εκδήλωση της βραδιάς του ερευνητή, όταν και κάλεσε την αστυνομία να εισβάλλει στην αίθουσα Καυταντζόγλου για να καταστείλει την παρέμβαση, με την αστυνομία να προχωρά σε αναίτιες προσαγωγές και συλλήψεις.
Σε ένα άλλο στιγμιότυπο, και όπως φαίνεται σε δεύτερο βίντεο, ο πρύτανης ζήταγε, με επιμονή, να μάθει τα ονοματεπώνυμα των φοιτητριών με τις οποίες συνομιλούσε. Ο Χατζηγεωργίου είναι γνωστός για τις συνεχείς απειλές του προς φοιτητές που τολμούν να εκφράσουν αντίθετη άποψη. Έχει απαιτήσει ξανά ονόματα, προφανώς με στόχο τη χρήση των στοιχείων για πειθαρχικές διαδικασίες. Ξυπνάνε λοιπόν μνήμες φακελώματος πολιτικά ενεργών φοιτητών.
Παράλληλα, η επιθετικότητά το πρύτανη δεν περιορίζεται μόνο στους φοιτητές, αφου ασκεί ασφυκτική πίεση και στους εργαζόμενους του ιδρύματος, από καθηγητές έως προσωπικό ασφαλείας, καλλιεργώντας ένα περιβάλλον φόβου, όπου η παραμικρή διαφωνία μπορεί να οδηγήσει σε επαγγελματικές συνέπειες ή ακόμα και απολύσεις. Το μισογυνικό σχόλιο αποτελεί τη συμπυκνωμένη έκφραση μιας κουλτούρας που εξιδανικεύει την καταπίεση. Η πρυτανεία του κ. Χατζηγεωργίου δεν υπηρετεί τον διάλογο ή την ελευθερία της έκφρασης· αντίθετα, επιβάλλει τη σιωπή, την υποταγή και τον φόβο.
Το κερασάκι στην τούρτα της πρόσφατης επίσκεψης, ήταν η ακόλουθη δήλωση του πρύτανη (αυτολεξεί): “Εγώ λέγομαι Γιάννης Χατζηγεωργίου, είμαι ο πρύτανης αυτού του μαγαζιού”. Θα έπρεπε να ανησυχεί όλη την κοινωνία αν ένας πρύτανης έχει ιδιοκτησιακή λογική για ένα δημόσιο πανεπιστήμιο – θα έπρεπε όμως να την ξεσηκώνει όταν φτάνει στο σημείο να το λέει και ξεκάθαρα, χωρίς κανένα προβληματισμό.
Ο πρύτανης του ΕΜΠ Ι. Χατζηγεωργίου φανερώνει το πραγματικό του πρόσωπο ξανά. Βλέπετε “η απελευθέρωση των δημόσιων πανεπιστημίων προς τους ιδιώτες” συνοδεύεται και απο την αγοραία φύση των ανθρώπων που διοικούν. Συνοδεύεται από τη κατάπτωση του πνεύματος και την άρση της ελεύθερης κυκλοφορίας των ιδεών.