Ελλάδα

Όταν Συνεχίζεται ο Εφιάλτης στις ράγες του τρένου: Νέα βύθιση στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης

Ένα ακόμη περιστατικό έρχεται να προστεθεί στην αλυσίδα της ανασφάλειας για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα του 2025.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ / EUROKINISSI

Την ώρα που το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη συνεχίζει να βρίσκεται στην επικαιρότητα, με τους πολίτες να δηλώνουν στις δημοσκοπήσεις ότι νιώθουν ανασφάλεια εάν ταξιδέψουν με τρένο, έρχεται να προστεθεί και η βύθιση τμήματος της γραμμής του ΟΣΕ.

Συγκεκριμένα, βυθίστηκε η γραμμή στο τμήμα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, όπως επίσημα ανακοίνωσε ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας και τα δρομολόγια στο τμήμα Λιανοκλάδι – Άγιος Στέφανος διεξάγονται με ταχύτητες όπως την εποχή του Τρικούπη.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΟΣΕ:

«Από χθες, Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2025, λόγω εντοπισμένης βύθισης σε μικρό μήκος (περίπου 50m) της σιδηροδρομικής γραμμής καθόδου στην περιοχή της νότιας εισόδου της σήραγγας Όθρυος, ο ΟΣΕ αποφάσισε την μονοδρόμηση της κυκλοφορίας μέσω της γραμμής ανόδου στο τμήμα Λιανοκλάδι – Άγιος Στέφανος», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Όπως επισημαίνεται από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας, «το τμήμα που επηρεάζεται από τη βύθιση εκτείνεται για 100 μέτρα και σε αυτό, έχει επιβληθεί βραδυπορία με ταχύτητα 40 χιλιομέτρων».

Το φαινόμενο φαίνεται να οφείλεται πιθανότατα σε φυσικά αίτια που συνδέονται και με το γεγονός ότι η περιοχή είχε πληγεί από τον μεσογειακό κυκλώνα «Ιανό», όμως διερευνώνται και άλλα κατασκευαστικά αίτια, σύμφωνα με τον ΟΣΕ.

«Η περιοχή της βύθισης παρακολουθείται επί 24ώρου βάσεως μέσω κατάλληλων οργάνων από εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό. Κάθε 6 ώρες πραγματοποιούνται μετρήσεις στο έδαφος από ειδική ομάδα σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο», υπογραμμίζεται επίσης στην ίδια ανακοίνωση.

Καταληκτικά, η ανακοίνωση του ΟΣΕ σημειώνει: «Όλα τα μέτρα αντιμετώπισης του φαινομένου έχουν ήδη ληφθεί για την ασφαλή κυκλοφορία».

Κόλαφος τα γκάλοπ για την εμπιστοσύνη στον σιδηρόδρομο

Χαρακτηριστικό της ανασφάλειας που νιώθουν οι πολίτες για το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα, είναι και οι απαντήσεις τους στα γκάλοπ που γίνονται από τις εταιρείες δημοσκοπήσεων.

Στο ερώτημα αν νιώθουν ασφαλείς ταξιδεύοντας με τρένο, στην πρόσφατη δημοσκόπηση της Alco, μόλις το 21% απάντησε «ναι», ενώ ένα 67% είπε ένα βροντερό «όχι». Στο «δεν ξέρω / δεν απαντώ» κινήθηκε το 12% των απαντήσεων.

«Είναι ανάγκη να σταματήσει ο σιδηρόδρομος για δύο χρόνια»

Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις που είχε κάνει στις 9 Μαρτίου ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, λέγοντας πως «είναι ανάγκη να σταματήσει ο σιδηρόδρομος για δύο χρόνια, είτε ολικά, είτε μερικά».

Με συνέντευξή του στην εκπομπή «Καλημέρα» του ΣΚΑΪ είχε επισημάνει: «Είχα στείλει επιστολή στον πρωθυπουργό, δεν είχα μιλήσει για ασφάλεια αλλά για την ολοκλήρωση των έργων. Είναι ανάγκη να σταματήσει ο σιδηρόδρομος για δύο χρόνια είτε ολικά είτε μερικά. Μπορεί να μην είναι πραγματισμός. Πιστεύω θα επιλεγεί μια μείωση των δρομολογίων. Είναι μονόδρομος, πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα. Θα μειωθούν τα δρομολόγια από τέσσερα σε δύο στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη».

Συνεχίζοντας, πρόσθεσε ότι «η ασφάλεια είναι σχετική. Έχουμε σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στο 80%. Δεν έχουμε μεγάλο βαθμό επικινδυνότητας στο 20% που υπάρχει κενό. Πρέπει να αποκατασταθεί το 20% που θα μας δώσει πλήρη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση. Χρειαζόμαστε περίπου δύο χρόνια. Υπό προϋποθέσεις είναι δυνατόν να γίνει ούτως ώστε να έχουμε σύγχρονο άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη και κάθετους άξονες».

Μάλιστα, ο κ. Γραμματίδης είχε αναφερθεί και στα προβλήματα που δημιούργησαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο τα καιρικά φαινόμενα. «Έχουν γίνει πολλά πράγματα, θα χρειαστούμε περίπου δύο χρόνια για να αποκατασταθούν οι ζημιές από τον “Daniel”», είχε σημειώσει χαρακτηριστικά, για να προσθέσει πως «όταν έγινε το δυστύχημα, δεν είχε ολοκληρωθεί η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση».

Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του, είχε χαρακτηρίσει «εθνικό έγκλημα» τις παραχωρήσεις που έγιναν στον σιδηρόδρομο κατά την εποχή των Μνημονίων.

«Οι Γάλλοι θα συνδράμουν για τη βελτίωση του σιδηροδρόμου», είχε αναφέρει ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, ενώ αποκάλυψε πως μέσα στο επόμενο διάστημα «θα κυκλοφορήσει μια έρευνα με 12 σημεία-προτάσεις που πρέπει να γίνουν για τα έργα».

Τέλος, ο ίδιος είχε μιλήσει και για την υποστελέχωση στις σιδηροδρομικές υπηρεσίες, καθώς «λειτουργούμε σήμερα με 650 ήρωες με διπλές και τριπλές βάρδιες και 450 άτομα με μπλοκάκια».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
ωνάσειο σχολείο Chevron Left
Ωνάσεια Σχολεία: Οι ημερομηνίες της κλήρωσης και των εξετάσεων
Βουητό στο αυτί που επιμένει - Τρόποι αντιμετώπισης
Chevron Right