Σε θολά νερά κινείται η έρευνα για την υπόθεση της εξαφάνισης και θανάτου του Βασίλη Καλογήρου, καθώς οι ημέρες περνούν χωρίς να προκύπτουν νεότερα στοιχεία που να οδηγούν σε κάποιο ουσιώδες συμπέρασμα.
Η οικογένεια του 39χρονου ψυχολόγου επιμένει ότι πρόκειται για αρπαγή και δολοφονία, σε αντίθεση με πηγές από την ΕΛ.ΑΣ. που αναφέρουν ότι δεν υπάρχει μέχρι στιγμής κάποια ένδειξη προς την κατεύθυνση της εγκληματικής ενέργειας (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχει αποκλειστεί η εν λόγω εκδοχή).
Σε ανακοίνωσή του ο δικηγόρος της οικογένειας Καλογήρου, Αθανάσιος Σανιδάς, γνωστοποίησε ότι υπέβαλε πρόταση για να γίνουν συγκεκριμένες ανακριτικές ενέργειες για την αποκάλυψη της αλήθειας. Στο πλαίσιο αυτό υπέβαλε και θα υποβάλει συγκεκριμένα αιτήματα στην Εισαγγελία.
Από την πλευρά τους αστυνομικές πηγές σημειώνουν ότι «η ιατροδικαστική έκθεση είναι αυτή που θα ρίξει φως στην υπόθεση και θα δείξει εάν πρόκειται για έγκλημα», προσθέτοντας ότι η έρευνα επί του πεδίου δεν επιβεβαιώνει προς το παρόν την εκδοχή της αρπαγής και δολοφονίας.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Σανιδάς υποστηρίζει ότι το σημείο όπου βρέθηκε νεκρός ο Βασίλης έχει ανηφορική κλίση εδάφους: «Πως θα μπορούσε να φτάσει μόνος του εκεί και να μην τον δει κανείς από τους αγρότες, κτηνοτρόφους και όσους μεσολαβούν;». Στον αντίποδα αστυνομικές πηγές σημειώνουν ότι «δεν υπάρχει ασφαλές συμπέρασμα κρίνοντας από το ποιος θα μπορούσε να έχει δει τον 39χρονο Βασίλη. Διότι με τον ίδιο τρόπο σκέψης υπάρχει το ερώτημα για το πως θα μπορούσαν οι εν δυνάμει δράστες να τον μεταφέρουν έως εκεί χωρίς να γίνουν αντιληπτοί, ενώ ένα άλλο ερώτημα είναι γιατί να επιλέξουν να κουβαλήσουν έναν άνθρωπο σε ένα τόσο ανηφορικό και δύσβατο σημείο ενώ θα μπορούσαν να τον εγκαταλείψουν στον ποταμό ή οπουδήποτε αλλού υπάρχει ευκολότερη πρόσβαση».
Η οικογένεια αναφέρεται και στον μάρτυρα που κατέθεσε ότι είδε άντρα που μοιάζει στον Βασίλη να επιβιβάζεται σε αυτοκίνητο αγνώστων. Ο μάρτυρας είναι δικηγόρος και περιέγραψε όλα όσα είδε έξω από το κηποθέατρο της Λάρισας. Οι αστυνομικοί υποστηρίζουν ότι θεώρησαν εξ αρχής τη συγκεκριμένη μαρτυρία ως ήσσονος σημασίας, διότι την ώρα που είδε ο μάρτυρας τον άντρα που έμοιαζε στον Βασίλη ο 39χρονος ψυχολόγος βρισκόταν στο σπίτι της οικογένειάς του. Η οικογένεια Καλογήρου από την πλευρά της επιμένει ότι η μαρτυρία του είναι σημαντική λέγοντας ότι «δεν έχει τόση σημασία αν υπάρχει διαφορά ώρας, δεδομένου ότι το περιστατικό πράγματι έλαβε χώρα».
Πληροφορίες του iEidiseis αναφέρουν ότι το αυτοκίνητο που περιέγραψε ο μάρτυρας δεν έχει εντοπιστεί από τις αστυνομικές Αρχές, ούτε τα άτομα που περιγράφονται στην κατάθεση. Σημειώνεται πάντως ότι το γεγονός ότι ο μάρτυρας περιέγραψε ξεκάθαρα ότι την ώρα του συμβάντος ήταν ακόμα μέρα μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες να είδε τον Βασίλη (δεδομένου ότι εάν ο Βασίλης έφυγε περίπου στις 17.00 από το σπίτι του την ώρα που θα έφτανε πεζός στο κηποθέατρο θα είχε αρχίσει να βραδιάζει).
Ο δικηγόρος της οικογένειας κάνει αναφορά και στη δορυφορική θερμική αποτύπωση δύο προσώπων που φέρονται να κινήθηκαν κάθετα σε αγροτικό δρόμο έως το σημείο απόθεσης του πτώματος στις 11 Φεβρουαρίου 2025. Αστυνομικές πηγές που ρωτήθηκαν σχετικά από το iEidiseis σχολίασαν ότι «η εξαγωγή συμπερασμάτων από την αποτύπωση από το δορυφόρο είναι επισφαλής και για το λόγο αυτό η Ασφάλεια Λάρισας δεν βασίστηκε στη συγκεκριμένη μεθοδολογία».
Ο κ. Αθανάσιος Σανιδάς δίνει μεγάλη βαρύτητα στη θέση της σορού και στα στοιχεία της αυτοψίας, καθώς θεωρεί ότι υπάρχουν «σημάδια» που δείχνουν ότι το πτώμα δεν ήταν εκεί εξ αρχής αλλά μεταφέρθηκε:
- Πώς δικαιολογείται τα ρούχα του να είναι άθικτα μετά από περίπου 45 ημέρες έκθεσης στις καιρικές συνθήκες, αν πράγματι ο τόπος θανάτου ταυτιζόταν με το σημείο ανεύρεσης;
- Πώς δικαιολογείται η σήψη του σώματος σε εξωτερικές συνθήκες (δηλαδή όχι ενταφιασμού) να μην έχει φτάσει στο επόμενο στάδιο, δεδομένου ότι τα σπλάγχνα και τα όργανα του σώματος βρέθηκαν σε καλή κατάσταση, αν πράγματι τόπος θανάτου και τόπος ανεύρεσης ταυτίζονταν;
- Πώς δικαιολογείται η στάση στην οποία βρέθηκε σε κατηφορικό μάλιστα, σημείο, δηλαδή με το κάτω μέρος του σώματος (πόδια) προς την κάθοδο, το δεξί χέρι εκτεινόμενο προς τα πάνω και το αριστερό χέρι εκτεινόμενο, σαν κάποιος να είχε εναποθέσει το πτώμα του εκεί;
- Πώς δικαιολογείται το γεγονός ότι το αριστερό μανίκι κάλυπτε πλήρως την αριστερή παλάμη , σαν να είχε κρατηθεί από εκεί από τρίτο, με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν ίχνη (τρύπες, φθορές από πόδια ή δόντια θηρευτών);
- Πώς δικαιολογείται το γεγονός ότι το μακρύ μπουφάν που φορούσε έχει τραβηχτεί ώστε να τελειώνει πάνω από την κοιλιακή χώρα, αφήνοντας ακάλυπτο τμήμα της, αν όχι επειδή μετακινήθηκε εκεί, χωρίς μάλιστα να υπάρχουν ίχνη συρσίματος στο έδαφος;
- Πώς δικαιολογείται το γεγονός ότι το μπατζάκι του παντελονιού στο αριστερό πόδι είναι διπλωμένο εξωτερικά κατά 30 περίπου εκατοστά του μήκους, σε τρόπο ώστε να σχηματίζει λαβή μεταφοράς;
- Πώς δικαιολογείται το σπάσιμο στο θυλάκι της ζώνης του παντελονιού, το οποίο δεν προϋπήρχε, αν όχι επειδή και το συγκεκριμένο ήταν σημείο μεταφοράς;
- Πώς δικαιολογείται ότι τα παπούτσια που φορούσε βρέθηκαν να μην έχουν ίχνη από την χλωρίδα της περιοχής ούτε είναι λασπωμένα, όπως θα ήταν στο σύνολό τους αν είχε φτάσει εκεί περπατώντας από τα αγροκτήματα της περιοχής, που βούλιαζαν από τις βροχές;