Ελλάδα

Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Δεν υπήρξε πολιτική παρέμβαση για μπάζωμα στα Τέμπη (Βίντεο)

«Αν θέλαμε να κρύψουμε κάτι, δεν θα είχαμε φέρει τους πιο ειδικούς ανθρώπους στην Ευρώπη» για το δυστύχημα των Τεμπών, τόνισε ο Χρήστος Παπαδημητρίου.
Ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το σιδηροδρομικό δυστύχημα Τέμπη
ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

«Δεν υπήρχε καμία κεντρική εντολή για να γίνει μπάζωμα» στα Τέμπη, ούτε υπήρξε «καμία πολιτική παρέμβαση», τόνισε μέσω τηλεοπτικής του συνέντευξης ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου.

Όπως σημείωσε μέσω της εκπομπής «LiveNews» του Mega, «όσοι πήγαν εκεί (στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος), βλέπεις ένα άγχος και μια αγωνία να αποκατασταθεί ο χώρος. Σε ένα δυστύχημα, να ξέρουμε ότι δεν είναι σαν το ”Ήλιος”. Ίσως είχαν στο μυαλό τους ότι πρέπει να αποκατασταθεί η κυκλοφορία».

Ακόμη, ο κ. Παπαδημητρίου τόνισε πως «υπήρχε τρόπος να γίνουν όλα, αρμόδιοι δεν υπήρχαν που να ξέρουν πώς να το διαχειριστούν. Το αντιμετώπισαν σαν τροχαίο δυστύχημα».

@ellada24gr FinaΠρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Δεν υπήρξε κάποια κεντρική εντολή για το μπάζωμα. Επιχειρησιακά υπήρξε άγχος και αγωνία να αποκατασταθεί ο χώρος και η κυκλοφορία.#greeknews #ellada24 #greektiktok #tiktokgreek #tiktokgreece #tempi #tragodia #larisa #porisma ♬ πρωτότυπος ήχος – Ellada24

Σε ερώτηση για το αν υπήρξε πολιτική παρέμβαση, ο κ. Παπαδημητρίου ξεκαθάρισε: «Δεν βρήκα καμία ένδειξη πολιτικής παρέμβασης. Δεν είχα ούτε εγώ… Ο ίδιος το δήλωσα σήμερα. Ασχέτως το τι θα έκανα αν είχα και το πώς χειρίζεται την αξιοπρέπειά του, κανείς δεν πήρε τηλέφωνο να μου πει “κάνε αυτό ή εκείνο”. Και να θυμίσω κάτι: αν θέλαμε να κρύψουμε κάτι, δεν θα είχαμε φέρει τους πιο ειδικούς ανθρώπους στην Ευρώπη για να διερευνήσουν το δυστύχημα».

@voicepowers2 #Τέμπη #Τεμπη_εργαλειοποιηση ♬ πρωτότυπος ήχος – user25644928551

«Η διαχείριση του δυστυχήματος στα Τέμπη ήταν λανθασμένη»

Ακόμη, ξεκαθάρισε πως το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η κακή διαχείριση της κατάστασης που έγινε από όλες τις αρμόδιες Αρχές και αναφέρθηκε στην απειρία του σταθμάρχη, τονίζοντας ότι κακώς με ένα μήνα υπηρεσίας, βρέθηκε μόνος του σε νυχτερινή βάρδια σε τόσο δύσκολο πόστο, ενώ στάθηκε και στο λάθος που εκτιμά η επιτροπή πως έκανε ο μηχανοδηγός του εμπορικού τρένου.

«Η διαχείριση μετά το δυστύχημα έγινε εντελώς λανθασμένα. Από εκεί και πέρα η επιτροπή διαπίστωσε πως χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία, δεν μπόρεσε να βρει κάποιον περίφημο κεντρικό σχεδιαστή που διέταξε μπάζωμα ή να κρυφτούν στοιχεία. Η άποψή μου ήταν ότι υπήρχε μία παντελής άγνοια. Δεν υπήρχε σχέδιο έκτακτης ανάγκης που να το γνωρίζουν και να το εφαρμόσουν, δεν υπήρχαν πρωτόκολλα για τέτοιες συγκρούσεις. Υπήρχε παντελής έλλειψη γνώσης και σχεδίου για να αντιμετωπιστεί κάτι τόσο τραγικό», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Παπαδημητρίου εξήγησε ότι ο σταθμάρχης με λιγότερο από ένα μήνα υπηρεσίας, ήταν μόνος του βράδυ σε ένα δύσκολο πόστο, ενώ είχε δεχτεί και 90 κλήσεις σε 60 λεπτά, λειτουργώντας σαν τηλεφωνικό κέντρο, που κάνει δύσκολη για τον οποιονδήποτε την υπηρεσία.

Αναφορικά με τον μηχανοδηγό του τρένου σημείωσε: «Θα έπρεπε να επαναλάβει την εντολή (στη κλήση). Δεν το έκανε. Δεν είναι ο μόνος βέβαια. Έφτασε στο κλειδί που έγινε το λάθος. Έπρεπε να σταματήσει το τρένο και να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη για να ενημερωθεί για το ποια γραμμή μπαίνει».

Το να μπει στην ανάποδη γραμμή δεν είναι κάτι που συνέβη πρώτη φορά. Ήταν μια συνηθισμένη τακτική που φαίνεται πως ακολουθούσαν συνεχώς. Δεν βρήκαμε εμείς πουθενά συνομιλίες 11 λεπτών που λείπουν.

«Προσπαθήσαμε να δώσουμε το πιθανότερο σενάριο»

Σχετικά με την έκρηξη που έγινε μετά τη σύγκρουση των τρένων, επισήμανε: «Εννοείται ότι μεταφέρονται και καύσιμα, αλλά υπάρχει νομοθεσία. Εμείς ψάξαμε με τα διαθέσιμα στοιχεία που είχαμε. Δεν είμαι ειδικός για να πω όλη την επιστημονική προσέγγιση. Προσπαθήσαμε να δώσουμε το πιθανότερο σενάριο, που είναι η ύπαρξη εύφλεκτου υλικού περίπου 2,5 τόνων. Έχουμε βεβαίωση από το ΑΠΘ, όπου λέει ότι δεν μπορεί να γίνει έκρηξη από έλαια. Υπάρχουν θεωρίες για το που μπορεί να ήταν αυτό το υλικό, αλλά δεν μπορώ να γνωρίζω. Μπορεί να είναι ξυλόλιο. Η έρευνά μας δεν σταματά εδώ. Συνεχίζεται».

Τέλος, για την σύμβαση 717 σχολίασε: «Θα δημιουργούσε πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας. Αν την είχες ολοκληρωμένη μπορεί να υποθέσει κάποιος ότι δεν θα είχε συμβεί αυτό. Χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δυστυχήματα δεν συμβαίνουν… Δεν μπορούμε να πούμε ότι αν η 717 θα είχε γίνει ή όχι το δυστύχημα, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα το είχαμε αποφύγει. Και κάτι τελευταίο. Θα ταξιδεύατε με αεροπλάνο αν ξέρατε ότι ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας που θα διαχειριστεί τη πτήση είναι μόνος του και με λιγότερο από ένα μήνα προϋπηρεσία;».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ο Ντόναλντ Τραμπ ξεκίνησε μαφιόζικο αγώνα για παγκόσμια κυριαρχία Chevron Left
Economist: Ο Τραμπ αλά Ντον Κορλεόνε - Πώς διαμορφώνει τη νέα παγκόσμια κυριαρχία
Ο Γ. Στουρνάρας στο Politico: «Η ΕΚΤ μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας της Ευρώπης»
Ο Γιάννης Στουρνάρας για τον ρόλο της ΕΚΤ στην ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας Chevron Right