Ελλάδα

Τα ντοκουμέντα της 28ης Φλεβάρη: Η χειρόγραφη αλλαγή στο βαρδιόχαρτο και το δελτίο που δεν δόθηκε ποτέ

Ποιος ήταν ο άλλος τρόπος για να ειδοποιηθεί ο μηχανοδηγός του επιβατικού τρένου.

Τα ντοκουμέντα από τη μοιραία βάρδια της 28ης Φλεβάρη έρχονται στο «φως» και αποκαλύπτουν τα λάθη, τις παραλείψεις και όσα συνέβαλαν στην τραγωδία.

Το φύλλο παρουσίας των σταθμαρχών στο Σταθμαρχείο Λάρισας δείχνει πως ο σταθμάρχης που προφυλακίστηκε είχε υπηρεσία επί 5 σερί νύχτες σε ένα από τους πιο κεντρικούς σταθμούς της χώρας.

Όπως φαίνεται έγινε μία ιδιόγραφη αλλαγή στις βάρδιες εκείνης της ημέρας με στυλό, που δείχνει προχειρότητα.

ose1

Υπενθυμίζεται πως η νυχτερινή υπηρεσία ξεκινάει στις 10 το βράδυ και τελειώνει στις 7 το πρωί.

Το βαρδιόχαρτο δείχνει πως για μία ώρα στον Σταθμό Λαρίσης υπήρχαν δύο σταθμάρχες, καθώς η απογευματινή βάρδια σχολούσε στις 11 το βράδυ και ο σταθμάρχης της νυχτερινής βάρδιας έπιανε δουλειά στις 10.

Όμως, ο απογευματινός, σύμφωνα πάντα με την απολογία του προφυλακισθέντα σταθμάρχη, έφυγε νωρίτερα, γύρω στις 10.25, δηλαδή περίπου 35 λεπτά πριν τελειώσει επίσημα η βάρδιά του.

«Εγώ μαζί με τον κύριο Π. , συγκεκριμένα εγώ ήμουν στο ράδιοτηλέφωνο και στα τηλεγραφήματα και ο κύριος Π. στην κυκλοφορία και στην αναχώρηση. Ο κύριος Χ. παρακολουθούσε δίχως να έχει κάποιο συγκεκριμένο καθήκον. Με διάφορα 1-2 λεπτών περίπου αφίχθη στο σταθμό Λάρισας και αμαξοστοιχία με αριθμό 2575 από Βόλο και μπήκε στην 6η γραμμή αντί να μπει στην 3η γραμμή γιατί η 3η γραμμή ήταν κατειλημμένη από την αμαξοστοιχία προαστιακού 2594, η οποία πραγματοποιούσε δρομολόγιο Λάρισα – Θεσσαλονίκη με ώρα αναχώρησης από τη Λάρισα στις 18:35 και είχε ακινητοποιηθεί λόγω βλάβης στο ύψος του εργοστασίου Ζαχάρεως. Η απογευματινή βάρδια έστειλε μηχανή για να την φέρει πίσω στο σταθμό. Η μηχανή έφυγε στις 20:40 και γύρισε στις 21:25. Η αμαξοστοιχία 2575 που ήρθε από Βόλο, μπήκε στην 5η γραμμή μέσω των κλειδιών 116 και 115. Για να πάει η 2575 στην 6η γραμμή γύρισα τα κλειδιά 116 και 115 σε παρακαμπτήριο και όταν η αμαξοστοιχία μπήκε στην 6η γραμμή επανέφερα τα κλειδιά σε ευθεία γραμμή. Αυτό συνέβη περι ώρα 22:05 με 22:10. Όπως προείπα εντός του σταθμού ήταν και η αμαξοστοιχία 63. Την στιγμή εκείνη ρυθμίσαμε την κυκλοφορία και οι τρεις σταθμάρχες. Περί τις 22:10 με 22:15 ο Χ. Π. αναχώρησε. Λίγο μετά περι ώρα 22:20 με 22:25 αναχώρησε και ο Κ. Π.», αναφέρει στην κατάθεσή του ο σταθμάρχης.

Και ο απογευματινός σταθμάρχης έχει κληθεί για κατάθεση.

Ποιος ήταν ο άλλος τρόπος για να ειδοποιηθεί ο μηχανοδηγός του Intercity

Μία από τις ερωτήσεις που έκανε η ανακρίτρια τον σταθμάρχη ήταν με ποιους τρόπους έπρεπε να αναφέρει στον μηχανοδηγό του εμπορικού τρένου ποια πορεία θα έπρεπε να ακολουθήσει.

χαρτι

Ο ίδιος απάντησε πως ο ένας τρόπος είναι με ραδιοτηλέφωνο και ο άλλος τρόπος είναι να του παραδώσει ένα έγγραφο, το οποίο ονομάζεται υπόδειγμα 1001.

«Ο ένας τρόπος ήταν με το ραδιοτηλέφωνο, δηλαδή όταν του έδωσα το τηλεγράφημα 47 να αναφέρω ταυτόχρονα ότι κινείται σε διπλή γραμμή ανόδου. Ο άλλος τρόπος ήταν να του δώσω υπόδειγμα 1001 που θα έγραφα: «κυκλοφορείτε σε διπλή γραμμή ανόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πορων. Αν του έδινα το υπόδειγμα 1001 θα του έλεγα στο τηλεγράφημα 47 ότι «περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου και σύμφωνα με το υπόδειγμα 1001 πάτε μέχρι το φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων», υποστήριξε στην κατάθεσή του.

Δηλαδή, ο μηχανοδηγός έχοντας το χαρτί θα καταλάβαινε πως το τρένο άλλαξε τροχιά και έμπαινε σε άλλο ρεύμα.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Νατάσσα Μποφίλιου: Διχάζει η εμφάνισή της στην μουσική σκηνή Σφίγγα την Κυριακή
Με premium χαρακτηριστικά το Ηyundai Kona δεύτερης γενιάς
Chevron Right