Η Καγκελάριος Μέρκελ μπορεί διπλωματικά να εμφανίζεται σκυθρωπή και προβληματισμένη από την έντονη ναυτική δραστηριότητα του τουρκικού και του ελληνικού Στόλου στην Ανατολική Μεσόγειο , ωστόσο εμπορικά σίγουρα θα τρίβει τα χέρια της διότι το ελληνικό Ναυτικό διαφημίζει παγκοσμίως με τον καλύτερο τρόπο τα υπερσύγχρονα γερμανικά υποβρύχια τύπου 214 τα οποία επί δέκα ημέρες ενώ παραμένουν στον θέατρο των επιχειρήσεων δεν μπορούν να γίνουν αντιληπτά από τον αντίπαλο Στόλο που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο Τουρκικός.
Ο ελληνικός υποβρυχιακός Στόλος που φέτος συμπληρώνει 108 χρόνια δράσης «20.000 λεύγες κάτω από την θάλασσα», συνεχίζει να εντυπωσιάζει την παγκόσμια Ναυτική οικογένεια που λόγω συσσωρευμένης εμπειρίας και γνώσης, αξιοποιεί στο έπακρον την σύγχρονη τεχνολογία επιφέροντας ένα πρωτόγνωρο αποτέλεσμα στα ναυτικά χρονικά.
Η ιστορία των Ελληνικών Υποβρυχίων ξεκινάει στον Α ´Παγκόσμιο Πόλεμο το 1912 με την εκτόξευση της πρώτης τορπίλης από το υποβρύχιο «ΔΕΛΦΙΝΙ» στα Δαρδανέλλια!
Παγκοσμίως είναι ακόμη στα σπάργανα τα υποβρύχια, καθώς η εμπειρία του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού ξεκινάει στον υποβρυχιακό πόλεμο. Αυτή η εμπειρία χτίζεται 25 χρόνια μετά την διάρκεια του Β´ Παγκόσμιου Πολέμου. Ο ελληνικός στόλος υποβρυχίων καταγράφει ιστορίες Δόξης όχι μόνο στις ανοιχτές θάλασσες της Μεσογείου αλλά και των Ωκεανών του Ατλαντικού και του Ινδικού μέχρι και στην Νορμανδία.
Η Ελλάδα συνεχίζει μετά το Β´ Παγκόσμιο Πόλεμο να προμηθεύεται υποβρύχια από τις ΗΠΑ.
Η Τουρκικά όχι μόνο δεν διαθέτει υποβρύχια στον Α & Β Παγκόσμιο Πόλεμο αλλά τα αντιμετωπίζει με φόβο και δέος. Ωστόσο αποφασίζει να μπει στο υποβρυχιακό παιχνίδι 1/2 Αιώνα μετά το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό!
Αρχές δεκαετίας του 60 η Τουρκία αγοράζει τα πρώτα υποβρύχια οι Τούρκοι τα οποία για μεγάλο χρονικό διάστημα φοβούνται να επιχειρούν εν καταδύσει και παραμένουν στην επιφάνεια.
Εν μέσω της Χούντας οι υποβρύχιοι του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού κάνουν την δίκη τους «επανάσταση». Στόχος τους να πρωταγωνιστήσουν παγκοσμίως στον υποβρυχιακό πόλεμο και πείθουν την χούντα να εγκαταλείψουν τα αμερικανικά υποβρύχια και να στραφούν στα Γερμανικά ! Το 1972 η Ελλάδα παραγγέλνει τα πρώτα 4 υποβρύχια Τύπου «Γλαύκος». Είναι η περίοδος που μόλις έχει επιτραπεί στην Γερμανία από τους Συμμάχους να ναυπηγήσει υποβρύχια και να αξιοποιήσει την τεράστια εμπειρία που είχε αποκτήσει από τον Β´ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η Γερμανία γίνεται ηγέτιδα παγκοσμίως στην κατασκευή υποβρυχίων στα ναυπηγεία του Κίελου στην Βόρεια Θάλασσα…
Οι Έλληνες υποβρύχιοι που στο μεταξύ έχουν φτιάξει ένα ισχυρό κλειστό κλαμπ εντός του Πολεμικού Ναυτικού ανοίγουν τα φτερά τους και μεταπηδούν στην νέα εποχή της ηλεκτρονικής τεχνολογίας και παίρνουν μαθήματα από τους πιο έμπειρους του είδους που είναι οι Γερμανοί !
Για πρώτη φορά ελληνικά υποβρύχια ( τα τέσσερα τύπου «Γλαύκος») φέρουν τορπίλες κατευθυνόμενες με σύρμα , τις περίφημες για την εποχή τους SST-4 αλλάζοντας πλήρως την ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο .
Τέλη δεκαετίας του ´80 η Ελλάδα παρήγγειλε αλλά 4 υποβρύχια εξελιγμένου τύπου τα «212» . Την δεκαετία του ´90 η Ελλάδα διαθέτει 8 υπερσύγχρονα υποβρύχια…
Το 2000 μετά το χουνέρι των Ιμίων η Ελλάδα προχωράει στην παραγγελία των 4 υποβρυχίων «214» προκειμένου να αντικαταστήσει τα υποβρύχια «209» του 1972….
Οι υποβρύχιοι αξιωματικοί με βάσει την συσσωρευμένη εμπειρία τους θέτουν τα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά των υποβρυχίων «214»στο ανώτατο επίπεδο της παγκόσμιας τεχνολογίας ! Οι ειδικοί τα θεωρούν εφάμιλλα των πυρηνικών υποβρυχίων.
Το πρώτο «214» κατασκευάζεται στην Γερμανία και τα υπόλοιπα τρία στον Σκαραμαγκά! Αυτά είναι που το τελευταίο δεκαήμερο πρωταγωνιστούν με την αόρατη δράση τους στα «ταραγμένα νερά» της Ανατολικής Μεσογείου. Που αποτελούν τον φόβο και τον τρόμο του αντίπαλου. Φυσικά και δεν είναι μόνο το υποβρύχιο είναι και οι χειριστές τους , οι «καβαλάρηδες» όπως έλεγε ο ναύαρχος Χρήστος Λυμπέρης, που ξέρουν που να κρυφτούν και πως να ακούνε τον αντίπαλο και πως να είναι έτοιμοι να δράσουν όταν απαιτηθεί , αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες που τους παρέχει το μέσον ώστε να φέρουν το καλύτερο αποτέλεσμα .
Τα γερμανικής τεχνογνωσίας υποβρύχια « 214» τύπου «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ», δοκιμάζονται σήμερα υπό κανονικές πολεμικές συνθήκες και γι αυτό η παγκόσμια αγορά έχει στραμμένη την προσοχή της στην δράση τους. Είναι βέβαιον και το γνωρίζει καλά η Καγκελάριος ότι μετά την αποκλιμάκωση της έντασης στην Ανατολική Μεσόγειο καινούργιοι πελάτες θα επισκεφτούν τα ναυπηγεία στο Κίελο και είναι μεγάλες οι προσδοκίες της Γερμανικής ναυπηγικής Βιομηχανίας για υπογραφή νέων συμβολαίων με «κράχτη» τα ελληνικά υποβρύχια 214…
Βεβαίως όπως κάθε νόμισμα έχει δυο όψεις έτσι και με την προμήθεια των συγκεκριμένων υπερσύγχρονων υποβρυχίων «214» μπορεί πια να μην …γέρνουν όπως έλεγε τότε η ΝΔ (το συνήθιζε παλαιότερα η ΝΔ να βγάζει άχρηστη κάθε αγορά του ΠΑΣΟΚ “τυφλά Μιραζ”) το σίγουρο όμως είναι ότι κόστισε κάτι παραπάνω στον ελληνικό λαό ! Έτσι απλά ! Για να μπορούν οι συμμετέχοντες στον «κύκλο της προσευχής» να παραθερίζουν στην Τήνο και να απολαμβάνουν τα πανάκριβα συλλεκτικά κρασιά από τις -ξεχωριστές είναι η αλήθεια- βιοποικιλίες αμπελώνων «Αβατάγγελου»…
Οι δέκα «τουλίπες» του Στόλου και η «αφωνία» για το Σκοπιανό
Καθώς τούτες τις «ζεστές» μέρες που ο «υδράργυρος» της έντασης έχει ανέβει στο θερμόμετρο των Ελληνοτουρκικών σχέσεων , μέσω του iEidiseis , επιχειρούμε να αναζητήσουμε τις ρίζες των γεγονότων που διαδραματίζονται μπροστά μας. Κάθε γεγονός έχει το δικό του παρασκήνιο , ξεχωριστούς πρωταγωνιστές και όλα μαζί μια ιστορική αλληλοεπίδραση…
Στο προηγούμενο σημείωμα αποκαλύπτοντας το παρασκήνιο της αγοράς των επιθετικών ελικοπτέρων ΣΙΚΟΡΣΚΙ με την απειλή παραίτησης των ναυάρχων και τον διαμεσολαβητικό ρόλο του τότε ναυτικού ακόλουθου στο Παρίσι Δ. Χατζιδάκη , παρέλειψα να σας αποκαλύψω το παρασκήνιο της αγοράς των Ολλανδικών φρεγατών τύπου “S” και πως επηρέασε στο να σταματήσει η Ολλανδία να επιτίθεται στην Ελλάδα για το Σκοπιανό. Όταν η ναύαρχοι κατέληξαν στην εκτίμηση ότι πιο συμφέρουσα λύση την εποχή εκείνη ήταν η αγορά των μεταχειρισμένων Ολλανδικών φρεγατών, ο ναύαρχος Γρ. Δεμέστιχας ζήτησε από τον Διονύση Χατζιδάκη να ενημερώσει τον πρωθυπουργό Κων. Μητσοτάκη ώστε να το αξιοποιήσει διπλωματικά ! ΠΡΟΣΕΧΤΕ ! Οι ναύαρχοι δεν ζητούσαν την γνώμη του πρωθυπουργού επί τεχνικών θεμάτων αλλά του ζητούσαν να κάνει το διπλωματικό – πολιτικό παιχνίδι.
Όπως και έγινε! Ο Διονύσης Χατζιδάκης από το Παρίσι ενημερώνει τον πρωθυπουργό και ο Μητσοτάκης σηκώνει το τηλέφωνο και συνομιλεί με τον Βάντερ Στουλ υπουργό Εξωτερικών, τον ισχυρότερο πολιτικό άνδρα την περίοδο εκείνη στην Ολλανδία. Τελικώς, οι πρώτες δυο φρεγάτες “S” αγοράζονται και η Ολλανδία υπέστη πολιτική αφωνία και σταμάτησε να έχει ενοχλητική παρουσία στα διεθνή Φόρα εναντίον της Ελλάδας για το ονοματολογικό. Στην πορεία η Ελλάδα αγοράζει άλλες οκτώ φρεγάτες τύπου “S”….