Την ώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη οι έρευνες για τα αίτια του φρικτού πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη, όλο και περισσότερα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας για την κατάσταση των σταθμών και των συστημάτων του ΟΣΕ, που έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τα όσα υποστήριζε η κυβέρνηση μέχρι λίγες ημέρες πριν την τραγωδία.
Ειδικότερα, όπως μεταδίδει το thesstoday.gr, οι υπάλληλοι στον σταθμό ΤΧ1 στη Θεσσαλονίκη αναγκάζονται να εργάζονται με απαρχαιωμένα συστήματα που υπολειτουργούν και σε συνθήκες που θυμίζουν τριτοκοσμικές χώρες.
Πρόκειται για τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο, καθώς ενώνονται οι γραμμές Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, όπως και η γραμμή με κατεύθυνση την Αθήνα και τη Φλώρινα.
Η καταγγελία του σταθμάρχη Θεσσαλονίκης
Όπως καταγγέλλει ο σταθμάρχης της Θεσσαλονίκης, Παύλος Πετσάβας, δεν λειτουργεί τίποτα σωστά, ούτε καν η φωτοσήμανση. «Έχουν γίνει αμέτρητες αναφορές για τα προβλήματα που έχει το δίκτυο στη συγκεκριμένη περιοχή, χωρίς όμως να έχει γίνει κάποια κίνηση για τη διόρθωση αυτού. Πρέπει άμεσα να φτιαχτεί η φωτοσήμανση και να δοθεί σε λειτουργεία το σύστημα ασφαλείας ATCS για να υπάρξει το επιθυμητό επίπεδο ασφαλείας», ενώ παράλληλα τονίζει πως ένα άλλο σημαντικό κομμάτι, είναι η σωστή εκπαίδευση και εξειδίκευση του προσωπικού, ώστε να διαχειριστεί αυτά τα εργαλεία.
«Παρά την πενταετή εμπειρία μου στα συστήματα, υπάρχουν φορές που δεν μπορώ να διαχειριστώ τον πίεση και το άγχος που δημιουργείται από την διαχείριση των συστημάτων αυτών». Μάλιστα, μέσα στο παλαιωμένο κτήριο όπου γίνεται ο έλεγχος διέλευσης των τρένων υπάρχουν ποντίκια, ενώ μέσα στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας υπάρχει ποντικοφάρμακο καθώς έχουν εισέλθει μέσα σε αυτόν και καταστρέφουν τα καλώδια.
Η δουλειά γίνεται χειροκίνητα και κανονιστικά
Ο κ. Πετσάβας σημειώνει πως όλα σήμερα λειτουργούν χειροκίνητα και κανονιστικά δηλαδή με τους κανονισμούς που ίσχυαν πριν από 30 και 40 χρόνια. «Πολλές είναι οι φορές που ενώ δίνεται εντολή από το ηλεκτρονικό σύστημα, δεν είναι σαφές αν έχει πραγματοποιηθεί ή όχι και απαιτείται η παρουσία ανθρώπου που θα πρέπει να διενεργήσει την εντολή αυτή χειροκίνητα».
Σημειώνεται πως σήμερα αναμενόταν να επισκεφθεί το σημείο ο κ. Γεραπετρίτης, ωστόσο επισκέφθηκε μόνο τον σταθμό στη Θεσσαλονίκη.