Συμπληρωματική έκθεση για την τραγωδία στα Τέμπη δημοσιοποίησε ο ειδικός πραγματογνώμονας πυρκαγιών και τεχνικός σύμβουλος οικογενειών θυμάτων, Βασίλης Κοκοτσάκης.
Με ανάρτησή του στο Facebook, o Βασίλης Κοκοτσάκης, Ειδικός Πραγματογνώμονας σε θέματα πυρκαγιών και Τεχνικός σύμβουλος Οικογενειών θυμάτων των Τεμπών, επανέρχεται στα ηχητικά των δύο τηλεφώνων που αυτόματα ενεργοποιήθηκαν προς το 112, συνδυασμένα με στιγμιότυπα από την καταγραφή του δυστυχήματος από την κάμερα που βρίσκεται στον Ευαγγελισμό καθώς και από στιγμιότυπα από την καύση της επιβατικής αμαξοστοιχίας, τα οποία οδηγούν στο συμπέρασμα πως ο θάνατος πολλών διασωθέντων από τη σύγκρουση οφείλεται σε εύφλεκτα καύσιμα που δεν συνάδουν με τη συμπεριφορά καύσης του βασικού εξοπλισμού των 2 τρένων, αλλά και του δηλωμένου φορτίου τους.
Υπενθυμίζεται ότι, στην προηγούμενη έκθεση που είχε κατατεθεί στον εφέτη ανακριτή Λάρισας, ο κ. Κοκοτσάκης σημείωνε ότι «δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία ότι ένας μεγάλος αριθμός επιβατών δεν έχασε τη ζωή του από τη σύγκρουση, αλλά από την κατάσταση που ακολούθησε. Δηλαδή, εάν στον χώρο δεν υπήρχαν τα εύφλεκτα υγρά που διέρρευσαν και ανέφλεξαν, οι επιβάτες αυτοί θα είχαν σωθεί».
Τώρα, σύμφωνα με τον κ. Κοκοτσάκη επιβεβαιώνεται «περαιτέρω ότι ο θάνατος πολλών εκ των διασωθέντων της σύγκρουσης των τρένων, οφείλεται σε εύφλεκτα καύσιμα υλικά τα οποία είχαν τη δυνατότητα αυτόνομης διατήρησης της καύσης και των οποίων η συμπεριφορά δεν συνάδει με τη συμπεριφορά καύσης του βασικού εξοπλισμού των 2 τρένων, αλλά και του δηλωμένου φορτίου αυτών».
Η ανάρτηση του κ. Κοκοτσάκη:
https://www.facebook.com/vasilios.kokotsakis/posts/pfbid0mhwjso9D8RUZndHZVz4c5jVc2ckL6S18yh52XWfkQLZym7bZ5BRzwrwSbq9RExsol
ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
Κοκοτσάκης Βασίλης
Ειδικός Πραγματογνώμονας σε θέματα πυρκαγιών
Τεχνικός σύμβουλος Οικογενειών θυμάτων
Dr Παπαδάκης Μανόλης
Καθηγητής αναλυτικών Μαθηματικών Πανεπιστημίου Χιούστον
Ειδικός σε θέματα ανάλυσης βίντεο και Εικόνας
Χρυσός Μάρκος
Διπλ. Χημικός Μηχανικός
Πραγματογνώμονας σε θέματα μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΚΑΙ ΗΧΟΥ-ΚΑΜΕΡΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ & ΗΧΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ 112Στην έκθεση συμπεριλαμβάνονται και υποβάλλονται αρμοδίως:
1.Βίντεο-Στιγμιότυπα από την καταγραφή του δυστυχήματος από την κάμερα Ευαγγελισμός.
Στο βίντεο αυτό έχουν ενσωματωθεί και τα (2) δύο ηχητικά των δύο τηλεφώνων που ενεργοποίησαν την εφαρμογή ανίχνευσης σύγκρουσης προς το 112 , αμέσως μετά την παρέλευση 20’’ από την σύγκρουση των τρένων.
Η διαδικασία ενσωμάτωσης, απόλυτα ακριβής κατά την ταυτοποίηση και μεταφορά, αποτελεί ουσιαστικά μέθοδο σύνθεσης 3 δεδομένων σε ένα αρχείο , πραγματικών δηλ. γεγονότων που εκτυλίσσονται την ίδια χρονική στιγμή.
Είναι η μέθοδος που χρησιμοποιούν κατ’ εξοχήν οι ερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων για να αποκτήσουν σφαιρική άποψη γεγονότων που συμβαίνουν την ίδια χρονική στιγμή, όπως αποτυπώνονται στους διαλόγους και βιντεοληπτικό υλικό, που καταγράφονται στον Πύργο ελέγχου, στα μαύρα κουτιά και στο πιλοτήριο των αεροσκαφών.
Από τη σύνθεση αυτή διαπιστώνουμε έτι περαιτέρω σε σχέση με την προηγούμενη συναφή έκθεση μας:
Επιβεβαιώνεται περαιτέρω ότι ο Θάνατος πολλών εκ των διασωθέντων της σύγκρουσης των τρένων, οφείλεται σε εύφλεκτα καύσιμα υλικά τα οποία είχαν την δυνατότητα αυτόνομης διατήρησης της καύσης και των οποίων η συμπεριφορά δεν συνάδει με την συμπεριφορά καύσης του βασικού εξοπλισμού των 2 τρένων, αλλά και του ΔΗΛΩΜΕΝΟΥ φορτίου αυτών.
Ο θάνατος αυτός επήλθε λόγω ακριβώς αυτής της καύσης και της έκθεσης των σωμάτων σε αυτήν και συνέβη όταν τα παραπάνω εύφλεκτα καύσιμα υλικά ανεφλέγησαν σε δεύτερο χρόνο και αφού το φαινόμενο της πυρόσφαιρας είχε ολοκληρωθεί.
Η κύρια εστία της παραπάνω καύσης εντοπίζεται στο σημείο το οποίο κατέληξε τμήμα της επιβατικής αμαξοστοιχίας(αριστερά της οθόνης) στη γραμμή καθόδου της σιδηροδρομικής γραμμής.
Οι εστίες αυτές παρουσιάζουν όλα τα στοιχεία και συμπεριφορά καύσης εύφλεκτων υγρών με πολύ χαμηλό σημείο ανάφλεξης , και παρουσιάζουν πίδακες και γλώσσες φωτιάς, ροή φλεγόμενων καυσίμων στα πρανή, όπως ακριβώς περιγράφουμε στην ήδη υποβληθείσα έκθεση(παράρτημα3).
Η διάρκεια της ηχογραφημένης κλήσης(συνολικά) είναι 5 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα στο τέλος της οποίας δεν υπάρχει τόσο το μήνυμα , όσο και ενδείξεις ζωής γύρω από τις συσκευές , των οποίων (συσκευών) το τέλος βεβαιώνεται από την αποτυχία επανασύνδεσης από πλευράς υπαλλήλων του 112.
Το φαινόμενο επαναλαμβανόμενης καύσης με συνεχείς αναζωπυρώσεις λόγω συνεχιζόμενης διαρροής εύφλεκτου καυσίμου και η ροή αυτού στο πρανές αποδεικνύει την παρουσία υγρού εύφλεκτου υλικού , φαινόμενο το οποίο διήρκησε πολύ περισσότερο από τον χρόνο ζωής των ηχητικών μηνυμάτων και των διαλαμβανομένων σε αυτό διαλόγων.
Από την νέα σύνθεση-σύνδεση των δύο ηχητικών διαπιστώνεται η παρουσία στον χώρο περισσότερων διασωθέντων κατ’ αρχήν επιβατών , από όσων ακούγονται στην προηγούμενη σχετική ανάλυση μας. Αυτό πιστοποιείται από την ύπαρξη διαφορετικών φωνών και κραυγών απόγνωσης σε σχέση με προγενέστερη ανάλυση μας με την χρήση ενός μόνο αρχείου ήχου προς το 112.
Διαπιστώνεται επίσης η παρουσία σε δύο χωριστά διαφορετικά χρονικά σημεία, η ευκρινής φωνητική(άρα και φυσική) παρουσία άνδρα, ο οποίος προστρέχει για παροχή βοήθειας. Η φωνή του άνδρα αυτού είναι τόσο ευκρινής που μπορεί να αναγνωριστεί από τους οικείους του.
Από αυτές τις κραυγές αναγνωρίζεται ως αιτία θανάτου των επιβατών αυτών η έκθεση του σώματος τους στις φλόγες για τις οποίες οι διασωθέντες φαίνεται να είχαν τόσο αντίληψη όσο και επίγνωση της σε βάρος τους κατάστασης, την οποία και εκφράζουν με δραματικό τρόπο.
2. Βίντεο με αποσπάσματα από την καύση επί της επιβατικής αμαξοστοιχίας:
Στο βίντεο αυτό συμπυκνώσαμε και καταγράψαμε, στο χρονικό διάστημα αμέσως μετά την παύση των ηχογραφημένων μηνυμάτων, την συμπεριφορά της καύσης.
Από αυτό προκύπτουν συχνές και αλλεπάλληλες αναζωπυρώσεις που ενώ έχουν μεγάλη ένταση, παρουσιάζουν περιοδικότητα ως προς την ένταση και διάρκεια, συμπεριφορά η οποία προϋποθέτει και αποδεικνύει την παρουσία εύφλεκτων υγρών καυσίμων και της περιοδικής διαρροής αυτών.
Διαπιστώνεται η χωρίς καμία αμφιβολία ροή φλεγόμενων αυτών υγρών καυσίμων στα πρανή (λόγω κλίσης) της σιδηροδρομικής γραμμής, στο σημείο που κατέληξαν και εντοπίστηκαν τα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας μετά την σύγκρουση, διαπίστωση η οποία δεν αφήνει καμία αμφιβολία για το είδος της καύσης αλλά και της ταυτότητας του καιόμενου υλικού, όπως περιγράφεται στην προηγούμενη όμοια έκθεση μας.
Η παρούσα αφού συντάχθηκε, βεβαιώθηκε και υπογράφεται ως έπεται, αποτελεί δε συνέχεια όμοιας έκθεσης που περιλαμβάνεται στο παράρτημα 3, της οποίας αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα.