Ελλάδα

Μύκονος και Σαντορίνη άφησαν πίσω τους Σεν Τροπέ, Σαρδηνία και Ίμπιζα στους δείκτες ικανοποίησης τουριστών

Σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση του ΙΝΣΕΤΕ, Μύκονος και Σαντορίνη κατατάσσονται στις πρώτες θέσεις στους δείκτες ικανοποίησης των πελατών για τη θερινή περίοδο.

Η Μύκονος και η Σαντορίνη κέρδισαν το Σεν Τροπέ, τη Σαρδηνία και την Ίμπιζα στους δείκτες ικανοποίησης των πελατών για την περίοδο Απρίλιος – Οκτώβριος 2024, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της Ελλάδας ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού.

Σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με τίτλο: «Αξιολόγηση της ικανοποίησης πελατών ξενοδοχείων στην Ελλάδα και σε ανταγωνίστριες χώρες», η Μύκονος καταγράφει τον υψηλότερο δείκτη ικανοποίησης με 92%, υπερβαίνοντας όλους τους υπόλοιπους προορισμούς. Η Σαντορίνη ακολουθεί με 90%, ενώ το Σεν Τροπέ κατατάσσεται στην τρίτη θέση με 87%. Τέλος, η Σαρδηνία και η Ίμπιζα σημειώνουν 85% αντίστοιχα.

Screenshot_3_8d41e.jpg

Η μελέτη παρουσιάζει την απόδοση της Ελλάδας στον τομέα της ξενοδοχειακής ικανοποίησης, συγκριτικά με ανταγωνίστριες χώρες, όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Κύπρος και η Τουρκία, με τα στοιχεία να προέρχονται από την Shiji Review Pro, εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαδικτυακή φήμη ξενοδοχείων.

Κατάταξη έναντι των ανταγωνιστών

Η Ελλάδα διατηρεί σταθερά υψηλή κατάταξη, κατακτώντας την πρώτη θέση στους περισσότερους μήνες της υπό εξέτασης περιόδου (Απρίλιος- Οκτώβριος) και ακολουθούν Κύπρος, Ισπανία και Ιταλία. Η εναλλαγή μεταξύ των τριών αυτών αγορών είναι έντονη κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Γαλλία και η Τουρκία.

Ειδικότερα, η χώρα μας με 87%  διατήρησε την πρώτη θέση στον γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) κατά την καλοκαιρινή περίοδο του 2024 (Απρίλιος-Οκτώβριος), σημειώνοντας βελτίωση έναντι του 86% το 2023 και ξεπερνώντας την Κύπρο (86%) και την Ιταλία/Ισπανία (85%). Οι υψηλές επιδόσεις στις κατηγορίες εξυπηρέτησης (90%) και καθαριότητας (92%) αποτελούν βασικά στοιχεία αυτής της διάκρισης. Ωστόσο, η χώρα είναι χαμηλότερα στις κατηγορίες δωματίου (86%) και σχέσης ποιότητας- τιμής (87%) συγκριτικά με την Τουρκία, που κατέχει ηγετική θέση σε αυτές τις κατηγορίες.

Η θετική εμπειρία των επισκεπτών αποτυπώνεται σε συγκεκριμένες κατηγορίες, με κυρίαρχες τις εξής:

Φαγητό-Ποτό: Η πλειονότητα των αναφορών αφορά το «πρωινό».

Εγκαταστάσεις και Προσωπικό: Αναγνωρίζονται ως στοιχεία που ενισχύουν τη συνολική εμπειρία.

Καθαριότητα: Παρά τις θετικές αναφορές, ορισμένα σχόλια έθεσαν ζητήματα υγιεινής.

Στις αρνητικές αναφορές, οι κύριες αιτίες δυσαρέσκειας περιλαμβάνουν την ποιότητα των ποτών, τεχνικά ζητήματα όπως ο κλιματισμός, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις και την καθαριότητα. Επιπλέον, αναδείχθηκαν προκλήσεις στη διαχείριση των εγκαταστάσεων και στην εξυπηρέτηση σε περιόδους αιχμής.

Οι αξιολογήσεις ανά προορισμό, κατηγορία και αγορά

Οι Κυκλάδες και η Ήπειρος αναδείχθηκαν ως οι κορυφαίες περιοχές. Είναι αξιοσημείωτο ότι και οι δυο αυτές περιοχές χαρακτηρίζονται από μικρού μεγέθους ξενοδοχεία και έντονο στοιχείο «αυθεντικότητας». Τα Ιόνια Νησιά και η Αττική είχαν τις χαμηλότερες βαθμολογίες, παραμένοντας όμως σαφώς υψηλότερα από το όριο για καλή βαθμολογία. Γενικά, όλες οι περιοχές είχαν βαθμολογία μεγαλύτερη από 80% που θεωρείται το όριο για την πολύ καλή βαθμολογία.

Ειδικότερα, στην ηπειρωτική Ελλάδα, η Ήπειρος και η Δυτική Μακεδονία ηγήθηκαν στους ποιοτικούς δείκτες με κορυφαίες βαθμολογίες στην καθαριότητα (96%) και τη σχέση ποιότητας-τιμής (91%). Η Αττική κατέγραψε χαμηλότερες επιδόσεις, με GRI 84%.

Στη νησιωτική Ελλάδα, οι Κυκλάδες ξεχώρισαν με το υψηλότερο GRI (91%) και κορυφαίες επιδόσεις σε τομείς όπως η καθαριότητα (97%) και η τοποθεσία (95%). Αντίθετα, τα Ιόνια Νησιά παρουσίασαν τις χαμηλότερες επιδόσεις (GRI 84%).

Ως προς τις ειδικότερες κατηγορίες προορισμών, στους πιο πολυτελείς, η Μύκονος και η Σαντορίνη ηγήθηκαν στις αξιολογήσεις, με τη Μύκονο να καταγράφει το υψηλότερο GRI (92%) ανάμεσα σε διεθνείς «premium» προορισμούς. Στους πιο μαζικούς προορισμούς για το προϊόν « Ήλιος & Θάλασσα», η Πάρος, η Νάξος και η Χαλκιδική κυμάνθηκαν σημαντικά υψηλότερα από τον εγχώριο και διεθνή ανταγωνισμό.

Ανά κατηγορία αστεριών, τα ξενοδοχεία 5 αστέρων στην Ελλάδα ξεχώρισαν με τον υψηλότερο δείκτη ικανοποίησης (89%), ακολουθούμενα από τα 4 αστέρων (88%) και τα 3 αστέρων (87%). Τα ξενοδοχεία 1-2 αστέρων, αν και χαμηλότερα στο συνολικό GRI (86%), κατέγραψαν εντυπωσιακές επιδόσεις στη σχέση ποιότητας-τιμής (89%) και την καθαριότητα (96%).

Επισημαίνεται εδώ ως προς την προέλευση των σχολίων/ αξιολογήσεων ότι οι περισσότερες αναφορές έγιναν από την Ελλάδα (8,2%) και ακολουθούν Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία. Χώρες όπως η Κολομβία και η Ισλανδία ξεχώρισαν για τον υψηλό δείκτη ικανοποίησης (91,9% και 91,7% αντίστοιχα), ενώ χαμηλότερες επιδόσεις σημειώθηκαν από επισκέπτες της Τουρκίας (81,6%).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Σοκαριστικό τροχαίο στο Μενίδι: ΙΧ έπεσε σε ρέμα - Χωρίς τις αισθήσεις της η οδηγός
Κατερίνα Καραβάτου: Η βραδινή έξοδος με τον Χρήστο Φερεντίνο
Chevron Right