Ανησυχία και προβληματισμό προκαλεί στο Υπουργείο Παιδείας η συνεχής αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού στη χώρα μας περίπου ένα μήνα πριν την επιστροφή των μαθητών στα θρανία που είναι προγραμματισμένη για τις 7 Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εξετάζει δύο σενάρια. Το βασικό περιλαμβάνει όλα τα παιδιά στην τάξη με αυξημένα μέτρα προστασίας, μάσκες και διαφορετικά διαλείμματα.
Ωστόσο αν επιτροπή των ειδικών δεν δώσει το «πράσινο» φως τότε υπάρχει και το εναλλακτικό σενάριο. προβλέπει την εκ περιτροπής, προσέλευση των μαθητών στις τάξεις, μέρα παρά μέρα, και την διδασκαλία εξ αποστάσεως (τηλεκπαίδευση) τις υπόλοιπες ημέρες. Τα αυξημένα μέτρα προφύλαξης θα ισχύουν φυσικά και στο δεύτερο αυτό σενάριο.
Μέσα στον Αύγουστο οι τελικές αποφάσεις
Όπως είπε η υπουργός Παιδείας μιλώντας στο MEGA στις αρχές της εβδομάδας, «επικρατέστερο αυτή τη στιγμή είναι το πρώτο σενάριο, ωστόσο απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη γιατί σε αυτή την πρωτοφανή πανδημία πρέπει να εξετάζουμε ανά πάσα στιγμή τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα. Άρα, οι αποφάσεις θα ληφθούν τον Αύγουστο μαζί με τους ειδικούς».
Σύμφωνα με την ίδια, η ηγεσία του υπουργείου μελετά τα επιδημιολογικά δεδομένα και είναι σε τακτική επαφή και συνεννόηση με όλα τα μέλη της επιτροπής του ΕΟΔΥ προκειμένου να συζητήσει πώς τα δεδομένα αυτά επηρεάζουν τη λειτουργία των σχολείων.
«Σε όλη την κρίση προσαρμοζόμαστε διαρκώς στα επιδημιολογικά δεδομένα και ακολουθούμε τις οδηγίες των ειδικών. Γι’ αυτό και δεν μπορούμε από τώρα να ανακοινώσουμε πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία γιατί θα εξαρτηθεί από την πορεία της πανδημίας και τον μήνα Αύγουστο. Είμαστε έτοιμοι για κάθε σενάριο» πρόσθεσε.
Ερωτηθείσα τι θα γίνει σε περίπτωση που υπάρξει κρούσμα κορονοϊού σε σχολείο, η κ. Κεραμέως υποστήριξε πως η επιτροπή των ειδικών θα εκδώσει επικαιροποιημένα πρωτόκολλα σχετικά με το πώς μεταχειριζόμαστε την κάθε περίπτωση.
Ωστόσο επεσήμανε πως «είναι πολύ σημαντικό να προχωρήσουμε γιατί δεν ξέρουμε για πόσο καιρό ο ιός θα είναι κοντά μας. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτόν».