Εκτός από τα ενοίκια που έχουν εκτοξευθεί (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ) και έχουν ανάγει το στεγαστικό ως το νο1 πρόβλημα στην Αθήνα -και όχι μόνο- το ίδιο ανεξέλεγκτη είναι και η πορεία των τιμών για μία θέση πάρκινγκ.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, η αύξηση στις τιμές για μία θέση πάρκινγκ οφείλεται, μεταξύ άλλων, και στην αύξηση των κατοίκων που μένουν στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια, καθώς και στο ότι δεν υπάρχουν νέες πολυκατοικίες με χώρους στάθμευσης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Νέος Κόσμος, όπου για μία θέση πάρκινγκ, κλειστού τύπου 10 τ.μ., το 2020 κόστιζε 10.000 ευρώ, ενώ το 2023 ανέρχεται στα 20.000 ευρώ, αύξηση της τάξης του 100%.
Την ίδια ώρα, στον Λυκαβηττό, τα 20 τ.μ., μία θέση πάρκινγκ κόστιζε το 2020 60.000 ευρώ, και φέτος η αντίστοιχη αγγίζει τα 70.000 ευρώ, αύξηση της τάξης του 16% και, μάλιστα, στην τιμή ενός ακινήτου.
Στους Αμπελοκήπους για μια θέση των 25 τ.μ., ένας ιδιοκτήτης Ι.Χ. πλήρωνε το 2020 100 ευρώ τον μήνα, ενώ το 2023 πληρώνει 200 ευρώ τον μήνα, πάλι αύξηση κατά 100%.
Αντίστοιχα, στο Παγκράτι, μία θέση πάρκινγκ 19 τ.μ. για ενοικίαση ανερχόταν –το 2020– στα 140 ευρώ και φέτος αγγίζει τα 230 ευρώ.
Τέλος, στου Γκύζη τα 12 τ.μ. ήταν στα 80 ευρώ το 2020 και φέτος φτάνουν τα 150 ευρώ.
Δείτε το βίντεο:
Για παράνομη στάθμευση το 35% των κλήσεων στην Αθήνα
Την ίδια ώρα, τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ για τις παραβάσεις στην Αθήνα δείχνουν ότι το πάρκινγκ αποτελεί μεγάλο βραχνά, καθώς οι κλήσεις για παράνομη στάθμευση αποτελούν τεράστιο μέρος των συνολικών παραβάσεων.
Ενδεικτικά, το πρώτο πενθήμερο του Φεβρουαρίου, κατά τη διάρκεια στοχευμένων ελέγχων, η ΕΛ.ΑΣ προχώρησε στη βεβαίωση 4.580 κλήσεων. Από αυτές, οι 1.611, δηλαδή το 35%, αφορούσε τη στάθευση.
Οι εξορμήσεις αναπτύχθηκαν σε οδικούς άξονες όπου έχει παρατηρηθεί συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων και μεγάλη κίνηση οχημάτων. Τα ειδικά συνεργεία ελέγχων πραγματοποίησαν συνολικά 16.030 ελέγχους οχημάτων, εστιάζοντας στη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων.
Η παραπάνω δραστηριότητα των δυνάμεων τροχαίας είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψη 6 οδηγών για επικίνδυνη οδήγηση και μέθη, την αφαίρεση 271 αδειών ικανότητας οδήγησης, 247 αδειών κυκλοφορίας, 396 αφαιρέσεις πινακίδων, καθώς και την ακινητοποίηση 426 οχημάτων.
Συνολικά, βεβαιώθηκαν 4.580 παραβάσεις, ενδεικτικά αναφέρονται οι παρακάτω:
- 214 για μέθη,
- 470 για ταχύτητα,
- 5 για επικίνδυνη οδήγηση,
- 179 για ζώνη ασφαλείας,
- 163 για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης,
- 102 για ΚΤΕΟ,
- 227 για μη χρήση προστατευτικού κράνους,
- 59 για φωτεινούς σηματοδότες,
- 87 για στέρηση ασφαλιστηρίου συμβολαίου,
- 72 για ταχογράφο,
- 97 για κινητό τηλέφωνο,
- 17 για φιμέ τζάμια
- 8 για καθρέπτες,
- 18 για δυσδιάκριτες πινακίδες κυκλοφορίας,
- 24 για θόρυβο από εξάτμιση,
- 21 για παραβάσεις φορτηγών οχημάτων,
- 155 για λεωφορειόδρομο και
- 611 για σταθμεύσεις.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση της ΕΛΑΣ, οι επιχειρησιακές δράσεις για την οδική ασφάλεια στο σύνολο του οδικού δικτύου της Αττικής θα εντατικοποιηθούν.