Η αστυνομία έφτασε στο σταθμαρχείο Λάρισας περίπου στις 3 τα ξημερώματα, σύμφωνμα με πληροφορίες που επικαλείται το STAR. Tι έγινε όμως εκεί από τη στιγμή που μαθεύτηκε η φονική σύγκρουση στα Τέμπη και μέχρι να φτάσουν οι δυνάμεις της Αστυνομίας;
Η ΕΛ.ΑΣ αναμένεται να ερευνήσει τις 4 κρίσιμες ώρες για τυχόν αλλοιώσεις στοιχείων, αλλά και για να δει ποιοι επισκέφτηκαν το σταθμαρχείo πρώτοι.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Star, ο πρώτος άνθρωπος που έφτασε στο σταθμαρχείο ήταν ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων, στις 23:30. Εκείνος ειδοποίησε τον απογευματινό σταθμάρχη για τη σύγκρουση. Έφτασε στον σταθμό μεταξύ 12:10 – 12:20 και μπήκε μέσα στο σταθμαρχείο. Λίγη ώρα μετά, έφτασε και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.
Σύμφωνα με το Star, μία από τις αλλοιώσεις που εξετάζονται είναι το μπλάνκο που μπήκε στην αλλαγή της βάρδιας στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής που έχουν οι σταθμάρχες μέσα στο γραφείο τους. Ό,τι έγινε με το μπλάνκο έγινε μεταξύ 12 και 3 και η ανακριτική αρχή είναι εκείνη που θα το ερευνήσει.
Το βιβλίο παράδοσης – παραλαβής είναι πλέον στα χέρια της ανακρίτριας.
Η «βάρδια Μαθητείας» και οι ποινικές διώξεις σε τρία πρόσωπα
Αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται η ΕΡΤ, ο προφυλακισμένος σταθμάρχης έκανε δύο «βάρδιες Μαθητείας» στον κεντρικό σταθμό Λάρισας, στις 22 και 23 Φλεβάρη δίπλα σε παλαιότερους και έμπειρους σταθμάρχες και την ακριβώς επόμενη μέρα στις 24 Φλεβάρη και για πέντε συνεχόμενες βάρδιες μέχρι και τις 28, μέρα του δυστυχήματος, του αναθέτουν την νυχτερινή βάρδια την οποία αναλαμβάνει μόνος του.
Υπενθυμίζεται πως χθες ασκήθηκαν διώξεις κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που όρισε τις βάρδιες της επίμαχης νύχτας και κατά δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες στο πόστο τους έως τις 23:00, πλην όμως έφυγαν νωρίτερα.
Τα αδικήματα που τους βαρύνουν είναι ίδια με αυτά που αντιμετωπίζει ο ήδη προφυλακισμένος 59χρονος Σταθμάρχη, που ήταν παρών στην μοιραία βάρδια:
Παρακώλυση συγκοινωνιών που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων (κακουργηματικού χαρακτήρα) και δύο πλημμελήματα, ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή – σωματικές βλάβες από αμέλεια, κατά συρροή.
Τα νέα πρόσωπα που διώκονται
Το πρώτο πρόσωπο είναι ο 63χρονος επιθεωρητής ΟΣΕ Λάρισας, που έβγαλε τις βάρδιες τοποθετώντας τον προφυλακιστέο σταθμάρχη μόνο του στη βραδινή βάρδια, 22.00-7.00. Λίγες ώρες μετά το δυστύχημα, έσπευσε στο Γενικό Νοσοκομείου Βόλου, εκεί όπου έλαβε αναρρωτική άδεια ενώ στη συνέχεια εμφανίστηκε στην ανακρίτρια προκειμένου να καταθέσει, χωρίς να έχει λάβει κλήση.
Ενώπιον της ανακρίτριας υποστήριξε ότι ο βασικός κατηγορούμενος σταθμάρχης θεωρούταν ικανός και ισότιμος ως προς τους άλλους εργαζόμενους ως εκ τούτου ακόμα και ως νεοπροσληφθείς δεν δικαιούταν κάποια ειδική μεταχείριση, και όπως συνέβαινε και στους άλλους σταθμούς του δικτύου μπήκε σε κυκλωματική εργασία.
Ο ίδιος κατέδειξε επίσης ως κομβικά σημεία στη συντέλεση της τραγωδίας το ότι υπήρξε εγκατάλειψη θέσεων εν ώρα υπηρεσίας από τους δύο σταθμάρχες που σχολούσαν στις 23:00, αλλά και μη έγκαιρη ενημέρωση εκ μέρους των απολειπομένων μηχανοδηγών των μοιραίων αμαξοστοιχιών για την είσοδο τους στη γραμμή καθόδου. Τέλος επισήμανε πως από έτος 2019, η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε στο τμήμα Λάρισας – Παλαιοφαρσάλου – Κατερίνης, εντούτοις, εξαιτίας πυρκαγιάς τέθηκε εκτός λειτουργίας έως και σήμερα.
Το δεύτερο πρόσωπο είναι ο έμπειρος σταθμάρχης, ο οποίος βάσει της απολογίας του κατηγορούμενου συναδέλφου του έφυγε στις 22.20. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ από το περιβάλλον του, ο ίδιος φέρεται να υποστηρίζει: «Στην βάρδιά μου διαχειρίστηκα 35 τρένα και έφυγα αφήνοντας τον συνάδελφό μου να διαχειριστεί τον προαστιακό που την ώρα που έφευγα, έμπαινε στο σταθμό και την αμαξοστοιχία 62 που έφτανε στις 23.05 οπότε και θα είχα σχολάσει».
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο σταθμάρχης υπηρεσίας Παλαιοφαρσάλων, Γ. Ζ., αναφέρει πως ο εν λόγω συνάδελφος του, βάσει της εμπειρίας του θα μπορούσε ίσως να είχε δει το λάθος με το κλειδί στον πίνακα.
«Από τηλεγραφήματα που είχα με τον σταθμάρχη, καταλαβα ότι ο Κ.Π. έφυγε. Τον πήρα τηλέφωνο στο κινητό του στις 22:45 και του είπα “Γιατί δεν κάθεσαι ακόμα λίγο; Να περάσουμε και το τελευταίο τρένο;” Και μου απάντησε ” Πόσο να καθίσω; Να κάθομαι να φυλάω αυτόν;”
Ο τρίτος είναι ο ενισχυτικός σταθμάρχης, που φέρεται σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο 59χρονος να έφυγε στις 22.10.