Απολογήθηκε στον εφέτη ανακριτή Λάρισας σήμερα, Δευτέρα (17/7) ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Συστημάτων του ΟΣΕ που κατείχε αυτή την θέση από τον Απρίλιο του 2017, μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2021 και εμπλέκεται στην υπόθεση για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Μετά την απολογία του, το πρώην στέλεχος του ΟΣΕ αφέθηκε ελεύθερος με τον περιοριστικό όρο της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Αξίζει να τονιστεί πως αντίστοιχα ο διευθυντής της ίδιας υπηρεσίας για την περίοδο μετά το 2021, είχε αφεθεί ελεύθερος το προηγούμενο διάστημα με τους περιοριστικούς όρους της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα.
Οι καταθέσεις των διωκόμενων στελεχών του ΟΣΕ θα συνεχιστούν αυτήν την εβδομάδα. Η υπόθεση των ερευνών για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη από το δικαστικό σώμα συνεχίζεται ώστε να εντοπιστούν οι ευθύνες, οι παραλήψεις, αλλά και τα αίτια του δυστυχήματος που συγκλόνισε την ελληνική κοινωνία.
Βρέθηκε «ανεξήγητη ουσία»
Άκρως αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που είδαν χθες, Κυριακή το φως της δημοσιότητας από το πόρισμα των πραγματογνωμόνων, που διερευνούν τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη για λογαριασμό των οικογενειών των θυμάτων.
Ειδικότερα, όπως μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός ΑΝΤ1, που κατέχει το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών, το γενικό χημείο του κράτους πήρε δείγματα – μετά από ένα μήνα και όχι τις πρώτες ημέρες – από τον χώρο που έγινε το σιδηροδρομικό δυστύχημα και ανίχνευσε μεταξύ άλλων την ουσία ξυλόλιο, η οποία δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση, από τα υπάρχοντα υλικά – στοιχεία των αμαξοστοιχιών.
Σημειώνεται πως το ξυλόλιο είναι μια ουσία η οποία χρησιμοποιείται ως διαλύτης στη χημική βιομηχανία αλλά επειδή τα χαρακτηριστικά του μοιάζουν με της βενζίνης χρησιμοποιείται ακόμα και στη νοθεία καυσίμων.
Το σχετικό ρεπορτάζ
Με σύστημα τηλεδιοίκησης και ETCS, δεν θα είχε συμβεί το μοιραίο
Σύμφωνα με όσα δείχνουν τα στοιχεία, εάν είχε εγκατασταθεί σύστημα τηλεδιοίκησης και ETCS, θα είχε αποτραπεί το ατύχημα, ενώ δεν υπήρχε πλήρης επικοινωνιακή κάλυψη της διαδρομής οποιουδήποτε συρμού.
Παράλληλα, οι ειδικοί, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για άμεση ανάγκη λήψης μέτρων για εξασφάλιση επικοινωνίας στο σύνολο των διαδρομών. Επιπλέον απουσίαζαν κανονισμοί πυρασφάλειας, και υπήρχαν μόνο συστάσεις για τα τρένα.
«Φως» στις συνθήκες που σημειώθηκε η τραγωδία αναμένεται να δώσουν οι μάρτυρες που κατάφεραν να βγουν ζωντανοί από τον εφιάλτη.