Ελλάδα

Τι συμβαίνει τελικά στα Εξάρχεια: Οι αντιδράσεις για το κόψιμο των δέντρων και η απάντηση της Αττικό Μετρό

Οι κάτοικοι βγήκαν στους δρόμους για τα δέντρα στα Εξάρχεια. Επεισόδια με την αστυνομία μετά την πορεία.

Εντάσεις ξέσπασαν και πάλι στην πλατεία των Εξαρχείων, καθώς ξεκίνησαν εκ νέου οι εργασίες για το Μετρό, το πρωί της Δευτέρας 6/11.

Μία από τις πρώτες κινήσεις, ήταν να κοπούν τα δέντρα από τα μηχανήματα του υπουργείου Υποδομών, εξέλιξη που πυροδότησε την αντίδραση των κατοίκων της περιοχής.

Οι τελευταίοι συγκεντρώθηκαν στην πλατεία για να διαμαρτυρηθούν για την αντικατάσταση του πράσινου από το τσιμέντο.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι λίγο μετά τις 14:30 έφυγε το συνεργείο που έκοβε τα δέντρα, μέσα σε έντονες αποδοκιμασίες από τους κατοίκους και υπό την προστασία των ΜΑΤ.

Οι πολίτες παρέμειναν σε εγρήγορση και απηύθυναν κάλεσμα για συγκέντρωση στην περιοχή, ενώ στο σημείο υπήρχε διαρκώς η παρουσία ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων.

Μαζική ήταν η συγκέντρωση που ξεκίνησε γύρω στις 19:30, στη συμβολή των οδών Μπενάκη και Καλλιδρομίου και στη συνέχεια ακολούθησε πορεία στη γειτονιά.

Βασικά συνθήματα και μηνύματα στα πανό ήταν τα εξής: «Όχι Μετρό στην πλατεία», «Τα Εξάρχεια θα μείνουν γειτονιά», «Κάτω τα χέρια από την πλατεία», «Τα δέντρα θα μείνουν στην πλατεία».

Εντάσεις μετά την πορεία

Ένταση επικράτησε στην πορεία διαμαρτυρίας για την κατασκευή το μετρό στην πλατεία των Εξαρχείων, με αστυνομικούς να συγκρούινται με διαδηλωτές, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι άτομα έβαλαν φωτιές σε κάδους.

Στο σημείο υπήρξαν επεισόδια με τους αστυνομικούς των ΜΑΤ να απωθούν τους διαδηλωτές και επιχείρησαν να εμποδίσουν την είσοδό τους προς την πλατεία Εξαρχείων.

Παρέμβαση Χάρη Δούκα για την κοπή των δέντρων στα Εξάρχεια

Για το περιστατικό με τα δέντρα πήρε θέση ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας.

Σε ανακοίνωσή του, ο νέος δήμαρχος Αθηναίων τονίζει:

«Άλλο ένα τετελεσμένο της απερχόμενης δημοτικής αρχής. Από το πρωί κόβονται δέντρα στην πλατεία Εξαρχείων. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη. Κανένα χαμένο δέντρο και διαβούλευση ακόμα και τώρα, την ύστατη στιγμή.

Δεν είναι δυνατόν ένα περιβαλλοντικό και φιλολαϊκό έργο όπως το Μετρό να αποτελεί αντικείμενο οξυμένης αντιπαράθεσης.

Καλούμε την ανάδοχη εταιρεία να σταματήσει αμέσως τις εργασίες κοπής και να παρουσιάσει το ολοκληρωμένο σχέδιο για τις μεταφυτεύσεις των δέντρων και τη βιωσιμότητά τους.

Κάθε δέντρο που κόβεται αφαιρεί ανάσες ζωής. Η ανθρώπινη ζωή είναι πάνω από κάθε κατασκευή όσο σημαντική και αν είναι αυτή».

Αττικό Μετρό: Κλαδεύονται και θα μεταφυτευτούν τα δέντρα της Πλατείας Εξαρχείων

Διευκρινίσεις για τα δέντρα στην πλατεία Εξαρχείων μετά και τις αντιδρασεις πολιτών και φορέων δίνει η Ελληνικό Μετρό ΑΕ τονίζοντας ότι στην παρούσα φάση κλαδεύεται περίπου το 90% των δέντρων που βρίσκονται εντός της Υφιστάμενης Εργοταξιακης περιφράξεις και προκειμένου να μεταφυτευτούν προσωρινά στο φυτώριο του δήμου Αθηναίων.

Εν συνεχεία τα δέντρα αυτά αφού δεχθούν τις κατάλληλες καλλιεργητικές φροντίδες, θα μεταφυτευθούν από την Εταιρεία Ανάπλασης Α.Ε. σε χώρους πρασίνου πλησίον της εν λόγω πλατείας σύμφωνα με τις προβλέψεις του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Δήμου Αθηναίων, της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και της Ανάπλασης Α.Ε.

Επιπροσθέτως, σύμφωνα με το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Δήμου Αθηναίων και της εταιρείας ΑΝΑΠΛΑΣΗ Α.Ε., πρόκειται για πρώτη φορά στην κατασκευή έργων Μετρό στην Ελλάδα, κατά την αρχική φάση έναρξης των εργασιών να φυτευτούν 2000 νέα δένδρα σε θέσεις που θα υποδείξει ο Δήμος Αθηναίων, επιπλέον αυτών που η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έχει υποχρέωση να φυτεύσει σύμφωνα με την εγκεκριμένη περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου στο πλαίσιο αποκατάστασης της Πλατείας για τη διατήρηση του ισοζυγίου.

Όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, το Μετρό αποτελεί το πιο φιλικό μέσο μεταφοράς για το περιβάλλον σε μεγαλουπόλεις. Όταν θα λειτουργήσει, θα εξυπηρετούνται 340.000 επιβάτες ημερησίως, 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα την ημέρα θα κυκλοφορούν στους δρόμους, 17.000 λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα ετησίως θα εκλύονται στην ατμόσφαιρα, 1.216 MWh ενέργειας θα εξοικονομούνται καθημερινά.

Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κατά τη σύνταξη των μελετών για τη δημοπράτηση των έργων που αφορούν τα επίπεδα οδού, δηλαδή τις αναπλάσεις των πλατειών, εντάσσει τις κατασκευές (είσοδο, ανελκυστήρα, φρέατα αερισμού, κλίμακες, κ.λ.π.) στην αρχική φιλοσοφία των πλατειών, με γνώμονα τον τοπιακό σχεδιασμό, διατηρώντας τα κυρίαρχα στοιχεία τους, όπως παιδικές χαρές, σιντριβάνια, αγάλματα/προτομές και βεβαίως το πράσινο αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα και εκσυγχρονίζοντας το σύνολο του εξοπλισμού. Σέβεται δηλαδή τον αρχικό σχεδιασμό και τον εμπλουτίζει με τις απαιτήσεις και τα νέα δεδομένα της υπόγειας παρουσίας σταθμού μετρό. Για την πλατεία Εξαρχείων οι απολήξεις αυτές καταλαμβάνουν αρκετά λιγότερο από το 10% της επιφάνειας της πλατείας. Συγκεκριμένα στο σταθμό «Εξάρχεια» η επιφάνεια των εγκαταστάσεων Μετρό (σκάλες, ασανσέρ, φρεάτια εξαερισμού, κ.λ.π.) θα είναι 243,00 μ2 από τα 2.984 μ2 της πλατείας.

Η εταιρεία υπογραμμίζει επίσης ότι η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης για το έργο κράτησε ιδιαίτερα μακρύ χρονικό διάστημα συνολικά οκτώ μήνες και ότι κατά το διάστημα αυτής δεν υποβλήθηκε Οποιαδήποτε αντίρρηση για την Κατασκευή του σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Πόρτα εξόδου από Τσακαλώτο: Δύσκολο να υπάρχει η περηφάνια των ανθρώπων της Αριστεράς σε αυτό το κόμμα
Η Τζένιφερ Άνιστον «κατέρρευσε» μετά το θάνατο του Μάθιου Πέρι
Chevron Right