Ελλάδα

Καμπανάκι για τη γέφυρα Σερβίων: Στα όρια η αντοχή της – «Υπάρχει ρίσκο»

Καμία εργασία στη γέφυρα από την εποχή της επιθεώρησής της το 2020. «Έχει σίγουρα πολύ μεγάλο πρόβλημα».

Σε άθλια κατάσταση βρίσκεται η γέφυρα Σερβίων, μήκους 1.372 μέτρων, η οποία περνάει πάνω από την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου και ενώνει από το 1974 τη δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες γέφυρες της χώρας, παραμένει ασυντήρητη εδώ και χρόνια, με αποτέλεσμα τα όρια αντοχής της να βρίσκονται στο κατώτατο όριο, με τους επιστήμονες να κρούουν το καμπανάκι του κινδύνου.

Μιλώντας στην ΕΡΤ το πρωί της Τρίτης (14/3), ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ Στέργιος Μητούλης τόνισε ότι το πρόβλημα ήταν αρκετά φανερό στην γέφυρα των Σερβίων από το 2020.

Καμία εργασία στη γέφυρα από την εποχή της επιθεώρησής της το 2020

«Όταν έκανα την επιθεώρηση της γέφυρας το 2020, παρότι ήταν οπτική, ήταν φανερό ότι είχε πολύ μεγάλες μετακινήσεις προς τα κάτω. Επιπλέον οι θέσεις σύνδεσης των τμημάτων της προβολοδόμησης με τα ανεξάρτητα κομμάτια, οι οποίες ενισχύονται με εξωτερική προέκταση, είχαν δείξει και το 2020 ότι είχαν φθορές», ανέφερε.

«Το πρόβλημα έχει ένα πολύ μεγάλο φάσμα, όπως κατά πόσο έχει μείνει η αντοχή της γέφυρας στο σημείο, οικονομικές επιπτώσεις οι οποίες μπορούν να πλήξουν την τοπική κοινωνία, κοινωνικές επιπτώσεις, πολιτικές επιπτώσεις, ακόμη και επιπτώσεις στη φήμη με την οποία διαχειριζόμαστε τις κατασκευές μας.

Η απομένουσα αντοχή δεν είναι μία και μοναδική απάντηση. Είναι ένα φάσμα απαντήσεων από πολύ μικρή, με πολύ υψηλό κίνδυνο, μέχρι πολύ μεγάλη με ελάχιστο κίνδυνο. Δεν γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή ακριβώς πόσο είναι η αντοχή. Έχει μείνει πολύ μικρότερο ποσοστό αντοχής από αυτό που θα θέλαμε» υπογράμμισε ο ίδιος.

Οριακή η κατάσταση λειτουργίας

Συνεχίζοντας, ο καθηγητής ανέφερε ότι υπάρχει ρίσκο που η γέφυρα παραμένει ανοιχτή. «Υπάρχει ένα μικρό ρίσκο να κρατάμε τη γέφυρα ανοιχτή, αλλά δεν μπορούμε να κλείσουμε εντελώς, γιατί αυτό θα έχει πολύ μεγάλες έμμεσες συνέπειες στην τοπική κοινωνία. Η γέφυρα έχει σίγουρα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Αυτό είναι σίγουρο».

«Αυτά τα τρία χρόνια, από το 2020 που έγινε η πρώτη επιθεώρηση, ίσως να χάθηκε λίγος χρόνος. Δεν ξέρω για ποιους λόγους, ίσως να ήταν και η περίπτωση του κορονοϊού που καθυστέρησε τα πράγματα, αλλά μέσα σε αυτά τα τρία χρόνια θα μπορούσε να είχε γίνει πλήρης ενίσχυση», σημείωσε.

«Αυτά που ακούγονται ότι θα γίνουν ενισχύσεις μέσα σε ένα δύο μήνες, πιστεύω θα είναι έως και αδύνατο σε αυτή την περίπτωση. Ας δούμε αντίστοιχες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, σε χώρες οι οποίες κατασκευάζουν πολύ γρήγορα τις κατασκευές όπως η Αγγλία, η επισκευή της γέφυρας Χάμερσμιθ, για παράδειγμα, πήρε ενάμιση χρόνο. Αυτή η γέφυρα είναι ακόμη πιο δύσκολη στην αποκατάσταση της. Επομένως θα πάρει μερικά χρόνια και προφανώς ο προϋπολογισμός που αφορά σε 152.000 ευρώ είναι πάρα πάρα πολύ χαμηλός. Θα μπορούσε να ενισχύσει τη γέφυρα μόνο τοπικά» ανέφερε χαρακτηριστικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Βόλος: Ζευγάρι μάλωνε για 15 ώρες και κατέληξαν κρατούμενοι
Βολτ: Αυτό είναι το νέο κόμμα – Αρκετά στελέχη του προέρχονται από το Ποτάμι
Chevron Right