Ελλάδα

Πώς κάνω γνήσιο υπογραφής; Βγάζω διαβατήριο αυθημερόν; Ο βοηθός ΑΙ απαντά στο νέο mAIgov.gr

Τι κάνει η τεχνητή νοημοσύνη στο gov.gr – Πώς μπορούν να υποβάλλουν ερωτήσεις οι πολίτες και να απαντά.

Νέα εποχή στο gov.gr με τον ψηφιακό βοηθό να απαντά στα ερωτήματα των πολιτών μέσω τεχνητής νοημοσύνης (AI). Τι θα θέλατε να ρωτήσετε αντί για να γράφετε και να ψάχνετε στην πλατφόρμα μια συγκεκριμένη υπηρεσία; Θέλετε ταυτότητα; Μπορείτε να ρωτήσετε «Πώς βγάζω ταυτότητα» ή «πώς βγάζω φωτογραφία για ταυτότητα». Θέλετε να κάνετε γνήσιο της υπογραφής; Απλώς ρωτάτε: «Πώς κάνω γνήσιο υπογραφής;». Έχετε απορία αν μπορείτε να εκδώσετε διαβατήριο την ίδια ημέρα; Απλό το ερώτημα: «Μπορώ να βγάλω διαβατήριο αυθημερόν;».

Το ChatGPT μπαίνει στο ελληνικό Δημόσιο. Στην παρουσίαση που έγινε για τη νέα εποχή στο gov.gr, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης πληκτρολόγησε στο κινητό του τηλέφωνο μία ερώτηση: «Ακούω φωνές στο διπλανό διαμέρισμα, τι να κάνω;» Η ερώτηση ήταν προς τον ψηφιακό βοηθό του gov.gr, τη νέα εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης που πλέον είναι διαθέσιμη στους πολίτες. Μπορούν να ρωτήσουν ό,τι αφορά στον δημόσιο τομέα.

«Το Δημόσιο μπαίνει στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης», δήλωσε ο Δημήτρης Παπαστεργίου, κατά την παρουσίαση του mAIgov.gr. Για τους επόμενους μήνες η πλατφόρμα θα είναι σε μορφή BETA μέχρι να επικαιροποιηθεί. 

Τι κάνει το mAIgov.gr

govgr, maigov, βοηθοσ govgr, γνησιο υπογραφησ

Πώς λειτουργεί, λοιπόν, ο νέος ψηφιακός βοηθός του gov.gr; Παίρνει πληροφορίες από τον κατάλογο των 1.608 ψηφιοποιημένων υπηρεσιών του gov.gr αλλά και 3.270 ψηφιοποιημένων διοικητικών διαδικασιών που έχουν ενσωματωθεί στο μητρώο ΜΙΤΟΣ. Έτσι μπορεί να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα των πολιτών.

Σε άσχετα ερωτήματα, πάντως, παίρνετε «πόρτα». Παράδειγμα: «Ποια ομάδα θα πάρει το πρωτάθλημα;», ρώτησε κατά την παρουσίαση ο κ. Παπαστεργίου για να πάρει την απάντηση: «Έχω εκπαιδευτεί να απαντώ σε ερωτήσεις για τη δημόσια διοίκηση».

Από τη στιγμή που θα ξεκινήαει, το mAIgov.gr μπορεί να φιλοξενεί 250 χρήστες το λεπτό ταυτόχρονα. Κάθε χρήστης θα έχει περιθώριο 5 λεπτών για ερωτήσεις και κατόπιν θα κάνει ανανέωση χρόνου (refresh). Σημειώστε ότι το mAIgov.gr δεν μπορεί να πάρει προσωπικούς κωδικούς (τραπεζικούς, κ.λπ.) και η όλη διαδικασία είναι ανώνυμη. Αυτά για τα προσωπικά δεδομένα.

«Θα δείτε και λάθος απαντήσεις, μπορεί κάτι να του ξεφύγει. Θέλουμε βοήθεια από τους πολίτες για να το βελτιώσουμε», σημείωσε ο υπουργός. «Θέλουμε να δούμε τι προβλήματα αντιμετωπίζει ο κόσμος», όπως ανέφερε.

Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανέφερε: «Το επίκεντρο του νέου δοκιμαστικού μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης που εγκαινιάζουμε είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη. Από την αρχή της εφεύρεσης όλων αυτών των γλωσσικών μοντέλων, η αξιοποίησή τους γινόταν σε επίπεδο assistance, ώστε να βοηθούν δηλαδή, σε κάθε επίπεδο, τους ανθρώπους που τα χρησιμοποιούν.

Ακριβώς αυτός είναι και ο δικός μας στόχος, η εξυπηρέτηση του πολίτη 24 ώρες το 24ωρο για όλα τα θέματα. Σκοπός μας είναι, λοιπόν, να φέρουμε το AI chatbot στο πλαίσιο του gov.gr. Και όπως κάθε αντίστοιχο μοντέλο, όσο περισσότερο το δοκιμάσουν και το «εκπαιδεύσουν» οι πολίτες με τις ερωτήσεις τους, τόσο καλύτερο και πιο αποτελεσματικό θα γίνεται».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Παραιτήθηκε ο πρόεδρος της Ανκαραγκουτσού που γρονθοκόπησε διαιτητή
Super League: Το πρόγραμμα των αναμετρήσεων έως και τη 18η αγωνιστική
Chevron Right