Ελλάδα

Σύγκρουση «Καλλιστώ» – «Maersk Launceston»: Η τελευταία επικοινωνία πριν το ατύχημα

«Έρχεσαι κατά πάνω μου» είπε ο ο κυβερνήτης του «Καλλιστώ» με το πλοίο του ΠΝ να είναι δεξιά του κοντέινερ. 

Λεπτομέρειες για το τι συνέβη λίγα λεπτά πριν το κοντέινερ «Maersk Launceston» κόψει στη μέση το «Καλλιστώ» έρχονται στο φως της δημοσιότητας.

Όπως σημειώνει το militaire, οι πληροφορίες που προέρχονται από πηγές του ΠΝ αναφέρουν ότι ο κυβερνήτης του ναρκοθηρευτικού προσπάθησε να ειδοποιήσει τον καπετάνιο του φορτηγού πλοίου. Ναρκοθηρευτικό και φορτηγό πλοίο έπλεαν παράλληλα, με το ναρκοθηρευτικό να βρίσκεται στα δεξιά του φορτηγού.

KALLISTO 2

Ο κυβερνήτης του «Καλλιστώ» αντιλήφθηκε τη στροφή προς τα δεξιά και μέσω ασυρμάτου προειδοποίησε τον καπετάνιο: «Έρχεσαι κατά πάνω μου» του είπε με τον Πολωνό καπετάνιο είτε να μην κατάλαβε, είτε επειδή δεν είχε οπτική επαφή με το ναρκοθηρευτικό λόγω της διαφοράς ύψους που υπήρχε συνέχισε τη δεξιά πορεία με αποτέλεσμα να συμβεί το ατύχημα.

KALLISTO 3

Άλλα στοιχεία αναφέρουν ότι το κοντέινερ έπλεε με 16 κόμβους λίγο πριν συγκρουστεί με το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού. Η ταχύτητά του έχει αποτυπωθεί στους χάρτες που καταγράφουν την πορεία των εμπορικών πλοίων. Το «Maersk Launceston» μήκους 266 μέτρων, κινούνταν με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Από ώρα 07:04, μόλις 14 λεπτά μετά τον απόπλου, όπου έπλεε με 5,3 κόμβους και αρχίζει σταδιακά να αυξάνει ταχύτητα.

KALLISTO 4

Ώρα 07:10 κινείται με 6,8 κόμβους, ώρα 07:14 πλέει με 9,8, ώρα 07:19 κινείται με 12,2 κόμβους, ώρα 07:24 με 16,1 κόμβους και στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφεται στους 16 κόμβους. Λίγα λεπτά αργότερα, στις 07:34 το κοντέινερ προσκρούει στο πίσω μέρος του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ».

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Τριμερής: «Ελλάδα, Κύπρος και Ισραήλ εγγυώνται την ασφάλεια στην περιοχή»
Άννα Μαρία Ηλιάδου: Η περσινή νικήτρια επέστρεψε στο σπίτι του GNTM
Chevron Right