Ελλάδα

Πανελλήνιες 2022: Η Έκθεση και τα 2 πιο δύσκολα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα

Τα πρώτα σχόλια για τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στις Πανελλήνιες 2022 που άρχισαν σήμερα για τα ΓΕΛ.

«Αναμενόμενα, αλλά δύσκολα» ήταν τα θέματα που έπεσαν σήμερα στη Νεοελληνική Γλώσσα για τους υποψηφίους των ΓΕΛ στις Πανελλήνιες 2022.

Οι φιλόλογοι του Κοινωνικού Φροντιστηρίου Αγίου Δημητρίου, Δωρίτα Δαμιανού και Αγγελική Λέλλου, μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και ανέφεραν ότι τα θέματα «απαιτούν πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους».

Το θέμα στο οποίο αναφέρονται τα τρία κείμενα είναι αναμενόμενο, «λόγω της συμπλήρωσης των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 και 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή», εξηγούν. Ειδικότερα, το θέμα των φετινών πανελλαδικών, ανήκει στην ευρύτερη ενότητα «Παράδοση και Πολιτισμός», η οποία διδάσκεται στους μαθητές της Γ’ Λυκείου.

Η δομή των τεσσάρων θεμάτων του διαγωνίσματος «είναι σαφής και ακολουθεί τους κανονισμούς του τρόπου αξιολόγησης του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, σύμφωνα με το ΦΕΚ του Αυγούστου 2019».

Όμως τα θέματα Β2 και Β3 «είναι ιδιαίτερα απαιτητικά και προϋποθέτουν μεγάλη εξοικείωση των μαθητών με τη γλώσσα του κειμένου και πολύ καλή γνώση της θεωρίας για τις γλωσσικές επιλογές του συγγραφέα ενός κειμένου», περιγράφουν οι κκ. Δαμιανού και Λέλλου.

Το θέμα της έκθεσης αφορούσε την ιστορία και τις ιστορικές γνώσεις: «Αξίζει να μαθαίνουμε για αυτούς τους νεκρούς. Αξίζει να γνωρίζουμε τι έκαναν, πώς σκέφτονταν, πώς ζούσαν».

Στη Λογοτεχνία «έπεσαν» τρία πεζά κείμενα: Του Ραϋμόνδου Αλβανού (Ο ελληνικός εμφύλιος. Μνήμες σε πόλεμο και σύγχρονες πολιτικές ταυτότητες), απόσπασμα από ομιλία της Κικής Δημουλά (από το βιβλίο Εκλήθην ομιλήτρια) και του Θανάση Βαλτινού (Επείγουσα ανάγκη ελέου. Διηγήματα).

Το θέμα της Έκθεσης 2022 στα ΓΕΛ

«Γιατί να μαθαίνουμε ιστορία;». Το θέμα της Έκθεσης αφορούσε την ιστορία και τις ιστορικές γνώσεις.

Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να γράψουν 350-400 λέξεις απαντώντας στο παρακάτω ερώτημα:

«Αξίζει να μαθαίνουμε για αυτούς τους νεκρούς. Αξίζει να γνωρίζουμε τι έκαναν, πώς σκέφτονταν, πώς ζούσαν». Με αφορμή τη διαπίστωση του συγγραφέα και αξιοποιώντας δημιουργικά τα Κείμενα 1 και 2:

  • να εκφράσετε την άποψή σας για την αξία της ιστορικής γνώσης και
  • να αναφέρετε βιωματικούς τρόπους που μπορούν να καλλιεργήσουν το ενδιαφέρον σας για το ιστορικό παρελθόν. Το κείμενό σας να έχει τη μορφή άρθρου που θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του σχολείου σας.

Δείτε αναλυτικά τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Συγκλονιστικά βίντεο από τη μεγάλη φωτιά σε εμπορικό κέντρο στη Μόσχα - Πληροφορίες για εγκλωβισμένους
Παπαδημούλης: Τι λέει το ΠΑΣΟΚ για τον Λοβέρδο και την υπόθεση παραποίησης εγγράφου του FBI;
Chevron Right