Το θέμα της αρμοδιότητας και της ευθύνης που είχε η χώρα μας, ήταν ένα από τα θέματα της ατζέντας, στη χτεσινή μυστική σύσκεψη, που έγινε στην Εισαγγελία Αρείου Πάγου, για την υπόθεση του πολύνεκρου ναυαγίου ανοιχτά της Πύλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες στη σύσκεψη, που έγινε στο γραφείο του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, όπου συμμετείχαν ο Αντεισαγγελέας ΑΠ Γιώργος Οικονόμου και η Προϊσταμένη της Εισαγγελίας Εφετών Καλαμάτας Ζωή Σμυρλή, η οποία μάλιστα ήρθε εσπευσμένα στην Αθήνα, γι’ αυτό το λόγο, κρίθηκε ότι, υπήρχε 100% αρμοδιότητα και υποχρέωση της Ελλάδας, για το πλοίο με τους 700 μετανάστες, προς αποτροπή οιουδήποτε κινδύνου βυθίσεως και προς διάσωση ανθρωπίνων ζωών στη θάλασσα.
Ενώ για το ενδεχόμενο ποινικών ευθυνών, για τους λιμενικούς που συμμετείχαν στην επιχείρηση, κρίθηκε ότι αρμόδιος είναι ο Εισαγγελέας Ναυτοδικείου, με τον οποίον έγινε σχετική επικοινωνία.
Η Εισαγγελέας Εφετών Καλαμάτας κ. Σμυρλή ενημέρωσε την Εισαγγελία Αρείου, για τα σημαντικά στοιχεία της δικογραφίας, όπως βίντεο και μαρτυρίες διασωθέντων.
Τα στοιχεία αυτά, έχει στη διάθεση της η ανακρίτρια Καλαμάτας κ. Βαλαβανίδου, στην οποία απολογούνται σήμερα οι εννέα Αιγύπτιοι διακινητές, που κατηγορούνται σε βαθμό κακουργήματος, για το πολύνεκρο ναυάγιο.
Μάλιστα, σε όλες τις ανακριτικές πράξεις μετέχει και η Εισαγγελέας Πρωτοδικών Καλαμάτας κ. Τσουλή.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ενημερώθηκε ο Εισαγγελέας ΑΠ, για τις καταθέσεις, που έδωσαν συμπληρωματικά εννέα από τους διασωθέντες στο ναυάγιο.
Κατά τις ίδιες πηγές, οι εννέα διασωθέντες είχαν δώσει καταθέσεις στο Λιμενικό.
Ωστόσο, με παραγγελία του εποπτεύοντα τις έρευνες Αντεισαγγελέα ΑΠ Γιώργου Οικονόμου, κλήθηκαν για συμπληρωματικές καταθέσεις, προκειμένου, να ισχυροποιηθούν τα λεγόμενα τους στις πρώτες καταθέσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν καταθέσει τρεις διαφορετικές εκδοχές για το ναυάγιο:
– Κάποιοι φέρονται ότι, είπαν πως τσακώθηκαν με τους Αιγύπτιους διακινητές και υπήρξε μετακίνηση των μεταφερομένων, που προκάλεσε κλυδωνισμό.
– Άλλοι φέρονται να ισχυρίστηκαν ότι ήρθε σουηδικό πλοίο να τους βοηθήσει και τους πέταξε μπισκότα και νερό. Και γι’ αυτό το λόγο μάλωσαν με τους Αιγύπτιους διακινητές, με αποτέλεσμα την κλίση και τη βύθιση του πλοίου.
– Και τέλος άλλοι φέρονται να υποστήριξαν ότι, το πήρε κλίση εξαιτίας περαιτέρω κλυδωνισμών από τα απόνερα του ελληνικού σκάφους, σε συνδυασμό με απότομες μετακινήσεις επιβατών.
Κατά τις ίδιες πηγές, οι αιτίες της καταβύθισης θα προκύψουν από τα πορίσματα των διορισθέντων πραγματογνωμόνων.