Η αποκάλυψη των πλαστών έργων τέχνης στη Θεσσαλονίκη δεν έγινε από καταγγελία της κόρης Γαΐτη αλλά ήταν αποκλειστικά έργο της Ελληνικής Αστυνομίας σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη, με αφορμή καταγγελία για πώληση πλαστού έργου του Κ. Παρθένη.
Αυτό διευκρινίζει σε επιστολή του ο Γεώργιος Οικονομόπουλος δικηγόρος και νομικός σύμβουλος της Εθνικής Πινακοθήκης. Σύμφωνα με τον ίδιο, από σύμπτωση το χρονικό διάστημα της αστυνομικής επιχείρησης εναντίον των φερόμενων ως δραστών, δικάζονταν ασφαλιστικά μέτρα, τα οποία δεν οδήγησαν, αλλά ούτε ήταν σε θέση να οδηγήσουν κατά νόμο στην αποκάλυψη του κυκλώματος.
Σύμφωνα πάντα με τον νομικό σύμβουλο της Εθνικής Πινακοθήκης όλα τα έργα του καταλόγου, που επρόκειτο να δημοπρατηθούν, ήταν καταφανώς πλαστά, σχεδόν παιδαριώδη, ώστε να μην καταλείπεται η παραμικρή αμφιβολία για την πλαστότητά τους.
Στο μεταξύ ο δικηγόρος Θεσσαλονίκης Στέλιος Καρίπης σε ανάρτηση του στο Facebook γνωστοποιεί ότι κατά τις έρευνες της Αστυνομίας στον Οίκο βρέθηκε μια σελίδα Α4 με δείγματα υπογραφών Φασιανού.–
Δ.Β.