Ελλάδα

Ξεκίνησε να λειτουργεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης – Η τελετή (εικόνες, βίντεο)

Το μετρό Θεσσαλονίκης από τις 13:28 του Σαββάτου 30 Νοεμβρίου, βρίσκεται πλέον σε λειτουργία αφού ο Κυριάκος Μητσοτάκης «πάτησε το κουμπί».

Ένα όνειρο χρόνων για την Θεσσαλονίκη έγινε πραγματικότητα, καθώς το μετρό Θεσσαλονίκης μπήκε στις ράγες.

Μετά από 18 χρόνια ταλαιπωρίας για την πόλη, η Θεσσαλονίκη πλέον έχει μετρό και σήμερα πολύς κόσμος βρίσκεται σε αναμονή για τις πρώτες βόλτες με τους συρμούς του μετρό στην πόλη.

Ο βροχερός καιρός δεν επηρέασε τον κόσμο, που… ανυπομονεί για τις πρώτες βόλτες με το μετρό περιμένοντας να μπει στους σταθμούς.

Στις 13:28, ο πρωθυπουργός «πάτησε το κουμπί» και δευτερόλεπτα μετά ξεκίνησε το πρώτο δρομολόγιο από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

Με το πάτημα του κουμπιού ξεκίνησαν να ανοίγουν οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό.

Ο πρωθυπουργός και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό κι έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη.

Η παράδοση από τον πρωθυπουργό του Μετρό για χρήση έγινε στο αμαξοστάσιο Πυλαίας, όπου βρίσκεται εγκατεστημένο και το υπερσύγχρονο κέντρο ελέγχου της ασφαλούς λειτουργίας του.

Μάλιστα, όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός, τον Νοέμβριο του 2025 θα είναι έτοιμη η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, ενώ δεσμεύτηκε και για την επέκταση στη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Η τελετή ξεκίνησε με τον αγιασμό λίγο μετά τις 12:00, μετά την άφιξη του Πρωθυπουργού και της Προέδρου της Δημοκρατίας. Πρώτος ανέβηκε στο βήμα ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νίκος Κουρέτας, ο οποίος ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την πίστη του στην υλοποίηση του έργου.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε: «Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν προσφέρεται για πολλά λόγια. Σήμερα μιλά από μόνο του το ίδιο το έργο, το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Είναι ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας. Και ένα έργο χειροπιαστό το οποίο έως και τη τελευταία στιγμή, είμαι σίγουρος, ότι πολλοί στην πόλη δεν πίστευαν ότι θα γίνει. Να, όμως, που έγινε. Για να το πω διαφορετικά. Το είπαμε και το κάναμε. Ακούσαμε για τις αμέτρητες δυσκολίες που συνάντησε αυτό το έργο, για να αναδείξει τα σπάνια μνημεία που έκρυβε στα σπλάχνα του αυτός ο ιστορικός τόπος. Κρατώ τη δημόσια δέσμευση του κ. Εξάρχου πως η επέκταση στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025.

Στην εμπειρία αυτού του έργου καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της χώρας, που θέλουμε να αφήσουμε πίσω και αύξησαν το κόστος του έργου κοντά στα 3 δισ. ευρώ. Σήμερα, όσοι είχαν αμφιβολίες, θα αλλάξουν γνώμη οταν δουν το αποτέλεσμα. Σήμερα έχουμε μπροστά μας και το Μετρό και τα Αρχαία, που αποτελούν απάντηση στις αμφιβολίες κάθε Θεσσαλονικιού. Στέρεψαν τα λόγια.

Γιορτάζουμε σήμερα ένα ορόσημο εμπιστοσύνης μεταξύ Πολιτείας και πολιτών. Είμαι περήφανος που παραδίδω αυτό το έργο, που είχε εντάξει στον προϋπολογισμό του 1976 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Οταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις. Και στην Αθήνα προχωρά γρήγορα η γραμμή 4 και ενισχύνται οι στόλοι των λεωφορείων».

Στην ομιλία του για το μεγάλο έργο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε: «Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι εδώ, σήμερα βιώνουμε ιστορικές στιγμές. Το εμβληματικό αυτό έργο έχει μακρά διαδρομή, αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών πολιτικών και όχι μόνο αντιπαραθέσεων που προκάλεσαν καθυστερήσεις. Απεναντι σε αυτή τη δυσάρεστη πραγματικότητα, εργάστηκαν πολλοί άνθρωποι για να κάνουν πραγματικότητα αυτό το έργο, πίστεψαν και συνέβαλαν στην πραγματοποίησή του.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί απτή απόδειξη πως η κυβέρνηση της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη υπηρετεί αυτή την πραγματικότητα με πράξεις και όχι με λόγια. Η Θεσσαλονίκη αποκτά και Μετρό και Αρχαία όπως ακριβώς είχαμε δεσμευτεί. Παραδίδουμε ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα στην Ελλάδα, η Θεσσαλονίκη αποκτά από τα πιο σύγκχρονα Μετρό της Ευρώπης. Μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης στην Καλαμαριά, στο τέλος του 2025, προβλέπεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 340.000 επιβάτες. Η Θεσαλονίκη αλλάζει σελίδα, η σημερινή είναι η ημέρα της αυτοπεποίθησης για την πόλη».

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας, από την πλευρά του, είπε συγκινημένος: «Μετά από 18 χρόνια ταλαιπωρίας, είμαστε σήμερα εδώ να παραδώσουμε το Μετρό Θεσσαονίκης. Το έργο αυτό ξεκίνησε με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή και παραδίδεται σήμερα με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατάς με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Είμαι πολύ συγκινημένος, καθώς η τελευταία μου πράξη ως περιφερειάρχης Κεντρικης Μακεδονίας και το πρώτο μου ως Ευρωπαίος Επίτροπος είναι τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρέπει να τρέξουμε για την επέκτασή του στη Δυτική Θεσσαλονίκη».

Εικόνες από την τελετή:

metro12_71313.jpg

metro14_30bb8.jpgmetro1_025e3.jpgmetro2_ccc53.jpgmetro3_96c59.jpgmetro4_4d717.jpgmetro5_ae5a5.jpgmetro6_9dc0c.jpgmetro7_98cb8.jpgmetro8_0df7c.jpgmetro9_157fc.jpgmetro10_eeaf1.jpgmetro11_4453b.jpg

metro13_75140.jpg

Η τελετή παράδοσης του Μετρό:

Δείτε πώς κάλυψε το iEidiseis την τελετή παράδοσης:

LIVE

13:32:23

Ξεκίνησαν τα δρομολόγια

Κάπου εδώ ολοκληρώθηκε το Live για την τελετή παράδοσης του Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Πλέον, η συμπρωτεύουσα έχει μετρό σε λειτουργία.

Ευχαριστούμε που μείνατε μαζί μας.

13:29:48

Πάτησε το... κουμπί ο πρωθυπουργός - Η Θεσσαλονίκη έχει Μετρό

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στις 13:28 του Σαββάτου 30 Νοεμβρίου, πάτησε το κουμπί για την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Από την αίθουσα ελέγχου του αμαξοστασίου της Πυλαίας, ο πρωθυπουργός έδωσε το «πράσινο φως» και πλέον η Θεσσαλονίκη έχει ένα μέσο μεταφοράς από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη και κοιτάζει το μέλλον πιο αισιόδοξα.

«Καλοτάξιδο» ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και το πρώτο μετρό ξεκίνησε άμεσα το δρομολόγιό του, ενώ άνοιξαν οι πύλες στους σταθμούς του μετρό της πόλης.

13:17:40

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο βήμα

Στις 13:15 ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανέβηκε στο βήμα και ανέφερε ότι «σήμερα δεν είναι μέρα για λόγια, το έργο μιλάει από μόνο του. Το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη».

«Το είπαμε και το κάναμε, ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και της Ελλάδας. Ακούσαμε για τις αμέτρητες δυσκολίες. Ήταν υποχρέωση μας να αναδειχτούν τα αρχαία και το κάναμε. Αναγνωρίζουμε τη σημασία της επέκτασης του μετρό».

Τον Νοέμβριο του 2025 η επέκταση στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη, δεσμεύομαι ότι θα επεκταθεί και στη Δυτική Θεσσαλονίκη, ανέφερε ο πρωθυπουργός.

metro12_ab91e.jpg

13:13:19

Χρήστος Σταϊκούρας: «Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι εδώ»

«Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας.

«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι εδώ, σήμερα βιώνουμε ιστορικές στιγμές. Το εμβληματικό αυτό έργο έχει μακρά διαδρομή, αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών πολιτικών και όχι μόνο αντιπαραθέσεων που προκάλεσαν καθυστερήσεις.

Απέναντι σε αυτή τη δυσάρεστη πραγματικότητα, εργάστηκαν πολλοί άνθρωποι για να κάνουν πραγματικότητα αυτό το έργο, πίστεψαν και συνέβαλαν στην πραγματοποίησή του.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί απτή απόδειξη πως η κυβέρνηση της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη υπηρετεί αυτή την πραγματικότητα με πράξεις και όχι με λόγια. Η Θεσσαλονίκη αποκτά και Μετρό και Αρχαία όπως είχαμε δεσμευτεί. Παραδίδουμε ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα στην Ελλάδα, η Θεσσαλονίκη αποκτά από τα πιο σύγχρονα Μετρό της Ευρώπης.

Μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης στην Καλαμαριά, στο τέλος του 2025, προβλέπεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 340.000 επιβάτες. Η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα, η σημερινή είναι η ημέρα της αυτοπεποίθησης για την πόλη».

metro13_33fed.jpg

13:07:02

Η σειρά της Λίνας Μενδώνη για... ευχαριστίες

Στο βήμα η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, που εκφράζει τις ευχαριστίες της σε όλους όσους συνεργάστηκαν για το έργο.

«Οι ανασκαφές, ιδιαίτερα στην Αγία Σοφία και στον Βενιζέλο, αποκάλυψαν την πρωτοβυζαντινή εικόνα της πόλης» ανέφερε και ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την εμπιστοσύνη που της έδειξε.

metro14_083d7.jpg

13:03:02

Η πρώτη «γραμμή» στην τελετή παράδοσης

Από αριστερά προς τα δεξιά: Άδωνις Γεωργιάδης, Στέλιος Αγγελούδης, Απόστολος Τζιτζικώστας, Λίνα Μενδώνη, Μαρέβα Γκραμπόφσκι, Κυριάκος Μητσοτάκης, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, Χρήστος Σταϊκούραςmetro11_c627b.jpg

12:52:00

Νίκος Ταχιάος: «Μεγάλη συγκίνηση, η σημερινή ημέρα είναι το τέλος ενός κύκλου»

Εν μέσω… αποθέωσης ο Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, στο βήμα.

Μίλησε με κολακευτικά λόγια για Κούβελα και Μπουτάρη και την συμβολή τους στο έργο.

«Είχα πει ότι θα συγκινηθώ και συγκινήθηκα. Είναι μεγάλος ο ενθουσιασμός μου και μεγαλύτερη η συγκίνησή μου, η Θεσσαλονίκη αποκτά το Μετρό της. Ευχαριστώ τον πρωθυπουργό που μου εμπιστεύτηκε αυτή τη θέση. Για μερικούς από εμάς, η σημερινη μέρα είναι ένα τέλος. Για τους Θεσσαλονικείς είναι το τέλος μιας περιπέτειας.

Ας αφήσουμε στην άκρη αυτό που έχει μείνει στην ιστορία σαν τρύπα του Κούβελα. Σημασία έχει πως φτάσαμε με μοναδική επιτυχία σε αυτό που αντιπροώπευσαν οι παλιοί Δήμαρχοι.

Σήμερα είναι μέρα γιορτής, μια αρχή για τη Θεσσαλονίκη, ένα εφαλτήριο για το μέλλον. Θα δείτε μια άλλη Θεσσαλονίκη.

Να συμφωνήσουμε πως στο μέλλον θα αφήσουμε τα έργα έξω από την πολιτική εργαλειοποίηση».

metro10_6baac.jpg

12:44:33

Απόστολος Τζιτζικώστας: «Κυρίες και κύριοι, η Θεσσαλονίκη έχει Μετρό»

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας, επίτροπος της ΕΕ μεταφορών και τουρισμού (και πρώην Περιφερειάρχης Μακεδονίας), εξέφρασε τη συγκίνησή του για το ότι η τελευταία του πράξη ως Περιφερειάρχης και πρώτη πράξη ως επίτροπος της ΕΕ είναι τα εγκαίνια του Μετρό «της δικής μου πόλης».

12:41:43

Κάρλο Μπιάνκο: «Περήφανοι και χαρούμενοι για το Μετρό Θεσσαλονίκης»

Ο Κάρλο Μπιάνκο, διευθύνων σύμβουλος της «Thema», εκφράζει τις δικές του ευχαριστίες για τα όσα έγιναν στο Μετρό

12:35:44

Ο εκπρόσωπος της Κοινοπραξίας στο βήμα

Μικρές λεπτομέρειες για το πώς έφτασε το έργο να παραδίδεται στο τέλος του Νοεμβρίου του 2024 δίνει από το βήμα ο εκπρόσωπος της Κοινοπραξίας, Αλέξανδρος Εξάρχου.

12:32:34

Φωτογραφίες στην... αναμονή

Πλήθος πολιτικού κόσμου στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, με «πηγαδάκια» και φωτογραφίες πριν τα εγκαίνια.

metro5_1cc9f.jpg

metro6_cda70.jpgmetro7_3915b.jpg

metro8_b02c4.jpg

12:27:58

Στο βήμα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης

Τον δικό του χαιρετισμό έκανε ο Στέλιος Αγγελούδης, δήμαρχος Θεσσαλονίκης. «Η Θεσσαλονίκη έχει μόνο μία επιλογή, να πάει παρακάτω», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε σύγχρονη μητρόπολη στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Κύριε πρωθυπουργέ θα θέλαμε του χρόνου η πόλη να εγκαινιάσει την επέκταση στην Καλαμαριά. Πάνω στις ράγες του Μετρό η Θεσσαλονίκη τολμά την επανεκκίνησή της».

12:24:00

Βίντεο για τα έργα του Μετρό

«Οι άνθρωποι του Μετρό και η ιστορία τους» σε βίντεο. «Τίποτα δε θα γινόταν χωρίς τη σκληρή δουλειά αυτών των ανθρώπων», αναφέρει το βίντεο, όπου μιλά ένας εκ των ανθρώπων που δουλεύουν στο Μετρό από τον Απρίλιο του 2006, όταν ξεκίνησαν τα έργα.

12:20:20

«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι εδώ»

Λίγα λεπτά έμειναν… «Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι εδώ».

metro4_08629.jpg

12:18:08

Ολοκληρώθηκε ο αγιασμός

Μετά την ολοκλήρωση του αγιασμού, το λόγο πήρε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ATTIKO METRO, Νίκος Κουρέτας.

12:12:28

Ξεκίνησε η τελετή παράδοσης του Μετρό

Σε εξέλιξη ο αγιασμός, έχει ξεκινήσει η τελετή παράδοσης για το Μετρό.

12:10:34

Επισκέφθηκε τον σταθμό Βενιζέλου ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, πριν αναχωρήσει για το αμαξοστάσιο Πυλαίας για την τελετή έναρξης λειτουργίας του έργου.

Ο πρωθυπουργός περπάτησε στην περιοχή γύρω από το σταθμό Βενιζέλου, συναντήθηκε με καταστηματάρχες και συζήτησε μαζί τους για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η λειτουργία του Μετρό.

Οι καταστηματάρχες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την ολοκλήρωση του έργου.

Ο κ. Μητσοτάκης αντάλλαξε χειραψίες και με περαστικούς.

metro2_ff805.jpg

12:05:03

Μετά τα εγκαίνια, αρχίζουν τα δρομολόγια

Μετά την ολοκλήρωση της τελετής οι πύλες του Μετρό θα ανοίξουν για το κοινό και μέχρι και την Τρίτη θα είναι δωρεάν.

metro3_6a917.jpg

12:03:58

Έφτασαν Μητσοτάκης και Σακελλαροπούλου

Στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας ο Κυριάκος Μητσοτάκης, φτάνει και η ΠτΔ Κατερίνα Σακελλαροπούλου. Λίγα λεπτά έμειναν για το μετρό της Θεσσαλονίκης.

metro1_ef717.jpg

12:01:08

Με βροχές «υποδέχεται» το Μετρό η Θεσσαλονίκη

Βροχερός ο καιρός στη Θεσσαλονίκη, την ώρα που το μετρό της πόλης μπαίνει στις «ράγες» μετά από πολλά χρόνια ταλαιπωρίας για τον κόσμο.

11:52:20

«Αποκαλυπτήρια» στον σταθμό Βενιζέλου

Το απόγευμα της Παρασκευής έγιναν τα αποκαλυπτήρια του σταθμού Βενιζέλου, παρουσία του Κ. Μητσοτάκη.

11:47:50

Οι ώρες λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης

Μέχρι τις 2 τα ξημερώματα θα λειτουργεί το Μετρό Θεσσαλονίκης κάθε Παρασκευή και Σάββατο

Έως τις 2:00 μετά τα μεσάνυχτα θα κινούνται οι συρμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης κάθε Παρασκευή και Σάββατο, δίνοντας τη δυνατότητα στους Θεσσαλονικείς -και όχι μόνο-, που θα θέλουν να παραμείνουν μέχρι αργά στο κέντρο.

Τις υπόλοιπες ημέρες, δηλαδή Δευτέρα-Τρίτη-Τετάρτη-Πέμπτη-Κυριακή, ο τελευταίος συρμός του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου θα ξεκινά την τελευταία διαδρομή του λίγο μετά τα μεσάνυχτα, στις 00:30.

Όλη την εβδομάδα οι πρώτοι συρμοί θα ξεκινούν τα δρομολόγιά τους στις 5:30 το πρωί.

Τα τελευταία δρομολόγια των συρμών θα αρχίζουν τις διαδρομές τους τόσο από τον σταθμό του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού όσο και από αυτόν της Νέας Ελβετίας. Το ίδιο ισχύει και για τις πρώτες πρωινές διελεύσεις.

11:47:09

Οι τιμές των εισιτηρίων σε Μετρό και λεωφορεία

Ο ΟΣΕΘ ενημερώνει για τις ζώνες μετακίνησης των λεωφορείων (αστικές και περιαστικές), τα προϊόντα κομίστρου και παρέχει πρακτικές πληροφορίες για την έκδοση εισιτηρίων και καρτών.

–Τι χρειάζεται να ξέρει ο πολίτης σχετικά με τη διάκριση μεταξύ αστικής και περιαστικής ζώνης

Οι ζώνες μετακίνησης στη Θεσσαλονίκη διακρίνονται σε δύο βασικές κατηγορίες, με σαφή γεωγραφικό προσδιορισμό των περιοχών που καλύπτουν:

Αστική Ζώνη

Περιλαμβάνει τις κεντρικές και γύρω περιοχές της Θεσσαλονίκης, καθώς και κεντρικούς δήμους. Συγκεκριμένα, η αστική ζώνη όπως ορίστηκε καλύπτει:

Δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης Δήμος Δέλτα (Δημοτική Ενότητα Εχεδώρου) Δήμος Θερμαϊκού (Δημοτικές Ενότητες Θερμαϊκού και Μηχανιώνας) Δήμος Θεσσαλονίκης Δήμος Καλαμαριάς Δήμος Κορδελιού – Ευόσμου Δήμος Νεάπολης – Συκεών Δήμος Παύλου Μελά Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη Δήμος Ωραιοκάστρου (Δημοτική Ενότητα Ωραιοκάστρου) Στην αστική ζώνη ανήκουν οι επιμέρους σταθμοί μετεπιβίβασης: «Ν. Σ. Σταθμός (ΟΣΕ)», «Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων ΚΤΕΛ Μακεδονία», «ΚΤΕΛ Χαλκιδικής», Νέα Ελβετία», «Α.Σ. ΙΚΕΑ».

Περιαστική Ζώνη

Αφορά περιοχές που βρίσκονται στα περίχωρα της Θεσσαλονίκης και πιο απομακρυσμένους δήμους. Οι περιοχές που ανήκουν στην περιαστική ζώνη είναι:

Δήμος Δέλτα (Δημοτικές Ενότητες Χαλάστρας και Αξιού) Δήμος Θερμαϊκού (Δημοτική Ενότητα Επανομής) Δήμος Θέρμης Δήμος Λαγκαδά (Δημοτικές Ενότητες Κορώνειας, Λαγκαδά, Λαχανά και Άσσηρου) Δήμος Χαλκηδόνας Δήμος Ωραιοκάστρου (Δημοτικές Ενότητες Καλλιθέας και Μυγδονίας)

Η διάκριση μεταξύ αστικής και περιαστικής ζώνης στη Θεσσαλονίκη καθορίζει την τιμολόγηση των εισιτηρίων και τις επιλογές μετακίνησης ανάμεσα στις περιοχές αυτές. Από την 1η Δεκεμβρίου 2024, οι τιμές και τα είδη κομίστρων θα είναι ως εξής:

Τιμές Εισιτηρίων για Κάθε Ζώνη

Αστική Ζώνη:

Βασικό εισιτήριο αστικής ζώνης χρονικής διάρκειας 70 λεπτών: 0,60€.

Πακέτο 10+1 βασικών εισιτηρίων αστικής ζώνης (χρονικής διάρκειας 70 λεπτών/εισιτήριο): 5,80€.

Περιαστική Ζώνη:

Βασικό εισιτήριο περιαστικής ζώνης διάρκειας χρονικής διάρκειας 70 λεπτών: 0,80€.

Πακέτο 10+1 βασικών εισιτηρίων περιαστικής ζώνης (χρονικής διάρκειας 70 λεπτών/εισιτήριο): 7,80€.

Σημείωση: Ο κάτοχος βασικού εισιτηρίου περιαστικής ζώνης (0,80 €) μπορεί να χρησιμοποιήσει το ίδιο εισιτήριο για γραμμές της αστικής ζώνης, εντός χρονικού διαστήματος των 70 λεπτών.

Ειδικές Λεωφορειακές Γραμμές:

Εισιτήριο για γραμμές Αεροδρομίου, express ή πολιτιστικές διαδρομές: 2€ (ανεξαρτήτως ζώνης).

Οι ειδικές λεωφορειακές γραμμές είναι οι Χ1 (αεροδρομίου), Χ2 (αεροδρομίου) και η Πολιτιστική Γραμμή (αρ.50).

Ημερήσιο Εισιτήριο:

Εισιτήριο απεριορίστων διαδρομών διάρκειας 24 ωρών (εξαιρούνται οι ειδικές γραμμές): 2,50€.

Μειωμένο Κόμιστρο

Για τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου (π.χ. φοιτητές, ΑμεΑ, πολύτεκνοι, συνταξιούχοι άνω των 65 ετών, άνεργοι κ.λπ.), οι τιμές καθορίζονται στο 50% της αρχικής τιμής. Εξαίρεση αποτελεί το ημερήσιο εισιτήριο απεριορίστων διαδρομών, για το οποίο δεν προβλέπεται έκπτωση.

11:43:33

Δωρεάν οι πρώτες ημέρες του Μετρό

Από την 30η Νοεμβρίου έως την 3η Δεκεμβρίου η μετακίνηση με το μετρό θα είναι δωρεάν.

11:37:50

Στοπ της ΕΛ.ΑΣ. σε πορεία οπαδών του Άρη

Με ανακοίνωσή της, το Σάββατο (30/11), η ΕΛ.ΑΣ. απαγόρευσε πορεία προς το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, όπου πρόκειται να πραγματοποιηθούν στις 12:00 της ίδιας ημέρας τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσία επισήμων προσώπων και μεγάλου πλήθους πολιτών), με πρωτοβουλία και κάλεσμα φιλάθλων, οργανωμένων οπαδών και υποστηρικτών της ομάδας του Άρη.

Συγκεκριμένα, σε σχετική ανακοίνωσή της η ΕΛ.ΑΣ. επισημαίνει: «Ανακοινώνεται ότι με απόφαση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Αστυνομίας Θεσσαλονίκης απαγορεύεται η πραγματοποίηση συνάθροισης την 30ή Νοεμβρίου και ώρα 10:30, με σημείο συγκέντρωσης το Άγαλμα Ανδρέα Παπανδρέου στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως στο Δήμο Καλαμαριάς και ακολούθως πορεία προς το αμαξοστάσιο της Πυλαίας (όπου πρόκειται να πραγματοποιηθούν στις 12:00 της ίδιας ημέρας τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσία επισήμων προσώπων και μεγάλου πλήθους πολιτών), με πρωτοβουλία και κάλεσμα φιλάθλων, οργανωμένων οπαδών και υποστηρικτών της ομάδας του Άρη».

Ακόμα, οι Αρχές απαγόρευσαν την πραγματοποίηση της ίδιας ή κάθε σχετικής με αυτήν συνάθροισης – πορείας (σταθερής, κινητής, πεζής ή μηχανοκίνητης) από τις 08:30 της 30ής Νοεμβρίου 2024 έως τις 22:00 της ίδιας ημέρας στην περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, καθώς, δεδομένων των παραγόντων και των λοιπών περιστάσεων που συνθέτουν τη συγκεκριμένη περίπτωση, από την πραγματοποίηση των εν λόγω συναθροίσεων – πορειών α) επαπειλείται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια λόγω πιθανής διάπραξης σοβαρών εγκλημάτων, ιδίως κατά της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας, της ιδιοκτησίας και της πολιτειακής εξουσίας και β) απειλείται σοβαρά η διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής, της κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών και της λειτουργίας των υποδομών και κοινωφελών εγκαταστάσεων στις συγκεκριμένες περιοχές.

11:36:45

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως

Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, που παραδίδεται σήμερα (30/11), έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων, από τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 13 σταθμούς και ολόκληρη η διαδρομή διαρκεί 17 λεπτά. H εκτίμηση είναι ότι θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως.

Διαθέτει 18 υπερ – αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό, και αυτόματες θύρες. Στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί σε χρήση η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, με επιπλέον 5 σταθμούς, ενώ στους σχεδιασμούς είναι και η επέκταση προς τις δυτικές και βόρειες συνοικίες της Θεσσαλονίκης.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Αλέξανδρος Εξάρχου: «Η Θεσσαλονίκη απέκτησε Μετρό που άλλες πρωτεύουσες θα ζήλευαν»
Μητσοτάκης για Μετρό Θεσσαλονίκης: «Το είπαμε και το κάναμε»
Chevron Right