Οι καταγγελίες που λαμβάνει το iEidiseis.gr μπορεί να αφορούν το e-bill της ΔΕΗ, αλλά δεν είναι μόνο σε αυτό το επίπεδο. Το περιβόητο gov.gr μπλοκάρει το πιο γνωστό online εργαλείο για accessibility testing, οπότε τι γίνεται με αυτά τα διεθνή στάνταρ στην Ελλάδα; Οι ΑΜΕΑ υπολογίζονται γενικά σε 15% του παγκόσμιου πληθυσμού, ενώ οι χρήστες με πρόβληματα όρασης είναι 2,2 δισ. στο σύνολο του πληθυσμού (1 στους 4 περίπου!) όπως αναφέρει και ο ΠΟΥ.
Στη Μ. Βρετανία υπάρχει ήδη ντιρεκτίβα για μετάβαση σε βασικά στάνταρ σε σχέση με την «προσβασιμότητα» στα δημόσια σάιτ.
Αφού τους αντιγράφουμε που τους αντιγράφουμε (το Gov GR είναι αντιγραφή της πρώτης έκδοσης του Gov UK και ακόμα μοιάζει αρκετά), ας το κάνουμε σωστά τουλάχιστον…
Η δε καταγγελία που έλαβε το iEidiseis.gr για το e-bill της ΔΕΗ είναι χαρακτηριστική, παρόλο που τη διαδικασία ανέλαβε να κάνει άτομο νεαρής σχετικά ηλικίας και με γνώσεις σε τέτοια ζητήματα:
«Πρώτα δεν προχώραγε καν η διαδικασία εγγραφής στο e-bill της ΔΕΗ. Λαμβάναμε μήνυμα ότι τα στοιχεία που έχουν στο όνομα του πεθερού μου δεν ταυτίζονταν με αυτά που βάζαμε. Ποιο ήταν το πρόβλημα; Όπως είδαμε και από τον λογαριασμό, ΑΦΜ και ΑΔΤ δεν υπήρχαν. Δεν επικαιροποιούνται τα στοιχεία τους; Γιατί δεν μπορούν να το κάνουν μέσω της ΑΑΔΕ όπως γίνεται και με τις τράπεζες…
Οπότε άντε να βρεις μετά τη φόρμα να κάνεις αίτηση αλλαγής στοιχείων. Τη βρίσκουμε τελικά στο site. Η φόρμα όμως δεν υποβάλλονταν. Σου ζητάνε ένα σκασμό στοιχεία να συμπληρώσεις και όπως καταλαβαίνεις είναι φοβερά εκνευριστικό να γράφεις ξανά και ξανά τη φόρμα με σκοπό να υποβληθεί. Και φυσικά απαιτούν σκαναρισμένη ταυτότητα (άρα πρέπει να έχει σκάνερ ή smartphone ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος)… Στο τέλος εγκατέλειψα αφού η φόρμα απλά ξαναφόρτωνε χωρίς κάποιο μήνυμα λάθους. Για την ιστορία, αναφέρουν ότι η διαδικασία μπορεί να γίνει τηλεφωνικά. Κάλεσε ο πεθερός και τον παρέπεμψαν στην φόρμα στο σάιτ (που δεν δούλευε).
Δοκίμασα τη φόρμα διόρθωσης στοιχείων μετά από 1 εβδομάδα. Αυτή τη φορά δούλεψε (με μήνυμα επιτυχούς υποβολής της φόρμας) και η αλλαγή έγινε μετά από 2 μέρες.
Εφόσον λοιπόν τα στοιχεία είναι πλέον ενημερωμένα, πάω να κάνω την εγγραφή στο e-bill. Βάζω όλα τα σχετικά στοιχεία, γίνεται ταυτοποίηση με SMS και email και πάω να λογκάρω. Αδύνατο. Μήνυμα σφάλματος ζητάει να “συμπληρωθεί ο λογαριασμός συμβολαίου”, στοιχείο το οποίο δεν υπήρχε ούτε στη φόρμα εγγραφής του e-bill και φυσικά ΔΕΝ είναι κάτι που ζητείται κατά το login στο e-bill.
Καλώ στο τηλέφωνό τους (800-900-1000). Προς τιμή τους δεν άργησε να απαντήσει κάποιος. “Τεχνική υποστήριξη” e-bill έλεγε το αυτοματοποιημένο σύστημα. Η ευγενέστατη εκπρόσωπος ωστόσο δεν μπορούσε να βοηθήσει (δεν είχε δικαιοδοσία όπως είπε). Άρα προς τι η “τεχνική υποστήριξη”; Για να σε παραπέμψουν και πάλι στο σάιτ της ΔΕΗ; Εν προκειμένω μου ζήτησε να στείλω email στο ebill@dei.gr περιγράφοντας το όλο θέμα από την αρχή… Όπως και έκανα.
Είμαστε πλέον στις 10+ μέρες και ακόμα δεν μπορούμε να λογκάρουμε.
Και τα ερωτήματα είναι απλά:
1. Είναι “εύκολο” το ελληνικό ίντερνετ για χρήστες μιας ηλικίας και άνω; Ένας άνθρωπος που ΔΕΝ είναι εξοικειωμένος με το ίντερνετ και την εγγραφή σε υπηρεσίες, 50-60 χρονών και άνω, πως θα ανταπεξέλθει σε όλο αυτό.
2. Είναι εύχρηστα τα σάιτ των ΔΕΚΟ και του Δημοσίου; »