Διαδικτυακά μαθήματα για τους μαθητές των ακριτικών νησιωτικών ή ορεινών περιοχών όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης σχολείου, προβλέπουν τα νέα σχέδια της κυβέρνησης τα οποία θα παρουσιαστούν σήμερα με την ονομασία «Το νέο ψηφιακό Σχολείο», ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη, στο ημερήσιο Γυμνάσιο Ριζωμάτων Ημαθίας.
Ανάμεσα στα άλλα το ψηφιακό Σχολείο περιλαμβάνει: Το ψηφιακό Φροντιστήριο. Η πρώτη πιλοτική φάση θα αφορά σε δύο μαθήματα: τα Νέα Ελληνικά και τα Μαθηματικά του Γυμνασίου.
Από το Σεπτέμβριο 2024, η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ψηφιακού Φροντιστηρίου θα εφαρμοστεί σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σχεδιάζεται η δημιουργία μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας μετασχολικής διαδικτυακής υποστήριξης μαθητών η οποία θα περιλαμβάνει:
- Βιντεομαθήματα. Μαθήματα σε πραγματικό χρόνο (ζωντανά).
- Υλικό για την αυτοαξιολόγηση και την αυτοματοποιημένη ανατροφοδότηση μαθητών.
- Εξατομικευμένη υποστήριξη μέσω της οποίας οι μαθητές θα επικοινωνούν μέσω chat με εκπαιδευτικούς για να επιλύουν απορίες. Επίσης Διαδικτυακά μαθήματα για τους μαθητές ακριτικών νησιωτικών περιοχών που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης Σχολείου.
Όλα τα υπηρεσιακά έντυπα όπως το απουσιολόγιο, το βιβλίο ύλης, οι βαθμολογίες θα ψηφιοποιηθούν δημιουργώντας και τις αντίστοιχες πλατφόρμες ενημέρωσης και αλληλεπίδρασης με τα σχολεία. Ταυτόχρονα θα επανασχεδιάζεται η πλατφόρμα MySchool και το σύνολο των ψηφιακών υπηρεσιών διοίκησης που λειτουργούν σε σχολεία και διευθύνσεις εκπαίδευσης.
Ψηφιακές Υπηρεσίες για κηδεμόνες μαθητών (eParents)
Αφορά μια νέα πλατφόρμα που στόχο έχει να δώσει στον πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό «παράθυρο» στα σχολικά δρώμενα. Θα υλοποιηθούν οι παρακάτω θεματικές:
- 1. Ανακοινώσεις και ειδοποιήσεις: Θα αποτελέσει το επίσημο ψηφιακό κανάλι ενημέρωσης του κηδεμόνα από το σχολείο.
- 2. Δραστηριότητες: Αφορά στο ημερολόγιο του σχολείου και της τάξης με δυνατότητα δήλωσης συμμετοχής σε εκδηλώσεις, περιπάτους, εκδρομές κ.λπ.
- 3. Ο μαθητής: Αφορά στην παρακολούθηση των επιδόσεων, της βαθμολογίας, απουσίες, καθώς και συμβουλευτικές υπηρεσίες ψυχολογικής υποστήριξης.
- 4. Η μελέτη: Πιο συγκεκριμένα αφορά στην ενημέρωση σε σχέση με την ύλη που καλύφθηκε στην τάξη και τις εργασίες που έχουν ανατεθεί στο μαθητή.
- 5. Ο καθηγητής: Με στόχο τον προγραμματισμό συνάντησης ή τη δυνατότητα online επικοινωνίας μέσω της πλατφόρμας σε επιλεγμένες ώρες.
- 6. Δίκτυο κηδεμόνων: Με στόχο την επικοινωνία μεταξύ κηδεμόνων και την υποστήριξη ομάδων σε επίπεδο σχολείου και τάξης.