Ραγδαία άνοδο καταγράφουν τα τροχαία δυστυχήματα στους δρόμους μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, όταν οι άνθρωποι άρχισαν και πάλι να κυκλοφορούν.
Συγκεκριμένα, τα στατιστικά αναφέρουν αύξηση τροχαίων 140%,νεκρών 52,2%, βαριά τραυματιών 28,6% και ελαφρά τραυματιών 140,7%.
Εντωμεταξύ, κατά τη διάρκεια της καραντίνας παρατηρήθηκε μείωση των τροχαίων κατά 54% και των νεκρών κατά 50%.
Παράλληλα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΑΝΤ1, εκτός από το κόστος της ανθρώπινης ζωής, το οικονομικό κόστος για τη χώρα είναι τεράστιο, ξεπερνώντας τα 2 δισεκ. ευρώ τον χρόνο.
Κάθε χρόνο, χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο 2.500 άτομα, όσο δηλαδή… μία κωμόπολη, ενώ τραυματίζονται 30.000.
Βασικότερες αιτίες είναι οι υψηλές ταχύτητες, οι επικίνδυνοι ελιγμοί, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση κόκκινου ή στοπ, καθώς και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας η κράνους.
Το 2020 οι νεκροί στην άσφαλτο ξεπέρασαν τους 18.000 και μόνο στην Ελλάδα καταγράφηκαν 579.
Ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2030 οι θάνατοι από τροχαία να μειωθούν στο μισό.