Ελλάδα

Ηλεκτρικός: Στη «σέντρα» η ΣΤΑΣΥ από εργαζόμενους – «Ελλείψεις και καμία εκπαίδευση για εκκένωση»

«20 χρόνια οδηγός και δεν έχω κάνει καμία άσκηση». Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ για τον Ηλεκτρικό και τα ζητήματα πυρασφάλειας και εξαερισμού.

Νέες σοβαρές καταγγελίες για την ασφάλεια των πολιτών που μετακινούνται με τον Ηλεκτρικό έρχονται στο φως της δημοσιότητας από εργαζόμενους στη ΣΤΑΣΥ, οι οποίοι χτυπούν το καμπανάκι του κινδύνου.

Οι αναφορές για τον σταθμό «Ομόνοια»

Ειδικότερα, μιλώντας στην ΕΡΤ το πρωί της Τρίτης (21/3), το μέλος της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, Δημήτρης Γουρτής αναφέρθηκε στις καταγγελίες για τον εξαερισμό στον σταθμό «Ομόνοια». «Στην Ομόνοια έχουμε αναφορά από τους σταθμάρχες ότι δεν λειτουργεί ο εξαερισμός. Έχουν κάνει ήδη αρκετές αναφορές και η διοίκηση επιμένει ότι λειτουργούν» τόνισε.

Καμία εκπαίδευση για εκκενώσεις: «20 χρόνια οδηγός και δεν έχω κάνει καμία άσκηση»

Συνεχίζοντας, ο κ. Γούρτης επισήμανε ότι το κύριο πρόβλημα που πρέπει να αναδειχθεί είναι οι μεγάλες ελλείψεις προσωπικού που υπάρχουν στη ΣΤΑΣΥ. «Είναι ένα κυρίαρχο κατ’ εμένα πρόβλημα, διότι όσο περνά ο καιρός το προσωπικό γερνάει, κουράζεται και αυτό το πράγμα αυξάνει τις πιθανότητες να έχουμε κάποιο συμβάν. Επίσης δεν έχουν γίνει εκπαιδεύσεις για εκκένωση συρμών και σταθμών σε περίπτωση εκτάκτων αναγκών». πρόσθεσε.

«Εγώ προσωπικά έχω 20 χρόνια που είμαι οδηγός. Δεν έχω κάνει καμία άσκηση για να καταλάβετε, για να πάρετε μια τάξη μεγέθους. Μία φορά μου έχουν δείξει τις εξόδους κινδύνου όταν πρωτοδιορίστηκα και έκτοτε δεν έχει γίνει κάτι άλλο και να σκεφτούμε ότι έχει αποχωρήσει προσωπικό που ενδεχομένως να είχε κάποιες γνώσεις. Έχουν έρθει κάποιοι λίγοι, πολύ λίγοι καινούριοι συνάδελφοι, οι οποίοι δεν γνωρίζω αν έχουν εκπαιδευτεί σε τέτοια ζητήματα εκκενώσεων κλπ» υπογράμμισε.

«Καρφιά» για τη διαρροή θαλασσινού νερού σε σταθμούς του Μετρό στον Πειραιά

Παράλληλα, σχολιάζοντας τις αναφορές για διαρροή θαλασσινού νερού στη γραμμή 3 του Μετρό στον Πειραιά, ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, Παναγιώτης Κοντογιάννης τόνισε ότι βιάστηκαν να κάνουν εγκαίνια και να κόψουν κορδέλες.

«Τα συστήματα που έχουν εγκαταστήσει κάτω έχουν εμφανίσει από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας πρόβλημα. Το δεύτερο πρόβλημα που έχουμε είναι ότι δεν στελεχώθηκαν επαρκώς οι σταθμοί με προσωπικό. Προσπαθούμε με 850 άτομα οργανικά κενά να στελεχώσουμε τρεις παραπάνω σταθμούς χωρίς παραπάνω συρμούς, χωρίς παραπάνω ανθρώπους. Όλα αυτά είναι δύσκολα», είπε.

ΣΤΑΣΥ για Ηλεκτρικό: Λειτουργούν κανονικά η πυρασφάλεια, ο εξαερισμός και ο φωτισμός

Απαντώντας στις καταγγελίες εργαζομένων για τον Ηλεκτρικό, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εξέδωσε ανακοίνωση, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι ολόκληρο το μήκος της σήραγγας, καθώς και στους σταθμούς είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί πυροσβεστικό δίκτυο εφοδιασμένο με σύστημα πυρανίχνευσης καθώς και είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν αυτόματα συστήματα αερισμού αλλά και επαρκής φωτισμός κατά μήκος του υπόγειου τμήματος.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ έχει ως εξής:

«Σε συνέχεια των δημόσιων αναφορών, σχετικά με τη λειτουργία του δικτύου της Γραμμής 1 και ειδικότερα του τμήματος Μοναστηράκι – Αττική και με στόχο την υπεύθυνη ενημέρωση του επιβατικού κοινό, η ΣΤΑ.ΣΥ επισημαίνει τα ακόλουθα:

  • Σε ολόκληρο το μήκος της σήραγγας, καθώς και στους σταθμούς είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί πυροσβεστικό δίκτυο εφοδιασμένο με σύστημα πυρανίχνευσης.
  • Αυτόνομα συστήματα αερισμού είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν στην υπόγεια σήραγγα, ενώ στα σημεία διασύνδεσης με τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό η λειτουργία του συστήματος είναι σε φάση περαιτέρω ενίσχυσης.
  • Στον σταθμό ΟΜΟΝΟΙΑ είναι εγκατεστημένο σύστημα αερισμού και κλιματισμού. Το σύστημα αερισμού είναι σε λειτουργία και επαρκές για την απαγωγή, εάν απαιτηθεί, καπνού από τις αποβάθρες. Το σύστημα κλιματισμού είναι σε διαδικασία συντήρησης, ώστε να είναι διαθέσιμο πριν το καλοκαίρι.
  • Κατά μήκος του υπόγειου τμήματος υπάρχει επαρκής φωτισμός με φωτιστικά τοποθετημένα, τόσο στο μέσο, όσο και στα πλευρικά τοιχώματα. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και διακοπής λειτουργίας τους, ενεργοποιείται αυτόματα εφεδρικός φωτισμός ασφαλείας. Επιπλέον, κατά μήκος του υπόγειου τμήματος μεταξύ των σταθμών ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ – ΑΤΤΙΚΗ υπάρχουν έξοδοι διαφυγής ανά 250μ. περίπου, με την απαιτούμενη σήμανση, για να κατευθύνει το επιβατικό κοινό προς αυτές. Οι έξοδοι διαφυγής απελευθερώνονται και χειροκίνητα από το εκπαιδευμένο προσωπικό της ΣΤΑ.ΣΥ, είναι όμως και τηλεχειριζόμενες από το Κέντρο Ελέγχου. Επιπλέον, οι σχάρες των εξόδων διαφυγής βοηθούν και στον αερισμό της σήραγγας.
  • Το 2022 για τη γραμμή 1 εκπαιδεύτηκαν σε θέματα ασφαλούς εργασίας επί ή πλησίον της τροχιάς 140 εργαζόμενοι στις τεχνικές υπηρεσίες και 20 οδηγοί Συρμών και εντός του 2023 αναμένεται η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης 80 ακόμη ηλεκτροδηγών. Επιπλέον, έχει προγραμματιστεί η επανεκπαίδευση των οδηγών συρμών σε θέματα υγείας και ασφάλειας επί της εργασίας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Δίκη Άλκη Καμπανού: Ξέσπασε με δύο λέξεις η μητέρα του στους δολοφόνους
Νέα στοιχεία για τη «Μαρία Τσάλλα»: Γιατί επέλεξε το Παγκράτι ως «βάση» η κατάσκοπος από τη Ρωσία
Chevron Right