Ελλάδα

Canadair CL-215: Οι 10 μοιραίες πτήσεις από το 1977 – 12 συνολικά οι νεκροί

Το πρώτο δυστύχημα με Canadair CL-215 σημειώθηκε το 1977 στα Ίσθμια Κορινθίας, δύο χρόνια μετά την παραλαβή του.

Συνολικά 10 ατυχήματα ή δυστυχήματα έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα με πυροσβεστικά αεροπλάνα τύπου Canadair CL-215, από τον Δεκέμβριο του 1975, όταν εντάχθηκαν για πρώτη φορά στην 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών, στην 112 Πτέρυγα Μάχης, με βάση την Ελευσίνα.

Συνολικά έχουν χάσει τη ζωή τους, συμπεριλαμβανημένων και του 34χρονου χειριστή Χρήστο Μουλά και του 27χρονου συγκυβερνήτη, Περικλή Στεφανίδη, οι οποίοι έχασαν χθες τη ζωή τους μετά το τραγικό δυστύχημα στην Κάρυστο, 12 άνθρωποι.

Αναλυτικά οι 10 μοιραίες πτήσεις από το 1977 μέχρι σήμερα:

  • 26 Μαΐου 1977: Ίσθμια Κορινθίας – 3 Νεκροί
  • 18 Ιουλίου 1978: Κρατικός Αερολιμένας Ιωαννίνων – 0 νεκροί
  • 9 Μαρτίου 1984: Αεροπορική Βάση Ελευσίνας – 3 νεκροί
  • 10 Σεπτεμβρίου 1992: Κεχριές – 0 νεκροί
  • 22 Αυγούστου 1993: Άνω Ροδίνη Αχαΐας – 2 νεκροί
  • 15 Ιουλίου 2000: Αργαλαστή Μαγνησίας – 2 νεκροί
  • 6 Ιουλίου 2006: Νέα Μάκρη – 0 νεκροί
  • 17 Ιουλίου 2015: Νεάπολη Λακωνίας – 0 νεκροί
  • 26 Ιουνίου 2016: Δερβενοχώρια  – 0 νεκροί
  • 25 Ιουλίου 2023: Κάρυστος – 2 νεκροί

Τα χαρακτηριστικά του CL-215

Σύμφωνα με την Πολεμική Αεροπορία η κύρια αποστολή του είναι η αεροπυρόσβεση, αλλά χρησιμοποιείται και σε αποστολές έρευνας και διάσωσης.

Έχει τη δυνατότητα λήψης 5.000 λίτρων νερού σε δώδεκα δευτερόλεπτα. Φέρει δίχρωμη παραλλαγή με κίτρινο και κόκκινο χρώμα.

Τα CL-215 έχουν δυνατότητα προσθαλάσσωσης σε λίμνες ή θάλασσα με σκοπό την πλήρωση των δεξαμενών τους με νερό. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί επιβραδυντικό υγρό.

Μια σχετικά άγνωστη πτυχή του επιχειρησιακού έργου του αεροσκάφους είναι η έρευνα και η διάσωση. Μπορεί να προσθαλασσωθεί και να περισυλλέξει ναυαγούς με τη βοήθεια λέμβου που μεταφέρεται στην άτρακτο. Μέχρι την εμφάνιση του ελικοπτέρου αυτός ήταν άλλωστε ο μόνος τρόπος διάσωσης από αέρος, αποστολή που αναλάμβαναν στο παρελθόν οι αεράκατοι.

Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:

  • Πλήρωμα: 2
  • Κινητήρες: 2 εμβολοφόροι κινητήρες PRATT AND WHITNEY R-2800CA3, 2100 SHP
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 28.60μ
  • Μήκος: 19.82μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 350χλμ την ώρα

Τα CL-215 στην Ελλάδα

Τα CL-215 υπηρετούν από την 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών στην 112 Πτέρυγα Μάχης – Αεροπορική Βάση Ελευσίνας.

Η 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών (355ΜΤΜ) έχει ως αποστολή τη διεξαγωγή επιχειρήσεων Αεροπυρόσβεσης στην ελληνική επικράτεια, καθώς και την εκτέλεση αποστολών Έρευνας – Διάσωσης.

Τον Δεκέμβριο του 1975, προστέθηκαν στη Μοίρα τα πέντε πρώτα αεροσκάφη CL-215 και παράλληλα, στις 22 Δεκεμβρίου 1975 μετονομάζεται από 355 Μοίρα Μεταφορών σε 355ΜΤΜ. Η Μοίρα άρχισε να μετέχει στην από αέρος κατάσβεση πυρκαγιών για τη διάσωση του δασικού πλούτου της χώρας επ’ ωφελεία του Υπουργείου Γεωργίας.

Το 1996, η Μοίρα παρέλαβε τέσσερα αεροσκάφη CL-215 από τη Γιουγκοσλαβία, ενισχύοντας το στόλο της.

Στις 30 Ιανουαρίου 1999, παρελήφθη το πρώτο αεροσκάφος CL-415, ως προπομπός ενός στόλου δέκα αεροσκαφών και τον Αύγουστο του ίδιου έτους, τα νεοπαραληφθέντα αεροσκάφη συμμετείχαν στην κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς των διυλιστηρίων Turpas της Τουρκίας.

Το καλοκαίρι του 2000, η Μοίρα συμμετείχε στην κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς της Κύπρου με δύο αεροσκάφη CL-415. Παρόμοια αποστολή επαναλήφθηκε και το 2001.

Τον Μάιο του 2003, λόγω του μεγάλου όγκου προσωπικού και μέσων που διέθετε τότε η Μοίρα, αποφασίστηκε, από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο διαχωρισμός της σε τρεις νέες Μοίρες (355ΜΤΜ, 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων & Αεροπυρόσβεσης και Μοίρα Συντήρησης Αεροσκαφών), οπότε και αποχωρίστηκε τα αεροσκάφη CL-415.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Κλέαρχος Μαρουσάκης: Ραγδαία αλλαγή του καιρού στην Αττική από απόψε
Hellenic Train: Ανατροπή στα δρομολόγια 1534 και 1539 στη γραμμή Αθήνα - Χαλκίδα, πώς θα γίνουν
Chevron Right