Auto - Moto

Θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας: Η τεράστια καινοτομία για μεγαλύτερη οικονομία

Οι καινοτόμες θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας ζεσταίνουν τα σώματα των επιβατών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και εξοικονομούν ενέργεια, επειδή δεν χρειάζεται θέρμανση το εσωτερικό του οχήματος.

H γερμανική εταιρεία ZF παρουσίασε στην έκθεση ηλεκτρονικών CES του Λας Βέγκας τις πρώτες θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας, που προσφέρουν πολλαπλά οφέλη κυρίως στα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ουσιαστικά πρόκειται για συμβατικές ζώνες ασφαλείας με ενσωματωμένα τέσσερα πολύ λεπτά θερμαινόμενα μεταλλικά νήματα διατομής 0,4 χιλιοστών. Χάρη σε αυτά τα συρματάκια θερμαίνεται η ζώνη ασφαλείας σε μόλις δύο λεπτά από τους -5 βαθμούς Κελσίου στους 40 βαθμούς Κελσίου, ζεσταίνοντας ευχάριστα το σώμα του επιβάτη, ενώ η χρήση της συγκεκριμένης ζώνης είναι ίδια όπως και μιας συμβατικής.

iheatbelt2

Η θερμαινόμενη ζώνη έχει ενσωματωμένα 4 λεπτά μεταλλικά νήματα διατομής 0,4 χιλιοστών

Η καινοτόμα ζώνη ασφαλείας δημιουργεί με αυτόν τον τρόπο ιδανικές συνθήκες ασφαλούς οδήγησης και ένα ευχάριστο κλίμα κατά τις μετακινήσεις με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ ταυτόχρονα εξοικονομεί ενέργεια και αυξάνει σημαντικά την αυτονομία του. Αυτό συμβαίνει επειδή στα ηλεκτρικά οχήματα δεν παράγει θερμότητα ο κινητήρας, όπως συμβαίνει με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, οπότε πρέπει να κερδίσουν την απαιτούμενη ενέργεια με πρόσθετα συστήματα. Αυτά καταναλώνουν με τη σειρά τους ηλεκτρική ενέργεια και μειώνουν την αυτονομία του ηλεκτροκίνητου οχήματος.

Αύξηση της μέσης αυτονομίας κατά 15%

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο εξέλιξης του τμήματος ζωνών ασφαλείας της ZF, Μπιορν Κραφτ, «όταν είναι το αυτοκίνητο κρύο, καταναλώνει το σύστημα κλιματισμού γύρω στις 5 έως 6 κιλοβατώρες, μέχρι να πιάσει ο θάλαμος επιβατών μία ευχάριστη θερμοκρασία για τους επιβάτες». Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που καταναλώνει 20 κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα αντιστοιχούν κατά συνέπεια οι 5 κιλοβατώρες για τη λειτουργία του κλιματισμού στο ένα τέταρτο της συνολικής ενέργειας και ισοδυναμούν με 25 χιλιόμετρα χαμένης αυτονομίας.

iheatbelt3

Οι νέες ζώνες χρειάζονται το πολύ δύο λεπτά μέχρι να ζεστάνουν ιδανικά τα σώματα των επιβατών

Η ΖF έχει υπολογίσει, ότι οι θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας θα συμβάλλουν σε μία μέση αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της τάξης του 15% και μάλιστα με αμελητέα επιβάρυνση στην τελική τιμή του αυτοκινήτου.

Τέλος τα χοντρά ρούχα μέσα στο αυτοκίνητο

Η καινοτόμα ζώνη θα αλλάξει επίσης τις οδηγικές μας συνήθειες προς το ασφαλέστερο. Είναι γνωστό, ότι μία ζώνη ασφαλείας προστατεύει ιδανικό, μόνον όταν εφαρμόζει τέλεια πάνω στο σώμα. Το χειμώνα όμως βλέπουμε αρκετούς οδηγούς και επιβάτες, που φορούν χοντρά μπουφάν για να ζεσταθούν μέσα στο κρύο αυτοκίνητο, οπότε δεν πιάνει η ζώνη σωστά πάνω τους. Με τη θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας αντιμετωπίζεται το πρόβλημα γρήγορης θέρμανσης ιδανικά και χωρίς σπατάλη ενέργειας, επειδή δεν θα χρειάζεται να φοράμε βαριά ρούχα μέσα στο κρύο αυτοκίνητο.

Η εξέλιξη της θερμαινόμενης ζώνης ασφαλείας έχει ολοκληρωθεί και είναι πλέον έτοιμη να περάσει σε φάση παραγωγής, εφόσον δημιουργηθούν προηγουμένως οι κατάλληλες υποδομές. Η κατασκευάστρια εταιρεία ZF διαπραγματεύεται αυτό το διάστημα με ορισμένες ενδιαφερόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες και εκτιμά, ότι τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα εξοπλίζονται με θερμαινόμενες ζώνες, θα κυκλοφορήσουν γύρω στο 2025.

Μία θερμική κάμερα απεικονίζει τη λειτουργία της θερμαινόμενης ζώνης ασφαλείας της ZF.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Διακοπή ρεύματος σήμερα 26/1 σε περιοχές της Αττικής - Οι ώρες
Κακοκαιρία στην Αθήνα: Πότε θα έρθουν καταιγίδες – Live η πορεία
Chevron Right