Ελλάδα

Με ρομπότ και δύτες οι έρευνες για τον κυβερνήτη του Phantom – Η μοιραία στροφή πριν από τη συντριβή

Ημέρα πένθους για την Πολεμική Αεροπορία που θρηνεί τον χαμό του 29χρονου υποσμηναγού. Η συγκλονιστική μαρτυρία πιλότου: «Είδα μία έκρηξη και φωτιά μέσα στη θάλασσα».

Άκαρπες οι έρευνες, μέχρι στιγμής, για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του F-4 Phantom, Ευστάθιου Τσιτλακίδη στα νερά του Κυπαρισσιακού Κόλπου, όπου κατέπεσε την Τρίτη το μοιραίο αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, παρασύροντας στον θάνατο τον υποσμηναγό Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα.

Οι έρευνες συνεχίζονται δια νερού και αέρα, ωστόσο στην περιοχή βρέχει από το πρωί, ενώ οι καιρικές συνθήκες αναμένονται να δυσκολέψουν όσο περνούν οι ώρες. 

Προς το παρόν τα αίτια της πτώσης του F-4 παραμένουν άγνωστα, με όλα τα ενδεχόμενα να είναι ανοιχτά. 

Χθες, μιλώντας στο δελτίο του Star, ο πιλότος του δεύτερου Phantom που πετούσε μαζί με το μοιραίο μαχητικό κατά τη διάρκεια της άσκησης, αποκάλυψε τις συνθήκες της πτώσης του F-4. 

Όπως ανέφερε, το μοιραίο συνέβη κατά τη διάρκεια μίας παρατεταμένης στροφής κι ενώ πετούσαν σε ύψος 300 ποδών.

«Γύρισα το κεφάλι μου να δω τον No2, αλλά δεν τον είδα. Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα», δήλωσε ο πιλότος.

Άλλωστε, η συγκεκριμένη άσκηση που πραγματοποιούσε το ζεύγος των μαχητικών, ήταν μια δύσκολη άσκηση χαμηλών τακτικών στροφών, που συνήθως γίνεται σε ύψος ως 100 μέτρων.

Στην άσκηση αυτή με τις πτήσεις και τους ελιγμούς σε χαμηλό υψόμετρο, οι πιλότοι των αεροσκαφών προσπαθούν να αποφύγουν τα εχθρικά ραντάρ, με το περιθώριο αντίδρασης των χειριστών να είναι μηδενικό.

1.000 μέτρα το βάθος στο σημείο των ερευνών

Παρ’ όλη την κινητοποίηση των Αρχών για την αναζήτηση του σμηναγού κατά τη διάρκει της νύχτας, οι έρευνες ήταν άκαρπες.

Προκειμένου να βλέπουν τον τόπο έρευνας, ένα C-130 έριχνε φωτοβολίδε,ς με τις οποίες φώτιζε την περιοχή και βοηθούσε τα πλωτά μέσα του Λιμενικού, ενώ ελικόπτερα Super Puma και S-70 εναλλάσσονταν μεταξύ τους.

Στις έρευνες πλέον συμμετέχουν ένα Sikorsky S-70, ένα super puma, αλλά και ένα ειδικό ρομπότ που πηγαίνει μέχρι τα 100 μέτρα, όμως όπως λένε οι ντόπιοι, το σημείο στο οποίο γίνονται οι έρευνες έχει τεράστιο βάθος που φτάνει στα 1.000 μέτρα, οπότε αν το αεροσκάφος είναι εκεί, είναι σαν να ψάχνουν ψύλλους στ’ άχυρα…

Παράλληλα συνεχίζουν την έρευνα και δύτες.

Το χρονικό της τραγωδίας

Τα δυο F-4 Phantom απογειώθηκαν στις 10:15 το πρωί, για την εκπαίδευση των ιπταμένων στη ναυτιλία σε χαμηλό ύψος μέχρι τα 300 πόδια, δηλαδή περίπου 100 μέτρα πάνω από ξηρά και θάλασσα.

Άγνωστο γιατί, το ένα βομβαρδιστικό κατέπεσε στις 10:30 από χαμηλό ύψος στα νερά του Κατάκολου, μόλις 8 ναυτικά μίλια από την ακτή του κόλπου και 25 από την αεροπορική βάση της Ανδραβίδας.

Σημειώνεται ότι τα F-4 Phantom ανήκουν στην 2η γενιά αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, επιχειρούν από την 117 πτέρυγα μάχης και ανήκουν στην 338 μοίρα «Άρης». Παρά τα χρόνια τους από το 1974, παραμένουν σε επιχειρησιακή κατάσταση και μετέχουν σε όλες τις ασκήσεις, εθνικές και συμμαχικές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Η Κρήτη ψηφίζει ΣΥΡΙΖΑ: 9,5% μπροστά από τη ΝΔ, σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση
Τάκης Θεοδωρικάκος: Αποσταθεροποίηση
Chevron Right