Θλίψη προκαλούν οι εικόνες από το πλοίο «Αίολος Κεντέρης», το άλλοτε καμάρι της εταιρείας ΝΕΛ, το οποίο σαπίζει ημιβυθισμένο στο θαλάσσιο νεκροταφείο του λιμένα της Αουγκούστα, στη Σικελία.
Το πλοίο βρίσκεται εκεί από τον Νοέμβριο του 2016, ενώ η εισροή του θαλασσινού νερού στα ενδότερά του το έχει μετατρέψει σε ένα «σπίτι» για ψάρια.
Το «διαμάντι» του Αιγαίου, το ταχύτερο πλοίο της εποχής του, που έφθανε τους 43 κόμβους και δημιουργούσε τόσο μεγάλα κύματα σαν ένα… μίνι τσουνάμι, πλέον είναι ένα πλοίο-φάντασμα, έπειτα από τη χρεοκοπία της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου. Οι εικόνες μέσα από το εγκαταλειμμένο πλοίο κόβουν την ανάσα.
@kylesthenix The Jewel of the Aegean, the fastest high speed ferry of its time, reached speeds of 43 knots and created waves so large that it would injure nearby beachgoers. Its prolific history was plagued with omens, and it reached its final resting place in Augusta Bay, Sicily, after NEL Lines went bankrupt and the ship was seized for a debt of 5 million euro. #abandoned #aeoloskenteris #cruiseship #ferry #tragedy #shipwreck #documentary #kylesthenix ♬ ICARUS – Orchestral Version – Tony Ann
Η ιστορία του πλοίου «Αίολος Κεντέρης»
Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2000 στο γαλλικό ναυπηγείο Alsthom Leroux Naval S.A. Ήταν το ένα από τα τρία επιβατηγά-οχηματαγωγά «υπερταχύπλοα» που παρήγγειλε η ΝΕΛ. Τα άλλα δύο ήταν το «Αίολος Εξπρές ΙΙ» (αργότερα «Αίολος Κεντέρης ΙΙ») και το «Αίολος Εξπρές» (Αργότερα «Αίολος Κεντέρης Ι»).
Με την παραλαβή του, το πλοίο έγινε η ναυαρχίδα της εταιρείας και θεωρήθηκε τότε το γρηγορότερο πλοίο που έκανε δρομολόγια στο Αιγαίο. Δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Λέσβος. Αν και στην αρχή θεωρήθηκε επιτυχές, τελικά όμως άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα, όπως παράκτιες ζημιές και απώλειες από τα απόνερα και προβλήματα από τους κινητήρες, κατασκευής Pielstick.
Παρόλο που ήρθε κλιμάκιο από τη Γαλλία για την επισκευή τους, τα προβλήματα παρέμειναν. Τα συχνά ατυχήματα λόγω τον απόνερων, ήταν η αφορμή, ακόμη και να προειδοποιούνται οι λουόμενοι των παραλιών της Χαλκιδικής και του Αιγαίου για τη διέλευσή του, ενώ μετά από σχετική καταγγελία αποφασίστηκε όταν περνάει από παραλίες να κινείται σε απόσταση 10 μιλίων από αυτές και με χαμηλότερη ταχύτητα.
Το 2006, αντικαταστάθηκαν οι κινητήρες του, και έτσι το πλοίο, αφού έλαβε το προσωνύμιο «Κόσμημα του Αιγαίου», δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Σαντορίνη.
Το 2007 αποφασίστηκε η πώλησή του, μαζί με το πλοίο «Παναγία Πάρου», στην Pictor Shipping SA έναντι 85 εκατ. δολαρίων, ενώ αυτά ήταν ναυλωμένα στην Ερυθρά Θάλασσα από την ίδια εταιρεία. Το πλοίο μετονομάστηκε σε «Red Sea I», ενώ δρομολογήθηκε στη γραμμή Σαφάγκα – Τζέντα, υπό τη διαχείριση της Namma Lines, συνδέοντας την Αίγυπτο με τη Σαουδική Αραβία.
Το 2016, κι ενώ είχε γυρίσει στην Ελλάδα και επανήλθε στην αρχική του ονομασία, το πλοίο ναυλώθηκε στην Ιταλία, προκειμένου να συνδέσει την Αουγκούστα με τη Βαλέτα Μάλτας. Εκεί ξεκίνησαν εργασίες ανακαίνισης, οι οποίες όμως καθυστέρησαν αρκετά, με αποτέλεσμα το πλοίο να κατασχεθεί για χρέη 5.000.000 ευρώ. Σήμερα το «κουφάρι» του βρίσκεται στην Αουγκούστα της Ιταλίας, έχοντας μεταφερθεί εκεί από τη Σαλαμίνα. Οι προσπάθειες απομάκρυνσής του από το λιμάνι, μέχρι στιγμής έχουν αποβεί άκαρπες.