Ειδικότερα, οι μαθητές του παραπάνω Λυκείου «στριμώχτηκαν» στο κτίριο που συστεγάζει το 1ο Γυμνάσιο και το 1ο ΓΕΛ της περιοχής, με δύο πρωινές εναλλάξ βάρδιες του 1ου και 2ου Λυκείου (7:45–12:20 & 12:40–4:30).
Οι μαθητές επέστρεψαν στα μαθήματα τους κατά το ωράριο αυτό -αφού «έχασαν» μία εβδομάδα λόγω των κινητοποιήσεων τους, στις οποίες συμμετείχαν με καταλήψεις μαθητές και από άλλα σχολεία του Δήμου- μετά από σχετική δέσμευση της υφυπουργού Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη, για την επίσπευση των διαδικασιών για την τοποθέτηση προκάτ αιθουσών (κοντέινερ) στο 1ο Λύκειο, για να στεγαστούν οι μαθητές του 2ου Λυκείου ωσότου αποκατασταθούν οι ζημιές στο σχολικό κτίριο.
Σημειώνεται πως την περασμένη εβδομάδα γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές καθώς και αιρετοί της Αυτοδιοίκησης έδωσαν αγωνιστικά ραντεβού έξω από το Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να διεκδικήσουν την ταχύτερη επιστροφή των μαθητών στις σχολικές αίθουσες.
Σε ανακοίνωσή του το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Γονέων Πετρούπολης, μετά την ανοιχτή συνεδρίαση του στις αρχές του μήνα σχετικά με τα προβλήματα που αναδείχθηκαν στις κτιριακές σχολικές υποδομές μετά τον πρόσφατο σεισμό του Ιουλίου, επεσήμανε χαρακτηριστικά «πως επιβεβαιώθηκαν οι ανησυχίες της Ένωσης, καθώς τα περισσότερα σχολικά κτίρια είναι παλιάς κατασκευής, και δικαιώθηκε η συνεχής εδώ και χρόνια απαίτηση, που άλλωστε αποτελεί διαρκές αίτημα της Ομοσπονδίας Γονέων, για τον προσεισμικό έλεγχο όλων των σχολείων και τη συντήρηση των κτιρίων». «Αίτημα που απευθύνονταν διαρκώς και στα αρμόδια υπουργεία και στις δημοτικές αρχές», προστίθεται στην ανακοίνωση.
Ο πρόεδρος της Ένωσης, Δημήτρης Κοντός, ενημέρωσε δε πως «η μαζική συμμετοχή μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών έχει σαν αποτέλεσμα τη δέσμευση για τοποθέτηση των λυόμενων αιθουσών ως το τέλος Οκτωβρίου», με ανάρτησή του στις 17/9.
Σημειώνεται ακόμη πως στο σύνολο τους οι επικεφαλής των παρατάξεων του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Πετρούπολης συμφωνούν πως πρέπει να ασκηθεί πίεση όχι μόνο για την άμεση προμήθεια των 20 κοντέινερ – αιθουσών αλλά και για την επισκευή του κτιρίου του 2ου Λυκείου με διαδικασίες fast track.
Ωστόσο, οι μαθητές με τους οποίους μίλησε το iEidiseis δε δηλώνουν αισιόδοξοι για την ταχεία επίλυση των ζητημάτων. Όπως υποστηρίζουν, το άγχος για όσους βρίσκονται στην Γ’ Λυκείου, και άρα προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις, είναι μεγάλο.
Την ίδια αγωνία έχουν ουσιαστικά όλοι οι μαθητές των Λυκείων που «πλήττονται» από την συγκατοίκηση και τα… τετράωρα μαθήματα (αντί ημερίσιου 7ωρου), σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία των λεγόμενων μαθημάτων κατεύθυνσης. Τυχόν «μακροημέρευση» της «λύσης», που εφαρμόζεται από τις 18/9, θα οδηγήσει αναγκαστικά σε συμπίεση της διδακτέας ύλης, υποστηρίζουν.
Γονείς που μίλησαν στο iEidiseis, κατήγγειλαν από την πλευρά τους πως κλιμάκια του Δήμου είχαν διαπιστώσει αυξημένη επικινδυνότητα στα εν λόγω σχολικά κτίρια λόγω κακής κατασκευής, προ του σεισμού. Οι ίδιοι, ενημέρωσαν πως πρόβλημα λόγω σεισμού αντιμετωπίζει και ΕΠΑΛ της περιοχής, με αποτέλεσμα μαθητές του να πηγαίνουν σε άλλο σχολείο για μαθήματα που απαιτούν εργαστήρια.
«Πολιτεία και Δήμος ολιγώρησαν»
Ο Αντώνιος Πέττας, Πρόεδρος της Γ’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας, του έκανε λόγο για «ολιγωρία των αρμόδιων αρχών», τόσο της Πολιτείας, όσο και του Δήμου, από την πλευρά του.
Μιλώντας στο iEidiseis, χαρακτήρισε το τρέχον σύστημα που εφαρμόζεται για τους μαθητές των δύο λυκείων, με τις διδακτικές ώρες των 35 λεπτών, ως ένα μέτρο «αντιπαιδαγωγικό», το οποίο «υποβαθμίζει την εκπαιδευτική – μορφωτική διαδικασία».
Διευκρίνισε δε ότι η πρόταση των ωραρίων αυτών δεν έγινε από τους εκπαιδευτικούς.
Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Πέττας τόνισε πως τα ζητήματα που ανέκυψαν έπρεπε να είχαν λυθεί πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ εξέφρασε φόβους για το ενδεχόμενο η λύση των κοντέινερ -που όπως ανέφερε κι ο ίδιος φαίνεται να τοποθετείται χρονικά στα τέλη Οκτώβρη- να οδηγήσει σε καθυστέρηση επισκευής του 2ου ΓΕΛ Πετρούπολης, λέγοντας χαρακτηριστικά: «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού».
Σε ερώτηση του iEidiseis προς το Υπουργείο Παιδείας για το χρονοδιάγραμμα επισκευής των σχολικών κτιρίων που βρέθηκαν να έχουν προβλήματα στατικότητας, η απάντηση είναι πως «αρμόδιοι για τα σχολικά κτίρια είναι οι Δήμοι» και, δευτερευόντως, το Υπουργείο Υποδομών, από όπου εκταμιεύονται οι αναγκαίοι πόροι.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κέρκυρα: Παραπάνω από 150 τα κενά στα σχολεία του νησιού