Στον ειδικό ανακριτή οδηγείται σήμερα ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που αντιμετωπίζει κατηγορίες για το δυστύχημα στα Τέμπη το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Μετά και τις καταθέσεις των δύο άλλων σταθμαρχών, του συμβασιούχου και του δεύτερου πιο έμπειρου κλείνει ο πρώτος κύκλος ανακρίσεων για το τραγικό δυστύχημα.
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ αντιμετωπίζει κατηγορίες συνυπαιτιότητας με τον σταθμάρχη που είχε βάρδια την ώρα του δυστυχήματος στα Τέμπη, και ο οποίος βρίσκεται προφυλακισμένος.
Αρνείται τις κατηγορίες που του αποδίδονται, ενώ σε ό,τι έχει να κάνει με την αναρρωτική άδεια που πήρε την επόμενη μέρα του δυστυχήματος – στοιχείο που δεν εμπεριέχεται στο κατηγορητήριο – σύμφωνα με τον δικηγόρο του, δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία, καθώς την έλαβε μεταγενέστερα και αφού έχει δώσει καταθέσεις ως μάρτυρας στην τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ αναμένεται να καταθέσει υπόμνημα 80 σελίδων, στο οποίο δηλώνει αθώος και θα υποστηρίξει πως, ενώ ήταν αυτός που έβγαλε τις βαρδιες, την τελική έγκριση έχει ο ανώτερός του.
Πρόκειται για τον διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ που σκοτώθηκε σε τροχαίο στο Λαγονήσι το μεσημέρι της περασμένης Κυριακής (26/3).
Ο επιθεωρητής βρίσκεται σε προσωρινή αργία μέχρι να επιμεριστούν οι ευθύνες από τη Δικαιοσύνη, ενώ αναμένεται να υποστηρίξει πως δεν είχε ενημερωθεί από τους τρεις σταθμάρχες της βάρδιας για την καθυστέρηση στο δρομολόγιο της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
«Αρνείται προφανώς τις κατηγορίες. Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα. Εν ευθέτω χρόνω θα εισφέρουμε πολλά στοιχεία και σίγουρο είναι ότι την Πέμπτη στην απολογία του δεν πρόκειται να κρύψει τίποτα και θα κάνει θα πει αυτά που πρέπει να πει. Η άποψη μας και επ’ αυτής της κατηγορίας είναι ότι προφανώς δεν υπάρχει ούτε αμέλεια τουλάχιστον για τον άνθρωπο αυτό» έλεγε πριν μερικές ημέρες ο δικηγόρος του Γιάννης Γλύκας.
Τι υποστήριξαν οι τρεις σταθμάρχες
Εκτός από τον νυχτερινό σταθμάρχη που βρίσκεται προφυλακισμένος, οι άλλοι δύο απογευματινοί σταθμάρχες αφέθηκαν ελεύθεροι με εγγύηση και περιοριστικούς όρους μέχρι τη δίκη.
Ο προφυλακισμένος 59χρονος σταθμάρχης βάρδιας της Λάρισας στην απολογία του είχε ρίξει μερίδιο ευθύνης τόσο στον συμβασιούχο όσο και στον μόνιμο σταθμάρχη. Είχε υποστηρίξει ότι ο πρώτος έφυγε στις 22:15 και ο δεύτερος 10 λεπτά αργότερα – αμφότεροι δηλαδή πριν τις 23.00 – αφήνοντας τον μόνο του να επιβλέψει την κίνηση των δρομολογίων.
Ο μόνιμος σταθμάρχης στην απολογία του επικαλέστηκε τον κανονισμό Κίνησης του ΟΣΕ, που αναφέρει σε παραγράφους του ότι από τη στιγμή που αναλαμβάνει ο επόμενος, την ευθύνη την έχει αυτός και όχι ο προηγούμενος σταθμάρχης και πως, εφόσον έφτασε στις 22:00 ο σταθμάρχης βάρδιας, ο μόνιμος μπορούσε να φύγει, γιατί δικαιολογείται από τον κανονισμό. Όσο για την παρέμβαση με διορθωτικό υγρό στο βαρδιόχαρτο, είπε πως έγινε για να καλυφθεί μια μουτζούρα.
Από την πλευρά του ο συμβασιούχος σταθμάρχης επισήμανε πως ήταν ενισχυτικός, δεν είχε την ευθύνη και τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών, ενώ επέμεινε στο ότι το ωράριό του ήταν 8ωρο, κάτι που ίσχυε έπειτα από προφορική συμφωνία με τον προϊστάμενό του, καθώς βάσει σύμβασης δεν μπορούσε να πληρωθεί υπερωρίες, και ότι η βάρδιά του έληγε στις 10 το βράδυ.