Ελλάδα

Rafale: Πότε έρχονται στην Ελλάδα, τι γίνεται με τα Mirage 2000-5

Μετά τις υπογραφές για τα Rafale ξεκινάει ο σχεδιασμός για την παράδοση και ένταξη του μαχητικού στην ΠΑ. Φεύγουν για Γαλλία ιπτάμενοι και μηχανικοί προκειμένου να εκπαιδευτούν. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα.

Στους ρυθμούς των Rafale κινούνται στην Πολεμική Αεροπορία μετά και την επίσημη υπογραφή της σύμβασης καθώς πλέον ξεκινάει ένας αγώνας δρόμου έτσι ώστε όλα να είναι έτοιμα για να ενταχθεί επιχειρησιακά στην Πολεμική Αεροπορία το προηγμένο μαχητικό. Πρόκειται για μια διαδικασία σύνθετη καθώς περιλαμβάνει πέραν της παράδοσης των ίδιων των μαχητικών την εκπαίδευση των ιπταμένων και των μηχανικών εδάφους με τους πρώτους να ετοιμάζουν βαλίτσες για την Γαλλία.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που αποκάλυψε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος μιλώντας στην ΕΡΤ τα πρώτα Rafale αναμένονται στην Ελλάδα τον Ιούλιο του 2021 και μέχρι το τέλος του έτους θα έχει έρθει η πρώτη εξάδα. Από εκεί και πέρα, άλλα έξι θα παραληφθούν το 2022 και τα τελευταία έξι, για να φτάσουμε συνολικά τα 18 αεροσκάφη, το 2023.

Για την απόκτηση των γαλλικών μαχητικών Rafale, ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε ότι «οι συνομιλίες ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο και πήγαμε πολύ γρήγορα γιατί έτσι έπρεπε να γίνει. Εργαστήκαμε σκληρά και βοήθησε και η γαλλική πλευρά. Υπάρχει ζωντανή η στρατηγική σχέση Ελλάδας-Γαλλίας. Δεν θα μπορούσαμε να πετύχουμε τόσο γρήγορα την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων, στην ψήφιση από τη Βουλή των συμβάσεων, στην υπογραφή των συμβάσεων και στο τελικό στάδιο που είναι η υλοποίησή τους, χωρίς τη βοήθεια των Γάλλων».

«Οι Γάλλοι έδωσαν απαντήσεις στα ερωτήματα, έλυσαν τα επιμέρους ζητήματα, που ήταν πολλά καθώς έχουμε να κάνουμε με απόκτηση μεταχειρισμένων αεροσκαφών και η διαπραγμάτευση για την καλή κατάσταση αυτών των μαχητικών δεν ήταν απλή», εξήγησε και πρόσθεσε ότι το επόμενο στάδιο «είναι η εκπαίδευση των Ελλήνων πιλότων και τεχνικών υποστήριξης των Rafale.

«Είναι αεροσκάφη προηγμένης τεχνολογίας, με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και όπλα, τα οποία κάνουν τη διαφορά στο ισοζύγιο αεροπορικής ισχύος μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας» τόνιζε ο κ.Παναγιωτόπουλος λέγοντας πώς η συμφωνία περιλαμβάνει και την υποστήριξη των μαχητικών αλλά και τον οπλισμό τους. 

Ο στόχος για τα καθηλωμένα Mirage

Η σύμβαση υποστήριξης είναι κομβικής σημασίας καθώς η έλλειψη της ήταν αυτή που καθήλωσε -αν όχι όλα- τα περισσότερα Mirage 2000-5. Πρόκειται για το γαλλικό μαχητικό που αν και φέρει τα στρατηγικά όπλα της ΠΑ η έλλειψη ανταλλακτικών τα κρατούσε καθηλωμένα στα υπόστεγα της Τανάγρας. 

Όπως είπε ο κ.Παναγιωτόπουλος αυτό το σημαντικό πρόβλημα λύνεται και στόχος είναι έχουμε μία μοίρα 24 αεροσκαφών Mirage 2000-5 πλήρως επιχειρησιακών, λειτουργικών και διαθέσιμων.

Παράλληλα, όπως επεσήμανε, «τρέχει το πρόγραμμα αναβάθμισης 84 αεροσκαφών F-16 στην εκδοχή Viper». «Φέτος, μπαίνουμε στην κρίσιμη φάση του προγράμματος, καθώς σε λίγες ημέρες το πρώτο Viper πάει στην Αμερική για να υποστεί κάποιες τελικές τεχνικές παρεμβάσεις και ακολούθως μπαίνουμε στη φάση παραγωγής 8 έως 12 αεροσκαφών κατ’ έτος από την ΕΑΒ», συμπλήρωσε.

Επιπλέον, ο κ. Παναγιωτόπουλος υπογράμμισε ότι «σε λίγες ημέρες ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην ελληνική και την ισραηλινή πλευρά για τη μετατροπή της βάσης εκπαίδευσης Ικάρων στην Καλαμάτα σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης. Σε ένα σύγχρονο κέντρο, ώστε αφενός να ικανοποιηθούν στο απόλυτο οι ανάγκες των Ικάρων για εκπαίδευση στο πτητικό αντικείμενο και αφετέρου να υπάρξει δυνατότητα προσέλκυσης πιλότων από άλλες χώρες για εκπαίδευση στη βάση της Καλαμάτας».

Οι νέες φρεγάτες και οι μνηστήρες

Για το Πολεμικό Ναυτικό, «η επόμενη μεγάλη απόφαση» είναι -σύμφωνα με τον υπουργό- η απόκτηση 4 φρεγατών και ο εκσυγχρονισμός των 4 ΜΕΚΟ. «Αυτήν τη στιγμή, αξιολογούνται προτάσεις και έχουμε ένα ευχάριστο πρόβλημα. Δεν ξέρουμε τι να πρωτοδιαλέξουμε. Έχουμε στο τραπέζι αρκετές ενδιαφέρουσες προτάσεις -κάποιες δεν έχουν ολοκληρωθεί αλλά τις αναμένουμε σύντομα- από χώρες που θέλουν να αναλάβουν αυτό το πρόγραμμα. Ζητάμε συγκεκριμένα πράγματα. Όχι μόνο να αγοράσουμε τέσσερις φρεγάτες αλλά να εξασφαλίσουμε ότι κάποιες από αυτές θα ναυπηγηθούν στην Ελλάδα -επομένως θα δουλέψουν τα ελληνικά ναυπηγεία- και επίσης, έως ότου ναυπηγηθούν, ζητάμε κάποια έτοιμα πολεμικά πλοία προκειμένου να αποτελέσουν τη λεγόμενη “ενδιάμεση λύση”. Όλο αυτό το πακέτο θα τύχει μίας πολύ προσεκτικής αξιολόγησης από το Πολεμικό Ναυτικό, που θα μας υποδείξει την καλύτερη πρόταση για να προχωρήσουμε», ανέφερε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

«Πρέπει να πάμε γρήγορα γιατί έχει χαθεί χρόνος. Πρέπει το Πολεμικό Ναυτικό να ενισχυθεί με νέες κύριες μονάδες κρούσης. Το Πολεμικό Ναυτικό έδειξε την αξία του και τη μαχητική του ικανότητα το καλοκαίρι στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να ενισχυθεί με νέα πλοία», σημείωσε.

Προσλήψεις στον στρατό ξηράς

«Η προσπάθεια ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων εκτείνεται και στον Στρατό Ξηράς» τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Ανακοινώσαμε την αύξηση της θητείας κατά τρεις μήνες προκειμένου να πετύχουμε υψηλότερο ποσοστό επάνδρωσης σε μονάδες κυρίως της παραμεθορίου. Η κύρια παρέμβαση όσον αφορά στο προσωπικό που θα έχει και προστιθέμενη αξία στην πληρότητα του προσωπικού είναι οι προσλήψεις μονίμων».

«Αυτή η προσπάθεια ξεκίνησε με την αύξηση των εισακτέων στις στρατιωτικές σχολές υπαξιωματικών και αξιωματικών. Είναι εκείνα τα στελέχη που θα επανδρώσουν αύριο τα καινούργια συστήματα. Σε αυτό το πλαίσιο, προχωράμε σε προσλήψεις επαγγελματικών οπλιτών, με σκοπό κυρίως να ενισχυθούν οι Ειδικές Δυνάμεις, το κατεξοχήν επαγγελματικό κομμάτι του ελληνικού στρατού. Και φυσικά να μειωθεί και ο μέσος όρος ηλικίας στις Ειδικές Δυνάμεις», εξήγησε.

«Σε βάθος πενταετίας αναμένουμε 15.000 νέα στελέχη από εισακτέους υπαξιωματικούς και αξιωματικούς, Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ) και Οπλίτες Βραχείας Ανακατάταξης (ΟΒΑ). Από τον επόμενο μήνα θα προχωρήσουμε σε προκηρύξεις για να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία»., συμπλήρωσε ο υπουργός για να επισμάνει: «Ακόμη και εάν έχεις τα καλύτερα αεροπλάνα και καράβια, πρέπει να στελεχώσεις με άξιο προσωπικό, ικανό να τα χειριστεί».

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Νέα πρόταση για μετακίνηση με αριθμό ταυτότητας
Μπαλάσκας: Θα ήταν ψυχασθενικό να δοθεί εντολή για παρέμβαση στο συλλαλητήριο
Chevron Right