Διεκδικήθηκε από 14 συλλέκτες και ξεπέρασε κατά πολύ την αρχική τιμή εκκίνησης. Ένα αντίγραφο του διάσημου πίνακα «Μόνα Λίζα» του Λεονάρντο ντα Βίντσι, που ο ιδιοκτήτης του επέμενε για χρόνια ότι είναι το αυθεντικό του ιδιοφυούς καλλιτέχνη, πουλήθηκε έναντι 2,9 εκατομμυρίων ευρώ σε διαδικτυακή δημοπρασία του οίκου Christie’s.
Η περίφημη «Τζοκόντα» διατηρεί αναλλοίωτο το κύρος της και το ενδιαφέρον των θαυμαστών της τέχνης.
Ο οίκος Christie’s ανακοίνωσε τη δημοπρασία την περασμένη εβδομάδα και εκτιμούσε ότι η τιμή θα κυμαινόταν γύρω στα 200.000-300.000 ευρώ.
Ο πίνακας αυτός, ήταν ψηλά ως θέμα σε εφημερίδες και ραδιόφωνα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ αφού τον αγόρασε ο Ρέιμοντ Χέκινγκ, από έναν παλαιοπώλη στη Νίκαια της Γαλλίας, τη δεκαετία του 1960.
«Εμμονή» με την αυθεντικότητα
Ο συλλέκτης υπερασπίστηκε με πάθος την αυθεντικότητα του έργου, αμφισβητώντας τους ιστορικούς τέχνης.
Στο αποκορύφωμα… θεωρούσε ότι ο πίνακας που εκτίθεται στο Λούβρο είναι το αντίγραφο και απαιτούσε από το μουσείο να αποδείξει ότι ο Ντα Βίντσι ήταν πράγματι ο ζωγράφος που τον φιλοτέχνησε!
Ο Χέκινγκ πίστευε ακράδαντα ότι είχε στην κατοχή του το αυθεντικό έργο. Θεωρούσε ότι ο πίνακας που είχε επιστραφεί στο Λούβρο το 1914, τρία χρόνια μετά την κλοπή του από τον Ιταλό Βιντσέντζο Περούτζια, ήταν πλαστός.
Μετά τον θάνατο του Ρέιμοντ Χέκινγκ το 1977, ο πίνακας παρέμεινε στην κατοχή της οικογένειάς του.
Η Μόνα Λίζα εντάχθηκε στη συλλογή του βασιλιά Φραγκίσκου Α΄ της Γαλλίας λίγο μετά το 1517. Από τις αρχές του 17ου αιώνα φιλοτεχνήθηκαν πολλά αντίγραφα του έργου, μεταξύ των οποίων και εκείνο που είχε αγοράσει ο Χέκινγκ.
https://twitter.com/CanNews24/status/1405933635627360256
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ