Η Toyota εξελίσσει ταυτόχρονα τέσσερις διαφορετικούς τύπους μπαταριών, οι οποίες θα είναι συμβατές για όλες τις κατηγορίες των ηλεκτρικών οχημάτων και θα καλύπτουν τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού για προσιτότερα αυτοκίνητα και για μεγάλες αυτονομίες χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Το αισθητά χαμηλότερο κόστος παραγωγής και η υψηλότερη αποδοτικότητα των νέων υπερμπαταριών εκτιμάται, ότι θα δώσει μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και θα πείσει μεγάλα τμήματα του αγοραστικού κοινού, τα οποία αντιμετωπίζουν ακόμη με κριτικό βλέμμα τη συγκεκριμένη τεχνολογία.
Μπαταρίες Performance
Τα πρώτα μοντέλα της Toyota με τις μπαταρίες νέας γενιάς θα κυκλοφορήσουν ήδη το 2026 και θα εφοδιάζονται με κλασικές μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης, ενώ θα προσφέρουν σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη αεροδυναμική τους και το μειωμένο βάρος τους πάνω από 800 χιλιόμετρα αυτονομία. Ουσιαστικά πρόκειται για μετεξέλιξη των μπαταριών, που τοποθετούνται σήμερα στο ηλεκτρικό Toyota bZ4X. Επίσης, οι συγκεκριμένες μπαταρίες Performance θα φορτίζονται από 10% έως 80% σε 20 λεπτά και το κόστος παραγωγής τους θα είναι 20% χαμηλότερο σε σχέση με τις σημερινές.
Μπαταρίες LFP
Γύρω στο 2027 αναμένεται να λανσάρει η Toyota μία μπαταρία τεχνολογίας LFP (λιθίου – σιδήρου – φωσφορικού άλατος), η οποία θα είναι χαμηλού κόστους και θα χρησιμοποιείται στα πιο προσιτά ηλεκτροκίνητα μοντέλα και σε οχήματα μηδενικών ρύπων με χρήση κυρίως σε αστικό περιβάλλον. Τα αυτοκίνητα της Toyota με τις φθηνότερες μπαταρίες θα προσφέρουν γύρω στα 600 χιλιόμετρα αυτονομία και θα φορτίζονται από 10% έως 80% σε μισή ώρα.
Mπαταρίες Yψηλής Αποδοτικότητας
Το διάστημα 2027 – 2028 θα δούμε στους δρόμους τα πρώτα ηλεκτροκίνητα Toyota με υψηλής αποδοτικότητας μπαταρίες ιόντων λιθίου, που θα επιτρέπουν αυτονομίες άνω των 1.000 χιλιομέτρων. Το συγκεκριμένο αποτέλεσμα θα επιτευχθεί σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη αεροδυναμική και το χαμηλότερο βάρος των αυτοκινήτων νέας γενιάς της ιαπωνικής μάρκας. Οι νέες μπαταρίες θα απαιτούν για τη φόρτισή τους από 10% έως 80% λιγότερο από 20 λεπτά και εκτιμάται, ότι θα κοστίζουν 10% φθηνότερα σε σχέση με τις Performance, που θα λανσαριστούν το 2026.
Μπαταρίες ξηρού τύπου
Οι Ιάπωνες δίνουν πλέον μεγάλο βάρος στις μπαταρίες ξηρού τύπου για τα ηλεκτρικά τους μοντέλα νέας γενιάς, αν και τις προόριζαν αρχικά για τα υβριδικά τους αυτοκίνητα. Oι μπαταρίες ξηρού τύπου διαθέτουν πιο συμπαγείς διαστάσεις, φορτίζονται γρηγορότερα και επιτρέπουν μεγαλύτερες αυτονομίες, ωστόσο μέχρι σήμερα είχαν μικρότερη διάρκεια ζωής, κάτι -που όπως φαίνεται – έλυσε με επιτυχία το τμήμα ερευνών και εξέλιξης της Toyota. Η μαζική χρήση τους θα ξεκινήσει ήδη το 2027 ή το αργότερο το 2028 και θα επιτρέπουν αυτονομίες άνω των 1.000 χιλιομέτρων, ενώ η διάρκεια φόρτισης από 10% έως 80% θα περιορίζεται στα δέκα λεπτά! Σε εξέλιξη βρίσκεται και μία ακόμη αποδοτικότερη μπαταρία ιόντων λιθίου ξηρού τύπου, χάρη στην οποία θα εκτοξεύεται η εμβέλεια των μελλοντικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Toyota έως τα 1.200 χιλιόμετρα, δηλαδή θα είναι περίπου 50% μεγαλύτερη από την αντίστοιχη των μπαταριών Performance!