Η πρώτη προσπάθεια των Κινέζων να διεισδύσουν στην ευρωπαϊκή αγορά πριν καμιά δεκαπενταριά χρόνια απέτυχε παταγωδώς. Τα κινέζικα οχήματα εκείνης της εποχής ήταν επικίνδυνα, όσον αφορά στην προστασία των επιβατών τους σε συγκρούσεις, ενώ υστερούσαν απελπιστικά σε ντιζάιν, οδική συμπεριφορά και ποιότητα κατασκευής. Τα μειονεκτήματα τους ήταν τόσο μεγάλα, ώστε δεν μπορούσαν να αντισταθμιστούν από τις σχετικά χαμηλότερες τιμές τους συγκριτικά με τους ανταγωνιστές τους από την Ευρώπη και την Άπω Ανατολή (Ιαπωνία και Νότια Κορέα).

To Seres 5 ξεκινά με τη σχετική επιδότηση από 58.500 ευρώ.
Τα δεδομένα έχουν αλλάξει όμως ριζικά, αφού η κινέζικη αγορά αυτοκινήτου είναι πλέον με διαφορά η μεγαλύτερη στον πλανήτη, στη Χώρα του Μεταξιού λειτουργούν πάμπολλες μονάδες παραγωγής ευρωπαϊκών, ιαπωνικών και αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, η κεντρική κυβέρνηση επενδύει τεράστια ποσά στην ανάπτυξη της αυτοκίνησης και η τεχνογνωσία των Κινέζων στην ηλεκτροκίνηση και στις ψηφιακές τεχνολογίες είναι κορυφαία. Σε αυτά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα θα πρέπει να προσθέσουμε το χαμηλότερο κόστος εργασίας σε σχέση με τη Δυτική Ευρώπη (όχι με την Ελλάδα), την ύπαρξη άφθονων πρώτων υλών στο υπέδαφος της Κίνας και τη στρατολόγηση κορυφαίων στελεχών καταξιωμένων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Το πολυτελές κόκπιτ του Seres 5.
Έτσι δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις για την εξέλιξη κινέζικων μοντέλων νέας γενιάς, που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τους δυτικούς ανταγωνιστές τους και επιπρόσθετα κοστίζουν και αρκετά φθηνότερα, αν και επιβαρύνονται στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ με σημαντικούς δασμούς εισαγωγής. Είναι ηλίου φαεινότερο, ότι τα επόμενα χρόνια θα δούμε να κατακλύζονται οι ευρωπαϊκοί δρόμοι από κινέζικα οχήματα και η χώρα μας δεν πρόκειται να αποτελέσει εξαίρεση.

Η κινέζικη MG τα πηγαίνει πολύ καλά στην Ελλάδα.
Η πρώτη προειδοποιητική βολή ήρθε πριν λίγους μήνες, όταν επαναλανσαρίστηκε στην Ελλάδα η μάρκα MG όχι όμως ως βρετανική εταιρεία, αλλά ως μέλος του κινέζικου ομίλου SAIC. Την αποκλειστική αντιπροσωπεία της MG στη χώρα μας ανέλαβε ο Όμιλος Συγγελίδη, που είναι πλέον και ο μεγαλύτερος στην Ελλάδα, ενώ το 2023 κατάφερε να κερδίσει η νέα κινέζικη μάρκα σε διάστημα μόλις 3,5 μηνών ένα μερίδιο της τάξης του 1,8% στο σύνολο της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου! Ήδη ακούγονται διάφορα σενάρια για την είσοδο και άλλων κινέζικων εταιρειών αυτοκινήτου στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων η Nio και η BYD για τα…μάτια της οποίας σφάζονται γνωστοί εγχώριοι επιχειρηματίες.

Το επιβλητικό SUV Voyah Free.
Η εταιρεία ΣΠΑΝΟΣ Α.Ε. πρόλαβε τους μεγάλους του χώρου και εξασφάλισε την αντιπροσωπεία δύο κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών για την Ελλάδα. Η αρχή έγινε στα τέλη του 2023 με τις πωλήσεις των πρώτων μοντέλων Seres 5 του κινεζικού ομίλου Seres Group, ο οποίος ειδικεύεται στην κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Το Seres 5 αποτελεί ένα πολυτελές SUV μήκους 4,7 μέτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 585 ίππων και εξαιρετικά γρήγορες επιδόσεις, αφού η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα. Στη χώρα μας εισάγεται η βασική έκδοση με μπαταρία χωρητικότητας 80 kWh και έως 483 χιλιόμετρα αυτονομία, η οποία κοστίζει 66.500 ευρώ και 58.500 ευρώ, αν συνυπολογίσουμε την κρατική επιδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ».

To Voyah Free προσφέρει έως 500 χιλιόμετρα αυτονομία.
Η δεύτερη κινέζικη μάρκα, που θα λανσάρει η ΣΠΑΝΟΣ Α.Ε. στην Ελλάδα είναι -σύμφωνα με πληροφορίες του ιστότοπου carandmotor.gr- η Voyah του αυτοκινητικού ομίλου Dongfeng. Αντιπροσωπείες της Voyah υπάρχουν εδώ και περίπου μια διετία σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Νορβηγία και η Ελβετία, ενώ στην Ελλάδα θα ξεκινήσει την εμπορική πορεία της με το επιβλητικό και πολυτελές SUV Free, το οποίο διαθέτει 4,9 μέτρα μήκος και κορυφαίες προδιαγραφές. Το Voyah Free θα κυκλοφορήσει το προσεχές διάστημα στη χώρα μας σε άγνωστες προς το παρόν τιμές, ενώ εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 489 ίππων και προσφέρει έως 500 χιλιόμετρα αυτονομία.