Auto - Moto

Επτά ιστορικά ονόματα αυτοκινήτων, που μπήκαν στην κατάψυξη, αλλά επέστρεψαν δριμύτερα

Οι εταιρείες αυτοκινήτων ποντάρουν στο συναίσθημα, οπότε λανσάρουν νέα μοντέλα -πολλές φορές μάλιστα ηλεκτροκίνητα- χρησιμοποιώντας τα ονόματα ιστορικών οχημάτων, που είχαν εξαφανιστεί.

Η αλήθεια είναι, ότι η ηλεκτροκίνηση θεωρείται από τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών ως ένα αναγκαίο κακό για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και την επιβίωση της ανθρωπότητας. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να αγοράζονται κατά κύριο λόγο με βάση ορθολογικά κριτήρια και δεν μπορούν να ξυπνήσουν έντονα συναισθήματα κατά την οδήγηση τους, όπως συνέβαινε με πολλά οχήματα με θερμικούς κινητήρες στο παρελθόν. Οι εταιρείες αυτοκινήτων προσπαθούν να αλλάξουν αυτή την εικόνα με διάφορους τρόπους, για παράδειγμα ορισμένα γρήγορα ηλεκτροκίνητα μοντέλα εφοδιάζονται με σύστημα, που παράγει κατά τις επιταχύνσεις ανάλογο ήχο με εκείνον ενός σπορ βενζινοκίνητου οχήματος. Μία άλλη μαρκετίστικη κίνηση είναι να βαφτίζουν αρκετές μάρκες τα νέα μοντέλα τους με τα ονόματα παλαιότερων ιστορικών αυτοκινήτων, ακόμη και αν δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Ωστόσο η επαναφορά αγαπημένων ονομάτων, που είχαν εξαφανιστεί από τον χάρτη της αυτοκίνησης, ξυπνά νοσταλγία και σίγουρα λειτουργεί θετικά για την πορεία ενός νέου μοντέλου ή ακόμη και μάρκας, όπως συμβαίνει π.χ. με την πρώην βρετανική και νυν κινέζικη MG. Οι περιπτώσεις που ακολουθούν, είναι άκρως διαφωτιστικές και αφορούν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Alfa Romeo 33 Stradale

ibackalfaromeo

Η νέα Alfa Romeo 33 Stradale βασίζεται στο πάτωμα της Maserati MC20 και ο σχεδιασμός της εμπεριέχει αρκετά ρετρό στοιχεία, που παραπέμπουν στο μοντέλο Tipo Stradale του 1967, το οποίο αποτελούσε την πινακιδάτη έκδοση ενός αγωνιστικού οχήματος. Επίσης, θα πρέπει να πούμε, ότι πριν περίπου τέσσερις δεκαετίες λανσαρίστηκε η πρώτη Alfa Romeo 33 ως διάδοχος της ιστορικής Alfasud.

ΒΜW XM

ibackbmw

Πρόκειται για μία σπάνια περίπτωση, καθώς η BMW υιοθέτησε την ονομασία ΧΜ από την κορυφαία λιμουζίνα της Citroen, η οποία είχε διαδεχθεί το 1989 τη CX. Ωστόσο ο συνδυασμός αυτών των δύο γραμμάτων κοσμεί πλέον από τα τέλη του 2022 το πανίσχυρο και επιβλητικό Plug – in υβριδικό SUV της μάρκας BMW M GmbH.

Fiat 600 Electro

ibackfiat

Το όνομα ‘’Seicento’’ (‘’Εξακοσαράκι’’) έχει μακρά ιστορία στη Fiat, καθώς το πρώτο Fiat 500 κατέκλυσε από το 1955 την ιταλική αγορά, ενώ κατασκευαζόταν επίσης με την άδεια της μητρικής εταιρείας στην Ισπανία και την πρώην Γιουγκοσλαβία. Το 1998 βαφτίστηκε ο διάδοχος του μικρού Cinquecento αρχικά Seicento και αργότερα 600. Τώρα επιστρέφει το επιτυχημένο τριψήφιο νούμερο δριμύτερο, καθώς έτσι ονομάζεται το νέο μικρό SUV της Fiat, που μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη και το πάτωμα με το ηλεκτροκίνητο SUV Jeep Avenger.

Ford Puma

ibackford

Το Puma ήταν ένα μικρό σπορ coupe, το οποίο λανσάρισε η Ford το 1997 και το κατασκεύαζε έως το 2001. Το αεροδυναμικό μοντελάκι βασιζόταν στο Fiesta, ωστόσο το όνομά του μπήκε έως το 2019 στον πάγο, οπότε επέστρεψε για χάρη ενός εντελώς διαφορετικού αυτοκινήτου αφού το νέο Puma ανήκει στην κατηγορία των συμπαγών SUV Β-Segment.

Ford Bronco

ibackbronco

Η μόδα των ρετρό ονομασιών κατέκτησε και τη Ford Αμερικής, η οποία αποφάσισε να επαναφέρει μετά από 25 χρόνια το όνομα Bronco στη ζωή και να το χρησιμοποιήσει για ένα νέο όχημα εκτός δρόμου. Μάλιστα το ντιζάιν του νέου μοντέλου, το οποίο θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένο αριθμό και στην Ευρώπη, προσανατολίζεται εμφανώς στο αντίστοιχο του Ford Bronco του 1966.

Lancia Delta

ibackdelta

Η Lancia πέρασε από σαράντα κύματα και αυτή τη στιγμή πουλάει αυτοκίνητα μόνο στην Ιταλία. Ωστόσο ο μητρικός όμιλος Stellantis σχεδιάζει να αναγεννήσει την ιταλική μάρκα και σε αυτό το πλαίσιο θα λανσάρει -μεταξύ άλλων- το 2026 την ηλεκτροκίνητη ‘’Gamma’’ (από το ελληνικό γράμμα ‘’γάμμα’’) της δεκαετίας του 70. Στη συνέχεια θα παρουσιάσει η Lancia μία νέα σειρά με το όνομα της δημοφιλούς Delta, για την οποία δεν γνωρίζουμε πάντως αν θα πρόκειται για ένα τυπικό πεντάθυρο χάτσμπακ ή για κάποιο μικρομεσαίο SUV.

Renault 4 και 5

ibackrenault

 

Το δίδυμο των νέων Renault 4 και 5 θα είναι ηλεκτροκίνητο και με ρετρό σχεδιαστικές αναφορές. Τα αυτοκίνητα που απεικονίζονται στη φωτογραφία είναι πρωτότυπα και όχι τα μοντέλα παραγωγής. Το νέο Renault 5 θα λανσαριστεί το 2024 και ‘’φέρνει’’ οπτικά στο φημισμένο R5 Turbo, ενώ το επόμενο Renault 4 θα το δούμε το νωρίτερο το 2025 και δεν έχει μεγάλες συγγένειες με τον λιτό και απέριττο πρόγονο του. Το παλιό Renault 4 παραγόταν από το 1961 έως το 1992 και το R5 από το 1972 έως το 1996, ενώ οι συνολικές πωλήσεις τους ξεπέρασαν τα 17 εκατομμύρια μονάδες.

 

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Αποτροπιασμός στην Αμαλιάδα: 77χρονη κατήγγειλε άνδρα για κτηνοβασία
Οι αποδόσεις των στοιχηματικών εταιρειών για την Περιφέρεια Αττικής – Διαφοροποιήσεις για τον Δήμο Αθηναίων
Chevron Right