Για φέτος στα τέλη κυκλοφορίας του 2020 καμία αλλαγή δεν θα δουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων στα ειδοποιητήρια που θα λάβουν στο Taxisnet.
Για τα τέλη κυκλοφορίας του 2020 δεν θα υπάρξει καμία αύξηση στις τιμές για τα καινούργια αυτοκίνητα των οποίων ο υπολογισμός γίνεται με βάση την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, ωστόσο στο ΥΠΟΙΚ αναζητούν την φόρμουλα για τα παλαιά μεγάλου κυβισμού ΙΧ, ώστε να μειωθεί η τιμή των τελών.
Στο τέλος του Δεκεμβρίου Οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα κληθούν, όπως κάθε έτος εξάλλου, να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας 2020.
Φυσικά όσοι δεν επιθυμούν να πληρώσουν μπορούν να καταθέσουν στην Εφορία τις πινακίδες των οχημάτων τους.
Ποιες αλλαγές έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας
Στην κατεύθυνση της συμμόρφωσης με τα ευρωπαϊκά πρότυπα κινείται η κυβέρνηση με τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα,να προαναγγέλλει αναμόρφωση των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων.
Σύμφωνα με την νέα ευρωπαϊκή οδηγία, κάθε κράτος μέλος υποχρεούται να εφαρμόσει ένα Εθνικό πρόγραμμα ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Στην Ελλάδα, από τον Οκτώβριο του 2010 τα τέλη κυκλοφορίας των καινούργιων αυτοκινήτων που ταξινομούνται υπολογίζονται µε βάση τις εκπομπές CO2 που έχουν και µε τη χρήση των συντελεστών της αντίστοιχης κλίμακας που είναι σε ισχύ.
Από την άλλη πλευρά για τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί πριν από τον Οκτώβριο του 2010 ο υπολογισμός των τελών γίνεται αποκλειστικά µε τα κυβικά του κινητήρα τους και τους φορολογήσιμους ίππους που προκύπτουν από αυτά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) αναμένεται να οδηγήσει σε αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας που θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων.
Ωστόσο, στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης εξετάζουν ήδη διάφορα εναλλακτικά σενάρια ώστε η αναπροσαρμογή στις εκπομπές ρύπων να μην οδηγήσει και στην επιβάρυνση των φορολογουμένων.
Είναι βέβαια αξιοσημείωτο ότι ο νέος τρόπος μέτρησης των ρύπων, στην περίπτωση που εφαρμοζόταν χωρίς τις εναλλακτικές που εξετάζονται στο υπουργείο Οικονομικών, θα οδηγούσε σε αυξήσεις που μπορεί να έφταναν έως και 100%.
Επισημαίνεται ότι τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ενώ σύμφωνα με τον WLTP, τα Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν μετά την 31η Οκτωβρίου του 2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα:
– 0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
– 91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
– 101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
– 121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
– 141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
– 161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
– 181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
– 201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
– Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο