Auto - Moto

Οδηγώντας με γυαλιά: Mόνο όποιος βλέπει καλά, μπορεί να αντιδράσει έγκαιρα και αποτελεσματικά

Πώς καταλαβαίνει ένας διοπτροφόρος οδηγός, ότι μάλλον πρέπει να αλλάξει τα γυαλιά του και με ποια κριτήρια οφείλει να επιλέξει τον ιδανικό σκελετό για ασφαλή και ξεκούραστη οδήγηση.

Το μάτι αποτελεί το σημαντικότερο αισθητήριο όργανο για τον οδηγό, καθώς περίπου το 90% των πληροφοριών που προσλαμβάνουμε, όταν καθόμαστε στο τιμόνι, περνά μέσα από τα μάτια μας. Είναι λοιπόν ξεκάθαρο, ότι μόνο ένας οδηγός που βλέπει καλά, είναι σε θέση να αντιδρά έγκαιρα και σωστά σε δύσκολες καταστάσεις, καθώς πολλές φορές αποτελεί υπόθεση κλάσματος του δευτερολέπτου η αποφυγή ενός εμποδίου ή ένας σωτήριος ελιγμός για να μη συγκρουστούμε με κάποιο άλλο όχημα ή πεζό. Δυστυχώς, η οξύτητα της όρασης χειροτερεύει αργά και σταδιακά, με αποτέλεσμα να μην αντιλαμβανόμαστε, ότι από ένα σημείο και μετά γινόμαστε επικίνδυνοι ως οδηγοί, αν δεν εξετάσουμε τα μάτια μας σε οφθαλμίατρο και δεν αντικαταστήσουμε -εφόσον χρειάζεται- τα γυαλιά μας με καινούργια. Έρευνες που έχουν γίνει κατά καιρούς στο εξωτερικό, έχουν δείξει ότι σχεδόν ο ένας στους τρεις διοπτροφόρους οδηγούς ηλικίας άνω των 50 ετών δεν βλέπει καλά και αποτελεί παράγοντα ανασφάλειας στο δρόμο.

Έτσι και αλλιώς απαιτείται μετά τη συμπλήρωση της πέμπτης πενταετίας μας τακτικός έλεγχος των ματιών μας. Υπάρχουν όμως και κάποιες καταστάσεις κατά την οδήγηση, που λειτουργούν σαν καμπανάκι και μας προειδοποιούν, ότι χρειαζόμαστε πιθανότατα νέα γυαλιά.

Αυτό ισχύει στις εξής περιπτώσεις:

  • Αν προσεγγίζουμε διασταυρώσεις και αιφνιδιαζόμαστε από τα αυτοκίνητα που έρχονται από δεξιά και αριστερά, επειδή δεν τα αντιλαμβανόμαστε έγκαιρα.
  • Αν προσπερνάμε σε επαρχιακούς δρόμους και ξαφνικά διαπιστώνουμε, ότι τα οχήματα που κινούνται αντίθετα, βρίσκονται πιο κοντά από ό,τι πιστεύαμε αρχικά.
  • Αν οδηγούμε στην πόλη και βλέπουμε ασυνήθιστα πολλούς οδηγούς, να ενοχλούνται από τη συμπεριφορά μας.
  • Αν μετά από πολύωρη οδήγηση μας πιάνει πονοκέφαλος, κοκκινίζουν, στεγνώνουν ή δακρύζουν τα μάτια μας.
  • Αν οδηγώντας τη νύχτα νιώθουμε ότι μας τυφλώνουν συνεχώς τα φώτα των άλλων οχημάτων και κουραζόμαστε περισσότερο από ό,τι στο παρελθόν.
  • Αν απαντήσετε καταφατικά σε τουλάχιστον ένα από τα προαναφερόμενα ερωτήματα, τότε πρέπει να κλείσετε σύντομα ραντεβού σε οφθαλμίατρο.

iglasses2

Το σωστό γυαλί για τον οδηγό έχει μεγάλους φακούς και λεπτό σκελετό.

Πώς πρέπει να είναι όμως τα ιδανικά γυαλιά οδήγησης; Κατ’ αρχάς πρέπει να έχουν μεγάλους φακούς και λεπτό σκελετό, για να μην περιορίζουν το οπτικό πεδίο. Επίσης πρέπει να εφαρμόζουν άνετα και να μη σφίγγουν ούτε να γλιστρούν στη μύτη, άρα χρειαζόμαστε οπωσδήποτε την πολύτιμη βοήθεια ενός οπτικού. Οι σωστοί φακοί οφείλουν να κόβουν τις λάμψεις μειώνοντας τη διασπορά φωτός και βελτιώνοντας την αντίθεση και την αντίληψη της φωτεινότητας για άνετη και ξεκούραστη όραση σε διάφορες καιρικές συνθήκες και συνθήκες φωτός. Φυσικά, στον ήλιο χρησιμοποιούμε αντίστοιχων προδιαγραφών γυαλιά ηλίου με φακούς στους απαιτούμενους βαθμούς για διόρθωση της όρασης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Στέφανος Κασσελάκης: Τρέχει σήμερα στο Spetses Mini Marathon 2023
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σήμερα στην Αθήνα λόγω αγώνα - Οι δρόμοι που θα είναι κλειστοί
Chevron Right