Την Κυριακή 5 Μαρτίου ξεκινά το εφετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 και όλα τα μονοθέσια, που θα βρεθούν στη γραμμή εκκίνησης θα είναι εξοπλισμένα με το σύστημα προστασίας Halo. Το χαρακτηριστικό «κάγκελο» πάνω από το κόκπιτ αποτελεί από το 2018 αναπόσπαστο και υποχρεωτικό εξάρτημα των αυτοκινήτων της Formula 1 και εξελίχθηκε με αφορμή το σοβαρό δυστύχημα του οδηγού της Formula 2, Χένρι Σέρτις, που είχε χτυπηθεί το 2009 στο Μπραντς Χατς από έναν αποκολλημένο τροχό.
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου FIA ξεκίνησε τότε την εξέλιξη διαφόρων συστημάτων προστασίας των οδηγών σε παρόμοια περιστατικά και κατέληξε στο Halo, του οποίου τη βασική ιδέα είχε η ομάδα της Mercedes.
Ένας ιπτάμενος τροχός σε ατύχημα της Formula 2 το 2009 ήταν η αιτία της εξέλιξης του Halo.
Οι πρώτες αντιδράσεις των οδηγών ήταν πάντως αρνητικές με κύρια σημεία κριτικής τον περιορισμό της ορατότητάς τους και την επιφύλαξη, ότι θα δυσκόλευε την γρήγορη εγκατάλειψη του αυτοκινήτου σε περίπτωση ατυχήματος. Ο πιλότος της Haas, Κέβιν Μάγκνουσεν, χαρακτήρισε το Halo «ενοχλητικό, κακάσχημο και εκνευριστικό», ο Eστεμπάν Οκόν της Force India είχε δηλώσει «σοκαρισμένος» και ο συνήθως συγκρατημένος Σεμπάστιαν Φέτελ ανέφερε ότι το προστατευτικό κάγκελο «δεν μοιάζει με κόσμημα, αλλά είναι λιγότερο κακό από το αναμενόμενο».
Το 2017 τάχθηκαν οι 9 από τις 10 ομάδες της Formula 1 κατά του Halo, ευτυχώς όμως η FIA τις αγνόησε και επέβαλε το συγκεκριμένο σύστημα υποχρεωτικά από το πρωτάθλημα του 2018 και μετά. Η συγκεκριμένη απόφαση αποδείχθηκε σωτήρια, επειδή το Halo απέτρεψε από τότε έως σήμερα σοβαρότατους τραυματισμούς ή ακόμη και θανάτους πιλότων της Formula 1 και της Formula 2, όπως στα ατυχήματα που παραθέτουμε μαζί με τα videos, που κόβουν την ανάσα.
Σαρλ Λεκλέρ, Σπα 2018
Το Halo αποδείχθηκε ήδη με το καλημέρα σωτήριο, όταν απογειώθηκε το 2018 η McLaren του Αλόνσο κατά την εκκίνηση του Βελγικού Γκραν Πρι και χτύπησε πάνω στην Αlfa Romeo του Σαρλ Λεκλέρ. To Ηalo κράτησε την αεροτομή της μάσκας και τον δεξιό μπροστινό τροχό μακριά από το κεφάλι του Λεκλέρ, που γλίτωσε χωρίς καν να τραυματιστεί. Κανένας δεν γνωρίζει την κατάληξη χωρίς το συγκεκριμένο σύστημα προστασίας.
Ρομέν Γκροζιάν, Μπαχρέιν 2020
O Ρομέν Γκροζιάν κινδύνευσε να απανθρακωθεί το 2020 μέσα στο μονοθέσιό του, όταν βγήκε εκτός πίστας στο Γκραν Πρι του Μπαχρέιν, χτύπησε με ορμή στις προστατευτικές μπαριέρες, τις τρύπησε και σφηνώθηκε μέσα σε αυτές. Το Halo απέτρεψε ουσιαστικά τον αποκεφαλισμό του Γάλλου από τις κοφτερές μπαριέρες και άφησε ελεύθερο χώρο για να βγει αμέσως ο Γκροζιάν από το φλεγόμενο μονοθέσιο, που κόπηκε στα δύο.
Λιούις Χάμιλτον, Μόντσα 2021
Φύλακας άγγελος του Λιούις Χάμιλτον ήταν το Halo κατά τη σύγκρουσή του με τον Φερστάπεν το 2021 στο Γκραν Πρι της Μόντσας. Η Red Bull του Φερστάπεν καβάλησε στην κυριολεξία τη Mercedes του Χάμιλτον και κάθισε πάνω στο προστατευτικό κάγκελο, που άντεξε στην πίεση.
Αν δεν είχε υπάρξει το Halo, θα είχε πέσει το μονοθέσιο του Ολλανδού πάνω στο κεφάλι του επτάκις φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή της Formula 1 και θα γινόμασταν πιθανότατα μάρτυρες ενός φρικτού θανατηφόρου δυστυχήματος. Ο ίδιος ο Χάμιλτον, που ήταν αρχικά κατά του Halo δήλωσε μετανιωμένος: «Είχα μεγάλη τύχη. Ευχαριστώ τον Θεό για το Halo, που πιστεύω ότι τελικά έσωσε τον αυχένα μου και εμένα».
Γκουανγκγιού Ζου, Σίλβερστον 2022
Με κομμένη την ανάσα είδαν οι θεατές του Βρετανικού Γκραν Πρι τον οδηγό της Alfa Romeo, Γκουανγκγιού Ζου, να απογειώνεται μετά από σύγκρουση στην εκκίνηση του αγώνα και να προσγειώνεται και να σέρνεται ανάποδα βγάζοντας σπίθες στην πίστα, ενώ στο τέλος σταμάτησε μετά από αλλεπάλληλες τούμπες στο φράχτη.
Ο Κινέζος θα είχε χάσει πιθανότατα τη ζωή του χωρίς το Halo, όμως δεν έπαθε τίποτα και επέστρεψε σώος και αβλαβής στα πιτ όπου δήλωσε γεμάτος ευγνωμοσύνη τα εξής: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω τη FIA και τη Formula 1 για όλη τη δουλειά, που έχουν επενδύσει στη βελτίωση της ασφάλειας. Το Halo με έσωσε».