Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαπίστωσαν πολύ νωρίς, ότι θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν την εξέλιξη εκατοντάδων χιλιάδων ετών της χλωρίδας και της πανίδας και στον δικό τους τομέα. Το λεγόμενο «βιονικό αυτοκίνητο» αντιγράφει σχήματα ψαριών ή πιγκουίνων για χαμηλότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη αυτονομία των οχημάτων, ενώ εκμεταλλεύεται τη σκελετική δομή ζώων για τη στοχευμένη ενίσχυση του αμαξώματος του.
Σε σχήμα σταγόνας
Όλα ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 1921, όταν παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Βερολίνου ένα μοντέλο με αεροδυναμικό αμάξωμα σε σχήμα σταγόνας νερού.
Εμπνευστής του Tropfenwagen ήταν ο Γερμανός Έντμουντ Ρούμπλερ, ενώ το καινοτόμο μοντέλο κατασκευαζόταν έως τα τέλη του 2025 και τα λίγα οχήματα που έχουν διασωθεί κοσμούν κυρίως αίθουσες μουσείων.
Αντιγράφοντας τροπικά ψάρια
Μια ιδιαίτερη περίπτωση αποτελεί το πρωτότυπο Bionic Car της Mercedes, που παρουσιάστηκε το 2005 και είχε ως πρότυπο ένα τροπικό ψάρι με έμφαση στο υδροδυναμικό του σχήμα.
Επίσης η δομή του αμαξώματος του Bionic Car αντέγραφε τον σκελετό των θηλαστικών με τμήματα διαφορετικής διατομής και σχήματος, ανάλογα με το φορτίο που δέχονταν. Η ιδέα δεν προχώρησε όμως, επειδή το πρωτοποριακό μοντέλο απλά δεν βλεπόταν!
Η Porsche με τον σκελετό
Αντίστοιχης λογικής είναι το εντυπωσιακό πρωτότυπο Porsche Mission R, που φέρει έναν ορατό σκελετό από ανθρακονήματα αντί κλασικού πλαισίου, που επιτρέπει αδιάκριτες ματιές στο εσωτερικό του, ιδιαίτερα από ψηλά.
Η συγκεκριμένη κατασκευή ενθουσιάζει οπτικά και ταυτόχρονα ξεχωρίζει για το χαμηλό βάρος της και την υψηλή αντοχή της.
Βαφές που πρότυπο τα άνθη λωτού
Τα άνθη του λωτού έχουν τη δυνατότητα να μη λερώνουν εύκολα, καθώς η επιφάνεια τους απωθεί το νερό και τη βρωμιά.
Έτσι θα δούμε στο μέλλον αυτοκίνητα με βαφές, που δεν θα βρωμίζουν και θα χρειάζονται σπάνια πλύσιμο.
Eλαστικά με χυμό πορτοκαλιού
Ακόμη και οι κατασκευαστές ελαστικών εκμεταλλεύονται τη δουλειά που κάνει η φύση εδώ και εκατομμύρια χρόνια. Συγκεκριμένα, εξοπλίζουν τα πέλματα των προϊόντων τους με ελαστικά τριχίδια, που ‘’βεντουζάρουν’’ στην άσφαλτο, κατά τα πρότυπα του γνωστού μας σαμιαμιδιού, που σκαρφαλώνει χωρίς πρόβλημα σε λείους τοίχους.
Κλείνοντας θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στο ελαστικό BlueEarth ES-32 της Yokohama, που χρησιμοποιεί χυμό πορτοκαλιού για να ενισχύσει το δέσιμο των συστατικών του καουτσούκ του.