Με συγκρατημένα χαμόγελα αισιοδοξίας έκλεισε ο Μάρτιος του 2025 για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, καθώς πωλήθηκαν 12.727 καινούργια επιβατικά οχήματα έναντι 12.465 του αντίστοιχου περυσινού μήνα.
Η αναιμική αύξηση της τάξης του 2,1% δεν αντισταθμίζει ωστόσο τη μεγάλη πτώση στις ταξινομήσεις καινούργιων ΙΧ κατά το πρώτο δίμηνο της τρέχουσας χρονιάς, οπότε η μείωση σε επίπεδο τριμήνου παραμένει στα υψηλά επίπεδα του 9,4% σε σχέση με το 2024.
Η μείωση των πωλήσεων καινούργιων ΙΧ στην Ελλάδα είναι πολύ μεγαλύτερη από την αντίστοιχη στην υπόλοιπη Ευρώπη. Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία διμήνου Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου καταγράφηκε στην Ελλάδα πτώση 15,4% στις ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση περιορίστηκε στο 3,0%.
Ακόμη χειρότερη είναι η κατάσταση στις πωλήσεις καινούργιων ελαφρών και βαρέων φορτηγών, παρά την αύξηση του εφετινού Μαρτίου κατά 8,4% σε σύγκριση με τον περσινό (862 ταξινομήσεις εφέτος έναντι 795 πέρυσι). Ωστόσο, και εδώ έχουμε αρνητικό πρόσημο σε επίπεδο πρώτου τριμήνου με τις φετινές ταξινομήσεις καινούργιων φορτηγών να ανέρχονται σε 2.388 έναντι 2.888 (-17,1%) το ίδιο διάστημα του 2024.
Αντιθέτως, έχουμε πραγματική έκρηξη στις πωλήσεις καινούργιων λεωφορείων, αφού το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2025 ταξινομήθηκαν 256 οχήματα, όταν πέρυσι ήταν μόλις 89 (αύξηση 187,6%).
Αύξηση 10% στο μερίδιο των υβριδικών μοντέλων
Το 56,6% των καινούργιων ταξινομημένων ΙΧ φέτος αφορά μοντέλα της κατηγορίας Β-segment, συμπεριλαμβανομένων και των αντίστοιχων SUV. Εκπρόσωποι της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι μεταξύ άλλων το Opel Corsa, το Toyota Yaris, το Renault Clio, το Peugeot 2008, κλπ. Δεύτερη δημοφιλέστερη κατηγορία είναι το C-segment με μοντέλα, όπως π.χ. το Volkswagen Golf, το Νissan Qashqai, το Hyundai i30 και το Skoda Karoq.
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 συνεχίστηκε στη χώρα μας η άνοδος των υβριδικών μοντέλων με αντίστοιχη πτώση για τα αμιγώς βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα ΙΧ. Το μερίδιο των επιβατικών οχημάτων βενζίνης μειώθηκε το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2025 κατά 6,1% σε σχέση με πέρυσι (από 40,5% σε 34,1%) και η συρρίκνωση στο πετρέλαιο είναι ακόμη μεγαλύτερη, δηλαδή από 10,6% σε μόλις 3,7%. Το εφετινό τρίμηνο είχαμε ουσιαστικά ισοπαλία μεταξύ των αμιγώς ηλεκτρικών και των Plug-in επαναφορτιζόμενων υβριδικών Ι.Χ. με μερίδια της τάξης του 6,1% για κάθε μια κατηγορία.
Αντιθέτως, τα υβριδικά ανεβαίνουν συνεχώς, αφού μεγαλώνει και η προσφορά οχημάτων τέτοιας τεχνολογίας. Σχεδόν ένα στα δύο καινούργια ΙΧ (για την ακρίβεια το 48,7%) που ταξινομήθηκε στην Ελλάδα τους πρώτους τρεις μήνες του 2025 ήταν υβριδικό, όταν πέρυσι κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα ένα μερίδιο 37,3%, δηλαδή έχουμε μια εντυπωσιακή αύξηση κατά 10,1%!