Auto - Moto

Νέο Fiat 600 – Δοκιμάζουμε την υβριδική έκδοση των 100 ίππων

O μεγαλύτερος αδελφός του γνωστού Fiat 500 διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, ενώ δίνει τη μάχη του στη δημοφιλή και άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των B-segment SUV.
Νέο Fiat 600 - Δοκιμάζουμε την υβριδική έκδοση των 100 ίππων

Το Fiat 600 έχει μεγάλη ιστορία, καθώς λανσαρίστηκε το 1955 και είχε από την πρώτη στιγμή τον ρόλο της μεγαλύτερης και πιο άνετης εναλλακτικής πρότασης απέναντι στο μικρότερο και σαφώς πιο άβολο «Πεντακοσαράκι».

Η έμπνευση της Fiat αποδείχθηκε σωστή και το 600 εξελίχθηκε σε ένα πολύ επιτυχημένο μοντέλο με μεγάλη συμβολή στην οικονομική άνθηση της ιταλικής μάρκας. Αργότερα, κυκλοφόρησε περί τα τέλη της δεκαετίας του 90, μια νέα γενιά του Fiat 600 και τώρα επανέρχεται το ίδιο όνομα στο προσκήνιο με ένα σύγχρονο όχημα, που λανσαρίστηκε αρχικά ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο και λίγο αργότερα ως υβριδικό, το οποίο δοκιμάσαμε και παρουσιάζουμε αναλυτικά.

Νέο Fiat 600 - Δοκιμάζουμε την υβριδική έκδοση των 100 ίππων

Το νέο Fiat 600 έχει μήκος 4,18 μέτρα, άρα ανήκει στη δημοφιλή κατηγορία των SUV κατηγορίας B-segment (supermini) και μοιάζει όντως με μεγαλύτερος αδερφός του δημοφιλούς 500. Οι σχεδιαστικές συγγένειες εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στις καμπύλες γραμμές του αμαξώματος και στους στρογγυλούς προβολείς της μάσκας, που θυμίζουν ορθάνοιχτα μάτια και τέμνονται οριζόντια από μια ευθεία σαν βλέφαρο.

Για να μην δημιουργούνται πάντως παρανοήσεις με το Fiat 500, υπάρχει διάσπαρτο σε πολλά σημεία του αυτοκινήτου το λογότυπο «600». Το Fiat 600 είναι σε κάθε περίπτωση πάνω από μισό μέτρο πιο μακρύ και περίπου 10 εκατοστά πλατύτερο από το 500, με αποτέλεσμα να προσφέρει εξαιρετική ευρυχωρία στον οδηγό και στον συνοδηγό, αν και το ψηλό και φαρδύ κατώφλι δυσκολεύει λίγο την πρόσβαση στο εσωτερικό του. Οι χώροι για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι πάντως σχετικά περιορισμένοι, όμως υπάρχει άφθονος «αέρας» για τα κεφάλια, ενώ τα 385 λίτρα του πορτμπαγκάζ κυμαίνονται στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Νέο Fiat 600 - Δοκιμάζουμε την υβριδική έκδοση των 100 ίππων

Οι Ιταλοί φρόντισαν να δημιουργήσουν αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα, αν και υπάρχουν λειτουργικές ατέλειες, όπως π.χ. οι στενές ποτηροθήκες και το μαγνητικό, σπαστό κάλυμμα της κεντρικής κονσόλας, που κρύβει τα πλήκτρα του αυτόματου κιβωτίου, όταν το ανοίγεις. Τα πλαστικά είναι αρκετά σκληρά, αλλά με καλό φινίρισμα, το «σκέπαστρο» του πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών παραπέμπει οπτικά στο «Εξακοσαράκι» πρώτης γενιάς και υπάρχουν δυνατότητες παραμετροποίησης του καντράν, χάρη στις οποίες βρήκαμε με κάποια προσπάθεια και το στροφόμετρο.

Η κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών έχει απλά γραφιστικά και ένα μενού, που απαιτεί αρκετό ψάξιμο, μέχρι να συντονιστείς μαζί του. Στα συν καταλογίζουμε τους παραδοσιακούς διακόπτες ρύθμισης του κλιματισμού και την εύκολη διαχείριση της έντασης του ηχοσυστήματος. Οι καλαίσθητες επενδύσεις των καθισμάτων και ο πλούσιος εξοπλισμός της πολυτελέστερης -και ακριβότερης- έκδοσης «la Prima» δημιουργούν μία συνολικά ευχάριστη ατμόσφαιρα με το γνωστό ιταλικό στυλ μεσογειακής ανεμελιάς να δίνει τον τόνο.

Νέο Fiat 600 - Δοκιμάζουμε την υβριδική έκδοση των 100 ίππων

Το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του Fiat 600 προέρχονται από τα ράφια του μητρικού ομίλου Stellantis και δεν είναι τυχαίο ότι κατασκευάζεται μαζί με το Jeep Avenger και την Alfa Romeo Junior στο ίδιο εργοστάσιο, στο Tychy της Πολωνίας. Το ήπια υβριδικό σύστημα υψηλής τάσης 48Volt απαρτίζεται από ένα τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης 1,2 λίτρων με 100 ίππους ισχύ, ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη με ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων και μια μπαταρία μικρής χωρητικότητας 0,9 kWh. Το σημαντικότερο όφελος από τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος εντοπίζεται κυρίως στις πιο σβέλτες επιδόσεις του ιταλικού μοντέλου, που πραγματοποιεί το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 11’’ και πιάνει τα 184 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Αντιθέτως, η εξοικονόμηση καυσίμου έρχεται σε δεύτερη μοίρα, αν και τα 6,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., που μετρήσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, κρίνονται αποδεκτά.

Στην πράξη, εμφανίζει το Fiat 600 ορισμένες αδυναμίες, ήδη γνωστές και από άλλα υβριδικά μοντέλα του ομίλου Stellantis, όπως π.χ. την καθυστερημένη απόκριση στις εκκινήσεις στα φανάρια και τον αρκετά έντονο ήχο, όταν πιέζεται το μοτέρ. Λεπτομέρειες με τις οποίες μπορείς να συμφιλιωθείς εύκολα, καθώς το Fiat 600 είναι ένα οδηγικά ευχάριστο αυτοκίνητο, με πολύ προβλέψιμη και ασφαλή οδική συμπεριφορά και ένα παρεμβατικό σύστημα ευστάθειας, που εμφανίζεται την ώρα που χρειάζεται. Επίσης, μας άρεσαν τα φρένα με την αποτελεσματικότητα τους, ενώ τιμόνι και αναρτήσεις έχουν ρυθμιστεί με κύριο γνώμονα την άνεση και την κίνηση σε αστικό περιβάλλον και όχι με στόχο να διεγείρουν τον οδηγό.

Οι τιμές του νέου Fiat 600 Hybrid με τους 100 ίππους ξεκινούν από 23.990 ευρώ στη βασική έκδοση και φτάνουν έως τις 28.700 στην κορυφαία έκδοση la Prima, οπότε κρίνονται σχετικά τσιμπημένες. Να σημειώσουμε πάντως, ότι το ιταλικό μοντέλο απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ καλύπτεται και με πέντε χρόνια εγγύηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
ΔΕΗ και RWE κατασκευάζουν δύο νέα φωτοβολταϊκά έργα στην Κεντρική Μακεδονία