Με το αριστερό ξεκίνησε η προεδρική θητεία του Ντόναλντ Τραμπ, καθώς το σύνθημα του «America first» καταρρίφθηκε με πάταγο, όσον αφορά στις πωλήσεις αυτοκινήτων, όπου κυριαρχούσε εδώ και 43 συναπτά χρόνια το αμερικανικό μοντέλο Ford F-150 Series. Η παντοκρατορία του σταμάτησε ωστόσο το 2024, καθώς το Pick-up που έχει γίνει πλέον συνώνυμο του American Way of Drive είδε για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες τη σκόνη ενός άλλου μοντέλου. Και μάλιστα όχι ενός αντίστοιχου μεγαθηρίου Made in USA, αλλά ενός compact SUV ιαπωνικής προέλευσης, του γνωστού μας Toyota RAV4.

Οι πωλήσεις του Ford F-150 με μήκος άνω των 6 μέτρων, που κυκλοφορεί από το 2023 και στην Ευρώπη στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Lightning, τα πήγαν και πέρυσι περίφημα στις ΗΠΑ, καθώς άγγιξαν σχεδόν τις 461.000 μονάδες. Ωστόσο, υποσκελιστηκαν από τις 475.103 του Toyota RAV4, ενός παγκόσμιου best seller με μήκος γύρω στα 4,6 μέτρα και σαφώς πιο συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις από τον εκθρονισμένο βασιλιά. Η Toyota επιβεβαίωσε τη δημοφιλία της στις ΗΠΑ, καταλαμβάνοντας άλλες δύο θέσεις στο περσινό Top 10 των πωλήσεων με τα μοντέλα Camry και Toyota ως έκτο και έβδομο αντίστοιχο.
Κυριαρχία των ιαπωνικών μοντέλων στις ΗΠΑ
Στην πρώτη δεκάδα του 2024 συναντούμε άλλα τρία μοντέλα ιαπωνικής προέλευσης, δηλαδή το Honda CR-V (τρίτο), το Honda Civic (ένατο) και το Nissan Rogue (όγδοο), γνωστό στην Ευρώπη ως X-Trail. Με άλλα λόγια τα έξι από τα 10 μοντέλα με τις κορυφαίες πωλήσεις πέρυσι στις ΗΠΑ προέρχονται από την Ιαπωνία, ενώ την τιμή της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έσωσαν εκτός από το Ford F-150, το Tesla Model Y (4ο), το Chevrolet Silverado (5o) και το GMC Sierra 1.500 (10ο).

Οι βασικοί λόγοι για την αλλαγή φρουράς στα αμερικανικά αυτοκινητιστικά Charts είναι οι εξής: Στις ΗΠΑ γίνονται ολοένα πιο δημοφιλή τα Pick-up πιο συμπαγών διαστάσεων, όπως π.χ. το Ford Ranger, κλέβοντας έτσι πωλήσεις και μερίδια από το Ford F-150. Επίσης η Ford υποχρεώθηκε να διακόψει μερικές φορές πέρυσι την παραγωγή και τις παραδόσεις οχημάτων εξαιτίας προβλημάτων στην προμήθεια εξαρτημάτων και ποιοτικών αστοχιών, ενώ αρνητική επίδραση είχε και η αύξηση στις τιμές του F-150 το 2024 κατά περίπου 10%.
Το θηριώδες Pick-up είναι πάντως πιθανόν να επανέλθει στο τέλος της φετινής χρονιάς στο θρόνο του, αφού περίπου τα μισά από τα Toyota RAV4 που ταξινομήθηκαν το 2024 στις ΗΠΑ, είχαν κατασκευαστεί στο Γούντστοκ του Καναδά και στη Ναγκακούσα της Ιαπωνίας, οπότε θα επιβαρυνθούν οι τιμές τους εφέτος με δασμούς ύψους 25%, που ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες ο Τραμπ. Το Ford F-150 εξακολουθεί πάντως και φέρει ακόμη και σήμερα τον τίτλο του Pick-up με τις περισσότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, τον οποίο κατέχει εδώ και -κρατηθείτε- 47 ολόκληρα χρόνια!