Auto - Moto

Δοκιμάζουμε στην Ιταλία το τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe – Η τιμή του

H νέα έκδοση 4Χ4 του Jeep Avenger εφοδιάζεται με έναν βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής ισχύος 145 ίππων, ενώ ξεκινάει από 34.490 ευρώ.

Η Jeep αποτελεί από την πρώτη στιγμή της γέννησης της έως σήμερα συνώνυμο της τετρακίνησης. Ας μην ξεχνάμε ότι το πρώτο ‘’πολιτικό’’ μοντέλο της Jeep προερχόταν από το Willys, που χρησιμοποιούσε ο αμερικανικός στρατός κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ακόμη όμως και σήμερα δεν υπάρχει μοντέλο στη γκάμα της Jeep, για το οποίο να μην προσφέρεται ως επιλογή και μια έκδοση 4Χ4. Με αυτή την έννοια, το λανσάρισμα του τετρακίνητου Jeep Avenger που δοκιμάσαμε στην Τοσκάνη της Ιταλίας, αποτελεί μια αναμενόμενη και απολύτως λογική κίνηση από πλευράς της εταιρείας. Ταυτόχρονα τιμά τις παραδόσεις της Jeep και είναι βέβαιο, ότι θα τη βοηθήσει να κερδίσει ένα πρόσθετο αγοραστικό κοινό, που ζητάει μοντέλα ελεύθερου χρόνου με υψηλές ικανότητες εκτός δρόμου και με την αύρα του ονόματος της πάλαι ποτέ αμερικανικής μάρκας και νυν μέλους της οικογένειας Stellantis.

To Jeep Avenger 4xe διαφοροποιείται με διακριτικό τρόπο από τις υπόλοιπες εμπροσθοκίνητες εκδόσεις, όσον αφορά στο σχεδιαστικό σκέλος. Εξωτερικά εντοπίζονται οι κύριες διαφορές στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με συνθετικό υλικό που δεν γρατζουνίζεται εύκολα, στην τοποθέτηση των προβολέων ομίχλης ψηλότερα, στις -στάνταρ- ράγες οροφής, στις μαύρες ζάντες και τα ίδιου χρώματος λογότυπα στα πλευρά του αμαξώματος, ενώ πίσω κάνουν τη διαφορά η προστατευτική ποδιά και το σημείο ρυμούλκησης για τις δύσκολες ώρες.

Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι δύο οθόνες των 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και για το σύστημα πολυμέσων, υπάρχουν αρκετοί μικροί αποθηκευτικοί χώροι, η κεντρική κονσόλα διαθέτει ένα μαγνητικό κάλυμμα και οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι αδιάβροχες και από ανθεκτικότερα υλικά. Για όσους θέλουν κάτι πιο ξεχωριστό, υπάρχει η συλλεκτική έκδοση Jeep Avenger 4xe The North Face με μια σειρά αποκλειστικών αξεσουάρ και σχεδιαστικών στοιχείων, η οποία είναι αφιερωμένη στο Λευκό Όρος των Δυτικών Άλπεων με υψόμετρο 4.806 μέτρων, όση είναι δηλαδή και η συνολική παραγωγή της. Στη συγκεκριμένη εκδοχή εφοδιάζεται το Avenger 4xe -μεταξύ άλλων- με επενδύσεις καθισμάτων στα σχεδιαστικά πρότυπα των δημοφιλών μπουφάν της The North Face και με τοπογραφικό ανάγλυφο του όρους Mont Blanc με τη γκραβούρα ‘’Οne of 4806’’ χαραγμένη στο ταμπλό, ενώ η Jeep δίνει με κάθε ένα τέτοιο μοντέλο ένα αντίσκηνο, έναν σάκο θαλάσσης και ένα παγούρι!

Η κινητήρια μονάδα του Jeep Avenger 4xe βασίζεται σε ένα υβριδικό σύστημα 48V, που απαρτίζεται από τον γνωστό τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα του ομίλου Stellantis με στοχευμένες βελτιώσεις για οικονομικότερη κατανάλωση και 136 ίππους ισχύ και από έναν ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα, δηλαδή συνολικά δύο, με 28 ίππους απόδοση ο καθένας. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 145 ίππους, που επαρκούν για αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5’’, τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα), όπως επιβεβαιώσαμε στο ασφάλτινο τμήμα του test drive μας γύρω από τη Φλωρεντία. Επίσης διαπιστώσαμε ότι το αυτοκίνητο κινήθηκε αρκετά οικονομικά στην άσφαλτο, κάτι που επιβεβαιώνει έως ένα βαθμό την εργοστασιακή τιμή της μέσης κατανάλωσης των 5,4 L αμόλυβδης ανά 100 km. Όσον αφορά στις αναρτήσεις, είναι σαφέστατα προσαρμοσμένες στον off-road χαρακτήρα του συγκεκριμένου μοντέλου, οπότε δεν αποσβαίνουν απόλυτα τους κραδασμούς γιατί προορίζονται κυρίως για σκληρή χρήση. H αίσθηση του τιμονιού στα αναμενόμενα επίπεδα για ένα τετρακίνητο SUV με ‘’χωμάτινο’’ DNA, ενώ το -στάνταρ- εξατάχυτο αυτόματο σασμάν αναβαθμίζει την άνεση οδήγησης, αν και θα θέλαμε να αλλάζει ένα κλικ γρηγορότερα τις σχέσεις.

Φυσικά, για ένα τετρακίνητο Jeep φτάνει η στιγμή της αλήθειας, όταν βγεις εκτός δρόμου, όπου το νέο Avenger 4xe κερδίζει τις εντυπώσεις, καθώς απέχει 21 εκατοστά από το έδαφος, διασχίζει υδάτινες επιφάνειες βάθους έως 40 εκατοστών, αναρριχάται σε πλαγιές και ανηφόρες με κλίσεις έως 40 μοιρών, ενώ εφοδιάζεται με χωμάτινα ελαστικά Mud and Snow, κατάλληλα για λάσπη και χιόνι. Επιπρόσθετα, κινείται με ευκολία σε ανώμαλα εδάφη χάρη στις σωστές γωνίες ράμπας (21 μοιρών), διαφυγής (35 μοίρες) και προσέγγισης (22 μοίρες), ενώ στα προγράμματα οδήγησης του Select Terrain περιλαμβάνονται επιλογές για οδήγηση σε χιόνι, άμμο, λάσπη, Sport για πιο σβέλτες επιδόσεις με τη συνδρομή του E-Boost στις εκκινήσεις και Auto για τις καθημερινές διαδρομές σε κανονικές συνθήκες.

Στις χαμηλές ταχύτητες προσπαθεί να κινηθεί το Jeep Avenger 4xe όσο γίνεται περισσότερο μόνο με τη χρήση των ηλεκτροκινητήρων του, έως τα 30 χλμ./ώρα είναι η τετρακίνηση μόνιμη, πάνω από τα 30 χλμ./ώρα και έως τα 90 χλμ./ώρα είναι μεταβλητή ανάλογα με το περιβάλλον και τις συνθήκες κίνησης, ενώ απενεργοποιείται στις υψηλότερες ταχύτητες. Να σημειώσουμε εδώ ότι επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport ενεργοποιείται το E-Boost οπότε λειτουργούν συνεχώς μαζί όλοι οι κινητήρες του αυτοκινήτου έως τα 40 km/h.

Εξαιρετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε από την εικόνα του Jeep Avenger 4xe στις δύσκολες χωμάτινες διαδρομές, που περιλαμβάνονταν στο test drive στην Τοσκάνη. Η τετρακίνηση λειτούργησε σε όλες τις περιπτώσεις άψογα, αφού περάσαμε από σημεία με βαθιές αυλακώσεις, παχιά στρώματα λάσπης, μεγάλες και αιχμηρές πέτρες, με έντονες ανηφορικές και κατηφορικές κλίσεις χωρίς κανένα πρόβλημα και με την επιλογή του ‘’νορμάλ’’ προγράμματος Auto σχεδόν σε όλη τη διάρκεια, με εξαίρεση κάποια κομμάτια που προτιμήσαμε το Mud για λάσπη λόγω της δυσκολίας τους. Μιλάμε πάντως για διαδρομές, τις οποίες θα τις κάνει σπάνια ο μέσος οδηγός, καθώς θα ρίσκαρε ζημιές στο αυτοκίνητο του.

Η τιμή του νέου Jeep Avenger 4xe

Το βιβλίο παραγγελιών για το νέο Jeep Avenger 4xe έχει ήδη ανοίξει στη χώρα μας, αν και οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι. Η τιμή εκκίνησης των 34.490 ευρώ είναι μεν τσιμπημένη για τα δεδομένα της κατηγορίας των B-segment SUV, ωστόσο περιλαμβάνει ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και φυσικά την ελευθερία και την ασφάλεια, που παρέχει η τετρακίνηση. Αρκετά ακριβότερη είναι η έκδοση The North Face Edition, κάτι αναμενόμενο καθότι συλλεκτική, η οποία κοστίζει από 41.990 ευρώ!

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ με τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν Chevron Left
Τα γυρίζει ο Τραμπ για τον Πούτιν: Από τον θυμό στο «δεν νομίζω να αθετήσει τον λόγο του»