Το νέο Skoda Kodiaq έχει πραγματοποιήσει άλματα σε σχέση με τα προηγούμενα. Μία από τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις του εντυπωσιακού SUV αποτελεί χωρίς αμφιβολία η ένταξη για πρώτη φορά στη γκάμα του μιας Plug-in υβριδικής έκδοσης με εξαιρετικές προδιαγραφές, όπως χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ακόμη πιο σβέλτες επιδόσεις. Παράλληλα βελτίωσε και τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά του, δηλαδή τη μεγάλη ευρυχωρία, την ποιότητα κατασκευής και την άνεση στο δρόμο, αν και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά Kodiaq δεν διατίθενται ως επταθέσια λόγω της τοποθέτησης της μεγάλης μπαταρίας.
Οι διαφοροποιήσεις του Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid εντοπίζονται εξωτερικά στη θύρα φόρτισης της μπαταρίας στο μπροστινό μέρος της πλευράς του οδηγού, όπως επίσης στο λογότυπο iV της πέμπτης πόρτας, ενώ προβλέπονται και ζάντες αποκλειστικού σχεδιασμού για τη συγκεκριμένη εκδοχή. Εμφανισιακά πρόκειται για ένα επιβλητικό οικογενειακό SUV με μήκος σχεδόν 4,8 μέτρων, όμως οι σχεδιαστές του κατάφεραν να κρύψουν τον μεγάλο όγκο δημιουργώντας ένα αμάξωμα με καθαρές γραμμές και λείες επιφάνειες. Σήμα κατατεθέν αποτελεί η μάσκα με τις καλαίσθητες κάθετες γρίλιες και τα σύγχρονα φωτιστικά σώματα, ενώ στο πίσω μέρος κάνουν τη διαφορά τα φώτα σχήματος C, που ενώνονται μεταξύ τους με μια μπάρα LED τεχνολογίας.
Η ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών παραμένει εντυπωσιακή και επιτρέπει την άνετη μεταφορά επιβατών, χωρίς καμία παραχώρηση και χωρίς τσιγκουνιές στις αποσκευές τους, καθώς ο όγκος του πορτμπαγκάζ ξεκινάει από τα 745 λίτρα και αγγίζει τα 1.945 με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων. Οδηγός και επιβάτες παίρνουν θέση σε ένα περιβάλλον υψηλής τεχνολογίας με έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών και μια αιωρούμενη κεντρική οθόνη αφής 13 ιντσών, κάτω από την οποία προβλέπονται τρεις περιστροφικοί διακόπτες για τη ρύθμιση διαφόρων λειτουργιών, όπως π.χ. του συστήματος κλιματισμού και των προγραμμάτων δυναμικής οδήγησης. Να σημειώσουμε, ότι ο επιλογέας του αυτόματου σασμάν έχει μεταφερθεί στην κολώνα του τιμονιού δημιουργώντας έτσι περισσότερους χώρους για την αποθήκευση μικροαντικειμένων στην κεντρική κονσόλα. Πρόκειται για μια πρακτική λύση στο πλαίσιο το σλόγκαν Simply Clever της Skoda, που προβλέπει στην περίπτωση του νέου Kodiaq την ενσωμάτωση της θήκης της ομπρέλας στην πόρτα του οδηγού, ξύστρα πάγου – μεγεθυντικό φακό, δίχτυ συγκράτησης των αποσκευών στο πορτμπαγκάζ, κλπ.
Το Plug-in υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει έναν turbo κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα με συνδυαστική ισχύ 204 ίππων, που μεταφέρονται στους μπροστινούς τροχούς με τη μεσολάβηση ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου DSG τύπου διπλού συμπλέκτη. Η επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα είναι πολύ καλή για τον όγκο και το μέγεθος του επιβλητικού SUV, καθώς πραγματοποιείται σε 8,4 δευτερόλεπτα, ενώ μας άρεσαν και οι ρεπρίζ του, που επιτρέπουν γρήγορες και ασφαλείς προσπεράσεις εκτός πόλης. Ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του νέου Kodiaq αποτυπώνεται επίσης στην καλή ηχομόνωση της καμπίνας και στις σχετικά μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης, που αποσβένουν αποτελεσματικά τους κραδασμούς, ωστόσο δεν προσφέρονται για σπορ οδήγηση. Πάντως η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή, τα φρένα τιμούν το όνομα τους, τα επίπεδα πρόσφυσης στις στροφές είναι υψηλά και το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει βελούδινα -αν και όχι αστραπιαία- τις έξι σχέσεις.
Η μεγάλη μπαταρία καθαρής χωρητικότητας σχεδόν 20 kWh προσφέρει πραγματική ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων, αν κινείσαι κυρίως σε αστικό περιβάλλον. Εμείς αξιοποιήσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας τις δυνατότητες του υβριδικού συστήματος του νέου Skoda Kodiaq, επαναφορτίζοντας τη μπαταρία όποτε χρειαζόταν και τελικά καταλήξαμε σε μια μέση κατανάλωση αμόλυβδης γύρω στα 2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Ακόμη όμως και εκτός πόλης και με σχεδόν αποκλειστική χρήση του βενζινοκινητήρα, δεν χρειαστήκαμε πάνω από 6,5 λίτρα καυσίμου για την ίδια απόσταση, πράγμα εντυπωσιακό για ένα μεγάλο SUV κατηγορίας D-segment.
Στη ζωή δεν χαρίζεται φυσικά τίποτα και αυτό ισχύει και για το Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid των 204 ίππων, του οποίου οι τιμές ξεκινούν από 48.400 ευρώ, οπότε βρίσκονται εκτός δυνατοτήτων του μέσου αγοραστή. Ωστόσο, κρίνονται ανταγωνιστικές σε σύγκριση με SUV της ίδιας κατηγορίας, εφόσον πρόκειται για ένα ποιοτικό και εξαιρετικά ευρύχωρο μοντέλο με πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και με πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, εφόσον αξιοποιεί ο κάτοχός του με συνέπεια τα πλεονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας του.