Το επόμενο στοίχημα για βιώσιμες και ασφαλείς μετακινήσεις μετά την ηλεκτροκίνηση είναι η αυτόνομη οδήγηση. Το μέλλον της συγκεκριμένης τεχνολογίας προμηνύεται -σύμφωνα με τους ειδικούς- λαμπρό, ωστόσο προς το παρόν εμφανίζει ορισμένες χτυπητές αδυναμίες, οι οποίες κοστίζουν μάλιστα και αρκετά χρήματα.
Αυτό επιβεβαιώνεται στην περίπτωση των ρομποτικών οχημάτων της Waymo, θυγατρικής εταιρείας της Alphabet, στα οποία έκοψε πέρυσι η Αστυνομία του Σαν Φρανσίσκο 589 κλήσεις για παράνομη στάθμευση. Το συνολικό ύψος των προστίμων για τις συγκεκριμένες παραβάσεις κρίνεται μάλιστα αρκετά τσουχτερό, αφού ανήλθε σε 65.065 δολάρια!
Παράνομη στάθμευση: Φταίει το λογισμικό
Τα περίπου 300 αυτόνομα οχήματα της Waymo βρίσκονται σε κίνηση 24 ώρες το εικοσιτετράωρο και ορισμένες φορές σταθμεύουν σε σημεία όπου απαγορεύεται η στάθμευση, περιμένοντας τους πελάτες τους. Τα ρομποτικά μοντέλα τελευταίας τεχνολογίας μπορούν να ελέγξουν, αν εμποδίζουν εκεί που βρίσκονται, όχι όμως και αν πρόκειται για σημείο στο οποίο απαγορεύεται η στάθμευση! Στο Λος Άντζελες, όπου κυκλοφορεί ένας μικρότερος στόλος αυτόνομων οχημάτων της Waymo, κόπηκαν μόνον 75 κλήσεις για την ίδια παράβαση με συνολικό ύψος 543 δολάρια.
Η εταιρεία Waymo ανακοίνωσε, πάντως, ότι θα βελτιώσει το λογισμικό στα ρομποτικά της μοντέλα, ώστε να μειώσει δραστικά τις παραβάσεις τέτοιου τύπου. Το υπάρχον λογισμικό επιτρέπει στα αυτόνομα οχήματα να βρίσκουν το πιο ασφαλές σημείο στάθμευσης και να μην εμποδίζουν τη ροή της κυκλοφορίας, ωστόσο δεν περιλαμβάνεται στις προδιαγραφές τους η αναγνώριση των σημάτων, που απαγορεύουν το παρκάρισμα.
Το 2024 κόπηκαν από την αστυνομία του Σαν Φρανσίσκο περίπου 1,2 εκατομμύρια κλήσεις για παράνομη στάθμευση με το ύψος των προστίμων να φτάνει τα 119 εκατομμύρια δολάρια, οπότε οι παραβάσεις των ρομποτικών μοντέλων της Waymo αποτελούν μόνο ένα απειροελάχιστο ποσοστό επί του συνόλου. Ωστόσο, είναι ξεκάθαρο, ότι η ενσωμάτωση αυτόνομων οχημάτων στην κυκλοφορία σε αστικό περιβάλλον κρύβει αρκετές παγίδες και ότι στην πορεία θα προκύπτουν διάφορα προβλήματα, που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν.